in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-19-2010 11:52 AM by koning. 18 replies.
Page 1 of 1 (19 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-12-2010 5:38 AM

    Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Ik zou graag jullie mening willen weten over wat nu een juiste c.q. prettige ophanghoogte van

    de BV-10 aan de muur zou zijn. Ik heb de BV-10 poster (op ware grootte) achter de Avant gehangen om een goed

    beeld te krijgen. Ik heb hem nu ongeveer 35 cm vanaf de grond, ik denk zelf niet veel lager....of wel ?

     

    Filed under:
  • 02-12-2010 6:54 AM In reply to

    • beoblok
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 03-19-2008
    • Finland
    • Posts 80
    • Bronze Member

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Hallo sq2002,

     

    Volgens mij is dit een persoonlijke overweging die afhangt van de afstand vanwaar gezeteld wordt om televisie te kijken. Visueel gezien zou ik persoonlijk de bovenzijde van de Beovision op gelijke hoogte brengen met de hoogte van de BL8000.

    Met een Groet, Maurice

  • 02-12-2010 7:11 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    beoblok:

    Hallo sq2002,

     

    Volgens mij is dit een persoonlijke overweging die afhangt van de afstand vanwaar gezeteld wordt om televisie te kijken. Visueel gezien zou ik persoonlijk de bovenzijde van de Beovision op gelijke hoogte brengen met de hoogte van de BL8000.

    Met een Groet, Maurice

     

    Zou ik niet doen het gelijk brengen met de bovenkant van de 8000 , dit is te laag .

    Ik heb mijn BV-4 even opgemeten , mijn beeld dus zonder de lijst hangt 85cm vanaf de grond .....

    Ik heb bij het ophangen infrezen enz ook zo getwijfeld !

    Zal proberen een fototje te plaatsen !

    Foto vertekend wel een beetje ....lijkt wat hoog terwijl de BV irl perfect hangt !


  • 02-12-2010 8:17 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Persoonlijk zou ik 'm zo laag mogelijk hangen. Uiteraard moet de TV wel los zweven boven de vloer. Naar mijn smaak hangen de meeste TV's aan de wand veel te hoog en kun je er alleen prettig naar kijken als je staat...

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 02-12-2010 10:15 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Halo,

    Is dat BV 4 42 of 50 inch?

    Grt,

     

  • 02-12-2010 1:28 PM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Wat Beocool zegt, hang hem niet te hoog.

     

    Er is niets vermoeiender dan omhoog te moeten kijken naar een tv vanaf de bank.

    Daarom wordt nog wel eens hier en daar gezegd dat je het scherm met 1/3 boven de ooghoogte en 2/3 onder de ooghoogte zou moeten hangen of staan.

     

    Uiteindelijk blijft het persoonlijk, en als je hem bv. tot aan het plafond wil hangen, ach wie let je.

  • 02-12-2010 2:51 PM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Als de BV10 aan een stand hangt, zweeft ie een dikke 10 cm boven de grond. Een ergonomisch verantwoorde hoogte waar over nagedacht is. Waarom zou ie dan ineens wel de lucht in moeten als ie gehangen moet worden? Daarbij heb ik nog nooit iemand horen klagen over dat zijn Avant of tv te laag aan de stand hangt.

    Een ander argument waar je over na kunt denken: Als je naar de bioscoop gaat, ga je dan naar achter om zo hoog mogelijk te zitten, of loop je regelrecht naar voren toe, zodat je "lekker" omhoog kunt kijken.

    Persoonlijk zou ik hem ongeveer 15 cm lager als je poster hangen. Maximale hoogte, exact de hoogte van de BL8000. Ga je eronder, op zijn minst 10 cm lager zodat het lijnenspel met de BL8000 duidelijk onderbroken wordt. De laatste zou mijn voorkeur hebben.

     

  • 02-12-2010 3:45 PM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Onze 10 hangt vanaf onderzijde op 39 cm. Kijkend op 3.50 afstand. 

  • 02-12-2010 5:27 PM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Wij hebben de BV10 dusdanig opgehangen dat de middenlijn van het beeldscherm op ooghoogte zit. Vanaf de onderzijde is dat bij ons +/- 35 cm.

  • 02-12-2010 9:49 PM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    ulfiyya:

    Halo,

    Is dat BV 4 42 of 50 inch?

    Grt,

     

     

     

    50 ............ geloof me gelijk aan je BL-8000 is te laag ...

  • 02-13-2010 4:49 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Als je verder van de tv af zit, 5 meter of meer,dan zou ik hem hoger gaan plaatsen.

    Ieder kan het natuurlijk zelf invullen zoals hij wil.

    Maar met een gebogen nek tv kijken lijkt mij verschrikkelijk.

  • 02-13-2010 6:22 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Een kennis van me heeft een keer een test gedaan met 2 MX7000's op verschillende hoogtes naast elkaar geplaatst en gelijktijdig ingeschakeld tijdens het kijken. Bijna iedereen keek na een poosje TV kijken automatisch naar de lager geplaatste MX7000. Over de hoogte van de stands is bij B&O behoorlijk nagedacht. Ook de plaatsingshoogte bij de dealer is trouwens over nagedacht. De schermen hangen daar welliswaar meestal op behoorlijke hoogte vanaf de vloer, maar je staat ook te kijken voor zo'n scherm, je zit niet. Aan de andere kant erger ik me dan vaak wel weer aan de catalogussen, daar zie je de TV's dan weer veel te hoog hangen.......Confused

  • 02-16-2010 2:10 PM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Ik heb de BV10 op een stand staan.

    In mijn huidige woning heb ik geen geschikte plek om hem aan de muur te hangen. Bij het kopen leek dit dus een tijdelijke oplossing. Nu ik er echter een poosje naar kijk weet ik zeker dat ie in mijn volgende woning ook op de stand komt te staan. Als je hem aan de muur hangt moet je hem hoger hangen. Want 11 cm boven de vloer ziet er niet uit. Maar hoger plaatsen kijkt niet lekker.

    Ik heb wel eens het advies gekregen dat de bovenkant van het beeld nooit hoger mag zijn dan je ogen.  

    Filed under:
  • 02-19-2010 7:22 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Heb je ook dit forum gelezen en de foto's gezien.

    http://forum.beoworld.org/forums/t/31772.aspx

    De reactie van B&O is ook niet bemoedigend. Ik ben hier wel van geschrokken.

    Ik weet dat ik zeer kritisch ben over het huidige B&O, omdat het mij enorm stoort dat dit mooie merk kapot wordt gemaakt door verkeerde bestuurders en dat het merk probeert te overleven met de gedachte dat als je maar exclusief bent je alles kunt vragen voor je producten en de kwaliteit doet er niet meer toe. Als de buitenkant er maar exclusief uitziet. En het werkt deels, want luister naar het commentaar dat je krijgt wanneer je kritiek levert.

    Een MX7000 kostte 35% meer dan andere kwaliteits tv's van andere merken, maar er was geen enkele die aan de MX kon tippen.

    De Beovision 10 kost compleet zo'n 6500 euro. Da's 200-300% van die van de concurrenten en als ik het bovengenoemde forum bekijk en B&O's reactie, dan hoop ik dat het merk snel ophoudt te bestaan en er misschien een doorstart komt geleid door liefhebbers van het merk die kwaliteit weer hoog in het vaandel hebben staan.

    Ik hoop dat B&O met een serieuse oplossing komt voor deze tv.

  • 02-19-2010 8:23 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    pentalex:

    Een MX7000 kostte 35% meer dan andere kwaliteits tv's van andere merken, maar er was geen enkele die aan de MX kon tippen.

    De Beovision 10 kost compleet zo'n 6500 euro. Da's 200-300% van die van de concurrenten

     

    Ik meen me te herrinneren dat je dit al eerder meldde.

    Maar bij mijn weten was een MX altijd rond de 3900 gulden exclusief accessoires

    En dat is echt veel meer dan een willekeurig ander merk tv met een beeldbuis van 70cm die je al had voor rond de 1000 gulden.

    Dus ook toen waren de tv wel bijna 3x zo duur.

    Alleen toen hadden ze wel de naam om hun zeer goede beeldkwaliteit.

     

    Maar ik blijf erbij dat het erg gemakkelijk gesteld is om de BV10 als dure tv aan te merken.

    Het is of wordt tevens het hart van een heel systeem waar een berg (slimme) software in zit en waarvan verwacht wordt dat (backwards) compatible is met al de andere componenten die er worden aangesloten.

     

    M.a.w. het lijkt op het eerste gezicht een tv, maar wel een een hele hoop techniek onder de kap.

    Ik bedoel, ik kan in de woonkamer naar de ene settopbox kijken terwijl in de keuken naar de andere settop wordt gekeken en tevens in de badkamer naar netmusic wordt geluisterd.

    Dat vraagt toch echt om doordachte software.

    En daar gaan toch een hele hoop mensen aan voorbij.

    Maar dat is mijn mening.

  • 02-19-2010 8:44 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Maar als ik de gepostte foto's zie in dat topic, dan is dat wel erg bar inderdaad.

    Je weet dat de kwaliteit afhankelijk zal zijn van de gebruikte techniek en wat daar het maiximaal haalbare (beeld)kwaliteit in zal zijn.

    Maar je verwacht toch wel idd dat B&O, zoals bij de beeldbuizen en andere panels, toch wel een minimale kwaliteits eis stelt aan de ingekochtte panelen.

     

    Een geval van kinderziekte? De BV 10 is er "net" en zal heus nog wel wat tweaks ondergaan.

    Moet je als dan potentiele koper dan maar eerst een half jaar wachten eer je tot aanschaf overgaat?

  • 02-19-2010 10:18 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    Eigenlijk Wel.

    Bij de eerste beosounds 9000 konden de glasplaten er spontaan af vallen.

    Bij de eerste Beosounds 3 top plate problemen.

    De eerste beolabs 5...digitale ruis.

    Beovision 10...backlight problemen.

    Beocom 5 software  zullen we het maar niet over hebben.

    Beovision 7-40 software problemen.

    Waar moet dit nou heen?!

  • 02-19-2010 11:45 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    In 1990 kochten wij thuis een Philips tv. Topmodel kostte 3100 gulden. De MX 6000 (7000 moest nog komen) kosten 3700 gulden, dus toen was B&O 35% duurder. Wanneer je het vergelijkt met een goedkoper model dan zou die vroeger idd 3 keer duurder zijn geweest, maar dan moet je de prijs van de Beovision 10 nu vergelijken met een Samsung van 495 euro en zijn ze nu dus 12 keer duurder.

    Ik begrijp dat er wel een hoop extra's in de Beovision zit (chassis van Beovision 8-40), maar het beeld van het model op eerder genoemd forum blijft onacceptabel!

    Omdat er steeds meer mensen zijn die dit accepteren, want het is een nieuwe B&O, dus mooi, maakt dat B&O steeds meer afglijdt naar een overpriced middenklas merk. Kwalitatief schieten ze steeds meer tekort.

    Stof onder glasplaat Beosound 5

    Brom in Beovision 8-40

    Uistel Beocom 5 i.v.m. software problemen

    Leveringsproblemen Beotime i.v.m. verschil in kleur glas

    en ga zo maar door.....

    Daarbij komt dat oude B&O's bullitproof waren. Wanneer je tegenwoordig het aluminiumlijstje van je B&O verwijdert, blijft er plastic-sh...t over zoals een kennis van mij de nieuwe B&O's noemt.

    Maar je ziet het, ook hier vind je weer mensen die niet wakker liggen van de slechte kwaliteit van de binnenwerken, maar ook het meest erbarmelijke beeld wordt alweer goed gepraat.

    Mensen help B&O redden! Wanneer je een Mercedes-ster op een Fiat Panda plakt en er gouden deurklinken op zet, dan blijft het toch een Fiat Panda en kun je er niet ineens 30.000 euro voor vragen.

    We moeten stoppen met het accepteren van slechte B&O-producten. Hoe mooi ze ook zijn. Alleen wanneer dat duidelijk wordt in Denemarken en ze daar iets aan gaan doen is dit prachtige merk nog te redden....

  • 02-19-2010 11:52 AM In reply to

    Re: Juiste ophanghoogte Beovision 10

    absoluut.

    Steeds meer mensen gaan er zo over denken merk ik al.

     

Page 1 of 1 (19 items)