in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-23-2010 3:18 PM by Magnus. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-18-2010 1:09 PM

    • Magnus
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 01-09-2010
    • Sweden
    • Posts 15
    • Gold Member

    Beogram CD 7000 - öppningstid fack för cd

    Någon som vet ifall det går att justera tiden som facket för cd:n är i utdraget läge? Facket på min beogram cd 7000 är ute så kort tid att man inte hinner inte byta cd innan facket åker in igen.

     

    /Magnus

  • 02-18-2010 1:29 PM In reply to

    Re: Beogram CD 7000 - öppningstid fack för cd

    Den tiden är inte ställbar, och borde vara tre minuter - sä tror jag att det är något fel med mekanismen. Det finns en brytare (nära motorn för facket) som borde stängs när facket är fullt in eller fullt ut.  Ja tror at facket inte kommer tillräckligt ut (smörjning?), eller brytaren har en dålig kontakt.

    -mika

  • 02-18-2010 1:47 PM In reply to

    • Magnus
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 01-09-2010
    • Sweden
    • Posts 15
    • Gold Member

    Re: Beogram CD 7000 - öppningstid fack för cd

    Brytaren hittade jag och noterade att kontaktdonet i mitten som själva släden träffar är böjd. I utdraget läge har kontaktdonet inte kontakt med blecket, i indraget läge har don och bleck kontakt. Kan det kanske vara detta? Typiskt, skulle ju tagit en bild när jag ändå hade locket av så kunde ju någon klok avgöra ifall det inte ser rätt ut...

    /Magnus

  • 02-18-2010 2:21 PM In reply to

    Re: Beogram CD 7000 - öppningstid fack för cd

    Jag tror att det är problemet då... om brytaren inte gör kontakt, tror CDn att facket inte öppnar ordentligt, eller att du har tryckt in facket och det borde stängs. Jag minns inte hur brytaren ser ut, men kanske är det möjligt att böja den tillbaka? Var försiktigt i all fall Smile

    -mika

  • 02-23-2010 3:18 PM In reply to

    • Magnus
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 01-09-2010
    • Sweden
    • Posts 15
    • Gold Member

    Re: Beogram CD 7000 - öppningstid fack för cd

    Efter en ny titt i innandömet och lite operation med en tång så fungerar cd-facket som det skall. Jag rätade ut kontaktdonet som var böjt, så nu når det båda de intilligande kontakterna. Om man inte kör in cd-facket så stannar det ute ca 3 minuter, sedan åker det in automatiskt. Så nu hinner man med att byta cd...

    Tack för hjälpen!

    /Magnus

Page 1 of 1 (5 items)