in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-08-2010 4:59 PM by DoubleU. 42 replies.
Page 2 of 2 (43 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 02-25-2010 2:12 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Om speciale redenen dat je voor FLAC kiest?

     

    Ik heb dus voor WMA lossless i.c.m. beoplayer en werkt voor mij prima. Alleen de database van beoplayer loopt achter bij nieuwe albums als je die vergelijkt met bijvoorbeeld Windows Media Player. Die kent de albums eigenlijk altijd.

    Alleen als ik de WMP gebruik om te rippen in het zogenaamde lossless formaat, dan houd ik kleinere bestanden met lagere bitrate over, dan wanneer hetzelfde album door beoplayer laat rippen. Gevoelsmatigg kies ik dan voor de grotere bestanden waar kennelijk minder informatie is weggeknipt.

     

    Maar toch een minpuntje is dat als je je collectie omzet ( en dat doe je het liefst maar 1 keer) naar lossless, dat je bestanden overhoudt die niet gelezen kunnen door bijvoorbeeld mijn autoradio met USB aansluiting. Die kan maximaal maar 320kb aan.

    Dus moet je nog een keer rippen ....

  • 02-25-2010 2:32 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Ik merk gewoon dat veel high-end merken flac gaan ondersteunen. 

    Tag info word mee gezonden.

    En als je wilt kan je het zo weer overzetten naar een ander exoties audio formaat.

    Het is kleiner dan wav maar behoud dezelfde data informatie.

  • 02-25-2010 2:53 PM In reply to

    • Frankyman
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • The Netherlands
    • Posts 38
    • Bronze Member

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Ik wil even laten weten dat het mij gelukt is om het geheugen uit te breiden zodat hij sneller reageert en er meer muziek op gezet kan worden want ik de schijf was een beetje vol met 17500 nummer.

    De schijf was 160gb en is nu 500gb

    het intern was 128mb en is nu 1 gb

    Nu kan ik weer verder verzamelen.

  • 02-25-2010 4:06 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Ben het wel eens met Koning. Flac is op dit moment wel het meest universele lossless formaat. Het is open source, niet commercieel en lijkt daarom het meest geschikt met het oog op de toekomst.

  • 02-26-2010 12:18 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Frankyman:

    De schijf was 160gb en is nu 500gb

    het intern was 128mb en is nu 1 gb

     

    Dat idee zat toevallig ook al in mijn achterhoofd.

     

    Gewoon een kwestie van de disk clonen naar de nieuwe neem ik aan?

    Wat voor type geheugen zit er in? Heb je de systeem partitie ook qua grootte aangepast om de swapfile van windows aan te kunnen passen i.v.m. het grotere geheugen van 1GB?

  • 02-26-2010 7:56 AM In reply to

    • Frankyman
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • The Netherlands
    • Posts 38
    • Bronze Member

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Disk clonen en de E partitie (want daar zit de mappen music,foto's etc op)zo groot mogelijk gemaakt en dan een complete recovery gedaan daarna een update van B&O laten doen.

    De swapfle heb ik zo laten zitten die past windows toch automatisch zelf aan?

    De simm is ddr1 400 met één gb.

    Er zit maar maar één slot in het moederbord. 

    De andere partities heb ik zo gelaten.

    Wat ik eigenlijk nog wil proberen is een Nederlandse windows er op zetten zodat er ook geupdate kan worden voor bijv. uitzending gemist van sbs6 te kijken want wat ik ook geprobeerd heb, mij is het nog niet gelukt.

    Maar ik ben benieuwd of het B&O programma dit ook met een NL versie van windows werkt

    Misschien heeft er iemand nog een idee?

     

     

  • 02-26-2010 11:44 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Beobuddy:

    ... Alleen als ik de WMP gebruik om te rippen in het zogenaamde lossless formaat, dan houd ik kleinere bestanden met lagere bitrate over, dan wanneer hetzelfde album door beoplayer laat rippen. Gevoelsmatigg kies ik dan voor de grotere bestanden waar kennelijk minder informatie is weggeknipt.

     

    Ik had (al langere tijd) ook het gevoel dat een geript 'WMA lossless'  bestand via Beoplayer groter zou zijn dan dat via Mediaplayer. Aangezien ik vanmiddag toch een CD met Beoplayer wilde rippen heb ik als proef op de som zowel met Beoplayer als Mediaplayer geript. De te rippen CD heeft 14 tracks en een speeltijd van exact 75 min.

    Na rippen bleek tot m'n verbazing dat de grootte van het bestand in Beoplayer 311 MB en in Mediaplayer 310 Mb was. Dus zo goed als gelijk.

    Zou dat betekenen dat beide players dan toch met eenzelfde bitrate rippen?

  • 02-26-2010 12:24 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Koning (en andere kenners)

    Hoe kom ik aan "flac" en hoe krijg ik dit in I-tunes?? Wat is het voordeel van flac t.o.v. lossless apple??

    En betreft albumhoes: als ik mijn audio cd rip via WMP, krijg ik wel de afbeelding van 'n albumhoes. Importeren via I-tunes krijg ik bij dezelfde audio cd geen albumhoes te zien. Zowel WAV en Lossless. Hoe krijg ik zo'n albumhoes in mijn I-tunes?? graag jullie hulp.

     

    gr. Zwaan

  • 02-26-2010 1:02 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Flac bestanden kan je downloaden of nog beter zelf rippen.

    Er zijn plenty free rip programma's te krijgen op het internet.

    EAC is zo'n programma.

  • 02-26-2010 1:23 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    koning,

     

    Kijk ook even naar mijn 2e vraag a.j.b.: omtrent albumhoezen.

    thanks

     

    en gr. zwaan

  • 02-26-2010 1:27 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    en hoe krijg ik flac in mijn I tunes?? en wat is het voordeel t.o.v. WAV of apple lossless??

     

    weer bedankt.

     

    zwaan

  • 02-26-2010 1:33 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Hoe je het erin krijgt weet ik niet want ik heb geen I tunes.

    Het voordeel van Flac is dat het dezelfde geluidkwaliteit heeft als WAV. maar minder geheugen in beslag neemt.

    Flac kan je wel Tag info toevoegen bij WAV. is dat niet mogelijk.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

  • 02-26-2010 8:32 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    Flac, WMA Lossless & Apple Lossless zijn alle drie compressie technieken met een zijn eigen manier van verwerken van data (vergelijk het met Winzip, Winrar, win7). Deze data is meestal een pcm formaat van een CD. Een WAV file is het equivalent van een CD pcm formaat op de PC. WAV kan echter geen tag's bevatten.

    Dus de verschillen zullen niet spectaculair zijn! Zowel niet in grote verschil als wel in kwaliteit.

    Is flac een goede compressie het nadeel is dat het nog niet alom geintegreerd is in de verschillende players.

    nadere info: http://flac.sourceforge.net/

    Er zijn plug-in's op het internet te vinden, echter een makkelijke codec zodat ook de itunes, beoplayer of de beomedia hiermee makkelijk over weg kan heb ik tot nu toe nog niet gevonden

    NB: betreffende de groote van de verschillende bestanden. Let op hoe hoog de resolutie van een hoes is. Je kunt een jpgtje van enkele kb tot hoge resoluties met Mb opslaan. Dit heeft uiteraard wel invloed op de grootte van het muziekbestand aangezien deze info een integraal onderdeel van het bestand is.

     

    trouwens ik gebruik specifieke programma's voor het rippen (en toevoegen van tag's inclusief hoezen) en voor het bewerken van tag's

    Rippen-converteren-branden: Easy-cd-extractor - www.poikosoft.com

    Tags: www.mp3tag.de

     

     


  • 02-27-2010 2:45 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    begrijp ik nou goed dat jullie wel hoesjes zien bij de BM1 Als jullie music af spelen?

  • 02-27-2010 10:27 AM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    ligth011:

    begrijp ik nou goed dat jullie wel hoesjes zien bij de BM1 Als jullie music af spelen?

     

    Nee, dat krijg ik niet.

     

    Ik heb alvorens ik mijn muziek overhevelde naar de Beomedia 1, de muziek geript met Beoplayer en er steeds voor gezorgd de albumhoesjes erbij te doen/in beeld te hebben.

    Dus die info gaat mee naar de beomedia,  maar die doet er niets mee.

    Als je nu een laptop of pc in je netwerk opneemt en beoplayer daarop installeert, dan zul je merken dat de muziekbibliotheek ook bekend wordt bij diezelfde laptop/pc. 

    En dan krijg je toch weer die albumhoesjes bij die laptop/pc in beeld. 

  • 03-01-2010 12:07 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    jammer, ik heb alleen mac in het netwerk, en daar iss geen beoplaayer voor.

    alleen beoconnecct.

    ik had liever op mijn tv de hoesjes gehad met de BM1

    nu maar eens uitzzoeken met dat verhogen vaan het interne geheugen en hdd.

  • 03-08-2010 12:20 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    In deze discussie kom ik helemaal niet de TVIX 6600 tegen. Had ik wel verwacht. Veel b&o dealers hebben een tvix aangesloten.

    Weet iemand hoe dit apparaat werkt? Zelfde manier als apple tv?? Hoe is het grafisch en is muziek makkelijk te zoeken?

     

    gr. Zwaan

  • 03-08-2010 4:59 PM In reply to

    Re: Apple TV of (2e hands) Beomedia 1

    De TVIX synchroniseert niet zoals de ATV. Je zult je bestanden echt apart moeten beheren en uploaden.

    TVIX of een Popcorn zijn meer ingericht om films af te spelen. Audio kan natuurlijk ook, maar is in de praktijk niet echt handig, omdat je TV aan moet om een keuze te maken. Daarna moetje de TV weer uitzetten. Moeten niet echt natuurlijk, maar ik vind het zonde om de TV daarvoor aan te laten, als je een paar uur muziek aan het afspelen bent.

    Heb er nu zelf een SqueezeBox + NAS bij, om i-radio en mijn muziekbestanden af te spelen. De iPhone met een applicatie van 7 euro, is in deze mijn 2-weg remote. Dat ding heb ik toch altijd bij me, en de TV kan uit blijven. Ik kan met de iPhone echt razendsnel door mijn collectie bladeren. De TVIX is dan echt traag.

    De combinatie ATV met iPhone Remote werkt trouwens ook subliem, als je kunt leven met de beperkingen van een ATV.

Page 2 of 2 (43 items) < Previous 1 2