in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-16-2010 3:50 PM by masyna70. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-12-2010 8:44 AM

    Beomedia 1

    Ik ben van plan een 2e hands beomedia 1 te kopen, niet alleen voor muziek en foto's die op mijn Mac staan, maar ook voor films in Avi-formaat.

    Na wat googelen weet ik dat met de Beomedia 1 korte videoclips op de TV kunnen worden afgespeeld. Maar gaat dit ook lukken met grote Avi-bestanden? Het is toch een kwestie van het bestand op de harde schijf van de Beomedia zien te krijgen, waarna het desbetreffende bestand afgespeeld kan worden? Of is de hardware van de Beomedia 1 'te mager' voor dit doel? Iemand die hier ervaring mee heeft?

    Het hoeft niet in HD kwaliteit, want ik heb geen HD TV, maar een CRT Beovision 1, die nog steeds heel goed bevalt, ondanks de zwarte balken boven en onder in het scherm bij een breedbeeld-uitzending.

     

     

  • 02-12-2010 1:53 PM In reply to

    Re: Beomedia 1

    Ja, is dat zo?

     

    Ik heb bij mijn weten bij de demo op de showboot 2 jaar geleden dit niet zien staan in het openingsscherm van de Beomedia.

    Afgezien van het feit of de hardware het aan kan, is het een windows XP computertje met daar een aangepaste beoplayer erop.

    Dus ook die software is dan de beperkende factor.

    Verder is avi een containerformaat waarin verschillende codec's worden gebruikt. De software zou dan over die verschillende codec's moeten beschikken. En dat geeft ook dat de processor dat allemaal zou moeten kunnen decoderen.

    En dat moederbordje in de Beomedia zal niet de sterkste variant zijn.

     

  • 02-12-2010 3:31 PM In reply to

    Re: Beomedia 1

    ik heb er nog wel 1 te koop

  • 02-12-2010 4:12 PM In reply to

    Re: Beomedia 1

    B&O (Danmark) informeerde mij desgevraagd, dat de Beomedia niet bedoeld is voor het afspelen van films, maar Avi wordt ondersteund (de bestandsgrootte maakt niet uit), mits de juiste codecs worden gebruikt.............

    Ik heb inmiddels een Beomedia kunnen kopen, dus ik ga het dit weekend maar eens uitproberen.

     

  • 02-15-2010 5:50 AM In reply to

    Re: Beomedia 1

    De BeoMedia 1 is inmiddels per post afgeleverd. Het Avi formaat werkt wel, zolang de codec maar .wmv is. Dus als Windows Media Player (9) het kan afspelen, dan speelt de BeoMedia 1 het ook af.

     

  • 02-15-2010 2:32 PM In reply to

    Re: Beomedia 1

    Mmmm, dus sowieso geen iso's of "video TS" mappen etc.

     

    Hoe is verder je 1e eerste indruk?

  • 02-16-2010 2:44 PM In reply to

    Re: Beomedia 1

    Het afspelen van films is behoorlijk beperkt, zeker als je naar het aantal ondersteunde formats kijkt, maar ja, hiervoor is de Beomedia ook niet bedoeld. De kwaliteit gaat wel, maar het beeld wordt op mijn CRT TV aan de linker en rechterzijde niet netjes uitgelijnd, dus zowel links als rechts is er een zwarte balk. Daarbij maakt het niet uit of de verhouding van het filmpje 4:3 of 16:9 / 16:10 is.

    Wanneer ik mijn andere mediaplayer (een LinkSys Kiss 1600) gebruik, dan is de afspeelkwaliteit van hetzelfde filmpje echt vele malen beter / scherper en links en rechts dan geen zwarte balken.

    Daarentegen geeft de Beomedia 1 de foto's veel scherper door dan de Kiss 1600, hetzelfde geldt voor muziek.

     

     

  • 02-16-2010 3:14 PM In reply to

    Re: Beomedia 1

    Vooral dat laatste feit vind ik best zwaar wegen. Hoe is de kwaliteit van de audio.

    Zelf gebruik ik nu de pc2 i.c.m. een goede geluidskaart (Aopen Tube) in een pc. Want niet iedere DA converter is hetzelfde.

    Bijvoorbeeld als ik audio stream via de playstation 3 (ps3), dan is er merkbaar een verschil van kwaliteit. De ps3 vind ik slechter klinken. En dus denk ik niet iedere mediaplayer hetzelfde zal klinken als je die als alternatief zou nemen.

    En dat laatste is toch van belang als je je hele cd-collectie wil overzetten. Dan wil je toch het betere werk, en de bm/s5 vind ik geen (betaalbaar) alternatief.

  • 02-16-2010 3:50 PM In reply to

    Re: Beomedia 1

    De kwaliteit van de audio is bij de Beomedia duidelijk veel beter, vergeleken met de Kiss 1600 (dit is het enige vergelijkingsmateriaal dat ik heb). De Beomedia is niet echt een streaming apparaat, de audiobestanden worden rechtstreeks van de harde schijf van de Beomedia afgespeeld, dus niet via het netwerk vanaf de PC.

    Mijn conclusie is, dat de Beomedia voor audio een zeer behoorlijke mediaplayer is en -ook belangrijk - in feite volkomen geruisloos, dus geen fan-noise en geen geratel van de harde schijf (of je moet je oor vlak naast de kast houden). Het menu van de eigen B&O software is overzichtelijk en logisch qua opbouw, het zoeken naar artiest, genre, album etc gaat snel via de afstandsbediening. Ook daarin is de Beomedia stukken beter dan de Kiss 1600, waarin alles op een hoop gesmeten wordt en je min of meer op goed geluk moet navigeren.

     

Page 1 of 1 (9 items)