in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-27-2010 8:05 PM by koning. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-12-2010 8:12 AM

    Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    Op het general forum staan de eerste foto's van de Beolab 11.

    Mijn mening: Mooi, ja.

    Maar.....

    Wat sluit dit ontwerp weer verschrikkelijk slecht aan bij de andere producten.....

    Met welke speaker zou het ontwerp kloppen? Beolab 3, 4, 4000, 6000, 8000?

    Hetzelfde probleem met de Beotime. Ik vind hem heel mooi en ik gebruik hem dagelijks, maar het design van de Beo4, Beo5 en Beotime slaat als een tang op een varken.

    B&O, alstublieft wanneer David Lewis vertrekt, bel weer snel met JJ, zij hebben de mooiste collectie gemaakt en zij stonden er ook op dat kwaliteit en design samen gaan. Lewis heeft er nooit doeken om gewonden dat design voor de rest gaat en daar hebben we de gevolgen van gezien....

    Beolab11.gif


  • 02-12-2010 11:19 AM In reply to

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    Voor die tijd was het geniaal.

    Toch denk ik dat het nu even anders is.

    Vroeger waren de auto's ook vierkant en moet je nu eens zien.

    Beosound 9000 is toch een piece of art.

    Je kan de beolab 11 makelijk bij een 6000 of 8000 plaatsen.

    Bij een beolab 3 vind ik het ook minder.

    Er zijn nu toch meerdere ontwerpers bezig bij B&O

  • 02-12-2010 11:43 AM In reply to

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    De Beolab 11 bij een Beolab 4000, 6000 of 8000 zal volgens mij wel goed staan. In combinatie met de Beolab 3 en 4 levert het inderdaad geen fraai geheel op. Voor wat betreft de Beolab 4 lijkt me dat overigens niet zo heel erg.

    Het probleem met de afstandbedieningen zie ik ook niet zo. De Beolink 1000 en 7000 zijn toch ook heel verschillend?

    Jacob Jensen terughalen is geen optie. Jensen heeft ontzettend veel goeds gedaan voor B&O en ik denk dat hij nog steeds goede ontwerpen zou kunnen maken. Maar hij is inmiddels de 80 ruim gepasseerd en is alleen zijdelings betrokken bij de ontwerpstudio die overigens nog steeds zijn naam draagt. Zijn zoon heeft nu de leiding en persoonlijk wordt ik niet al te vrolijk als ik zie wat onder de vlag van Jacob Jensen is ontworpen de laatste jaren...

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 02-12-2010 12:42 PM In reply to

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    Jacob heeft ook in de B&O-tijd al het ontwerpen aan anderen overgelaten. Het was zijn zoon en zijn team die de Beocenter 9000 hebben ontworpen.

    Vroeger leken de Beolink 1000 en 7000 ook niet op elkaar, maar hield de Beolink naast de Redline speakers en je zag de overeenkomst. Ook was het geen toeval dat de Beolink 7000 op de bedieningspanelen van de systems leek. Verder hadden de twee Beolinks 1 bindende factor namenlijk strakke vlakke lijnen.

    En daar gaat het met de Beolab 11 mis. Het design is tulp-vormig. De beolab 8000, 6000 en 4000 zijn strak, rechtvormig. Door ze allen van een aluminium-jasje te voorzien , maakt het nog geen mooi geheel....

    Helaas ontgaat dit veel anderen...

    Ik heb meerdere B&O-opstellingen in huis (oud en nieuw) en het is heel opvallend dat mensen die onbekend zijn met B&O gefascineerd zijn van de eind jaren tachtig producten en met name Beosystem 4500 met Beolab Penta en Beolab 3000/5000.

    Ik heb nog niemand in huis gehad die de niewere sets mooier vond.

    Hebben jullie trouwens de JJ-keuken al eens gezien? Hoezo niet veel moois meer de laatste tijd... En alles heeft verassende en functionele redenen.

  • 02-12-2010 1:33 PM In reply to

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    pentalex:

    Jacob heeft ook in de B&O-tijd al het ontwerpen aan anderen overgelaten. Het was zijn zoon en zijn team die de Beocenter 9000 hebben ontworpen.

    Vroeger leken de Beolink 1000 en 7000 ook niet op elkaar, maar hield de Beolink naast de Redline speakers en je zag de overeenkomst. Ook was het geen toeval dat de Beolink 7000 op de bedieningspanelen van de systems leek. Verder hadden de twee Beolinks 1 bindende factor namenlijk strakke vlakke lijnen.

    En daar gaat het met de Beolab 11 mis. Het design is tulp-vormig. De beolab 8000, 6000 en 4000 zijn strak, rechtvormig. Door ze allen van een aluminium-jasje te voorzien , maakt het nog geen mooi geheel....

    Helaas ontgaat dit veel anderen...

    Ik heb meerdere B&O-opstellingen in huis (oud en nieuw) en het is heel opvallend dat mensen die onbekend zijn met B&O gefascineerd zijn van de eind jaren tachtig producten en met name Beosystem 4500 met Beolab Penta en Beolab 3000/5000.

    Ik heb nog niemand in huis gehad die de niewere sets mooier vond.

    Hebben jullie trouwens de JJ-keuken al eens gezien? Hoezo niet veel moois meer de laatste tijd... En alles heeft verassende en functionele redenen.

    De overeenkomst tussen de Beolink 1000 en de Redline speakers zie ik wel degelijk. Beiden hebben vlakken die samen een concaaf geheel vormen. Beide zijn overigens door David Lewis ontworpen. Zelfde vorm zie je overigens bij Jacob Jensen's Beocenter 8000/8500/9000/9300/9500. Maar bijvoorbeeld weer niet bij een Beosystem 3300 (Jacob Jensen) en de Beosystem 3500/4500 (samenwerking van Jacob Jensen en David Lewis). Passen de Redline speakers daarom beter bij een Beocenter 9500 dan bijvooerbeeld Beolab 8000's? Ik meen van niet.

    Dat de Beolab 4000, 6000 en 8000 geometrisch zijn en de Beolab 11 niet is mij eveneens geenszins ontgaan, maar ik vind dit verschil eerlijk gezegd niet storend. Rechtvormig zou ik De Beolabs zeker niet willen noemen, aangezien ronde lijnen het ontwerp van deze speakers sterk bepalen. Bovendien heeft het aluminium van de Beolab 11 zo te zien dezelfde bewerking ondergaan als dat van de Beolab 4000, 6000 en 8000. Iets wat ik bij de Penta's (roestvrij staal) en bijvoorbeeld de Beosystem 5500 (mat aluminium) of Beosystem 4500 (hoogglans aluminium) nogal storend vind.

    Voor wat betreft de oudere B&O systemen geef ik je ronduit gelijk. Ik vind deze ook fraaier om te zien. Zelf heb ik onder andere een Beocenter 9300 en twee Beosystems 7000 in huis. Beide Jacob Jensen en toch trekt de Beosystem 2300 (David Lewis) meer aandacht van bezoekers... Welke ze het fraaist vinden? De Beocenter 9300 of de Beosystem 2300. Toch krijg ik altijd de opmerking van degenen die enigszins met B&O bekend zijn waarom ik geen Beosound 9000 (Davis Lewis) heb.

    Overigens zijn de Beolab 3000/5000 en Penta speakers niet door Jacob Jensen ontworpen, maar ik ga er van uit dat dat je wel bekend is.

    Tot slot, ik ben bekend met alle producten die Jacob Jensen op dit moment kan aanbieden en er is niets wat ik zou willen hebben, ook de keuken niet. Smaken verschillen zo lijkt het.

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 02-12-2010 1:49 PM In reply to

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    Ik ben niet zo goed in deens, wellicht dat iemand middels babelfish of een deense vriend/vriendin een vertaling kan maken van de handleiding van deze overigens fraaie Beolab11; ik ben niet zo handig [meer] blijkbaar, omdat het een pdf is krijg ik deze niet in de message :-(

     

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-13-2010 5:30 AM In reply to

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    Vertaling nodig? Google is you friend!!

     

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 02-13-2010 5:57 AM In reply to

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    Das omslachtig....gewoon boven aan de balk bij vista vertalen indrukken en hij vertaald automatisch de verschillende talen.

    Het is natuurlijk een houtje touwje vertaling maar je komt er wel uit.

    Beospain is trouwens ook een leuke siteWhistle

  • 02-27-2010 2:34 PM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    Weet iemand wanneer de Beolab 11 te verwachten bij de dealer is?

    Alvast bedankt.

  • 02-27-2010 8:05 PM In reply to

    Re: Eerste foto's van nieuwe Beolab 11

    ik heb begrepen.......lente 2010

    maaaar de beocom 5 hadden de dealers al gezien in  2008, ga der maar effe aan staan.Confused

Page 1 of 1 (10 items)