in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-07-2010 5:06 PM by beoeric. 34 replies.
Page 2 of 2 (35 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 04-28-2010 4:17 PM In reply to

    • Xam
    • Not Ranked
    • Joined on 08-16-2007
    • 's-Hertogenbosch
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: De nieuwe beolab 11

    Helaas door m'n werk niet veel tijd gehad om de Beolab 11 goed te testen en tot nu toe alleen wat Blu-Ray filmfragmenten kunnen beluisteren.

    Een groot voordeel is dat de BL11 middels de geluidsinstellingen van de Beovision10 heel goed af te stellen is naar mijn wensen.

    De BL11 is voor het doel waar ik hem voor gebruik, het aanvullen in het laag op de andere speakers meer dan krachtig genoeg. In de setup van de BV10 heb ik hem ongeveer 4 punten boven het midden staan. 

    De BL11 produceert bassen die de BV10 met de 4 Beolabs-4 niet eens weer kunnen geven. Logisch ook..

    Ik was eigenlijk bang dat er een gat zou vallen tussen het laag van de BL11 en de andere speakers maar bij gebruik vormt zich een samenhangend geluidsbeeld waarbij je niet in de gaten hebt dat die metalen gespleten vaas als subwoofer mee speelt.

    Ik wist eerder nog niet waar ik de BL11 zou gaan plaatsen. Door de indeling van mijn huiskamer had ik niet veel opties en uiteindelijk heb ik besloten om hem op de schouw te zetten die naast de BV10 staat.

    Hierdoor staat de BL11 weliswaar tussen de twee BL4's maar boven 'oorhoogte' wat eigenlijk een vreemde plaats is voor een subwoofer.

    Toch is niet te horen waar de nieuwe lage tonen vandaan komen en voor mij is dit de perfecte oplossing.

    Niet alleen staat de BL11 zo erg mooi in het zicht, want mooi vind ik hem!, maar ook is hij van mijn houten vloer af en veroorzaak ik (hopelijk) geen overlast voor mijn onderburen. Mijn huis is uit 1900 en geluidsisolatie was toen nog niet zo belangrijk.

    Tot nu toe dus zeer tevreden over de Beolab11. Ik ben heel blij dat B&O deze subwoofer heeft ontworpen als een minder krachtige maar veelzijdige en naar mijn smaak veel mooiere versie van de Beolab2.

     

     

  • 04-28-2010 4:53 PM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: De nieuwe beolab 11

    Ook ik heb inmiddels al een paar dagen (sinds zaterdag) mogen genieten van mijn Beolab 11, een wit exemplaar. Aangesloten op een BV7 met twee BL6000's voor en twee BL4000's achter valt mij op dat niet alleen de bas veel strakker klinkt (en ook een stuk dieper gaat: ik voel de salontafel nu trillen als ik er a la Al Bundy met mijn voeten op lig Wink ) maar dat vooral het midden en hoog van de BL6000's veeeeeeeeeeeeeel beter klinkt. In plaats van een berg geluid uit een melkpak, brengen mijn BL6000's nu kraakheldere midden- en hoge tonen voort, is de plaatsing en het stereobeeld veel scherper én zijn de losse instrumenten ook nog eens veel beter te onderscheiden.

    Voor mij is de BL11 de reden om dan toch maar écht niet de BL9's in huis te halen. Ja, die klinken ook geweldig, maar ik ben al zeven jaar compleet 'in love' met het design van de 6000's. En met deze aanvulling voldoen ze volledig aan mijn wensen.

    De BL11 is de beste aanvulling op mijn set die ik me had kunnen wensen. En ik luister er nu gewoon naar, puur genot Cool.

  • 04-28-2010 5:24 PM In reply to

    Re: De nieuwe beolab 11

    @ jjcox.

     

    Het is te verklaren dat de beolab 11 nu de lage tonen weergeeft, ipv de 6000's.  Daardoor wordt het vermogen wat gedeeltelijk door de basspeakers werd gebruikt voor het weergeven van het laag, nu gebruikt wordt voor het weergeven van hogere midden en hogetonen.

  • 04-28-2010 5:30 PM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: De nieuwe beolab 11

    Dat is de theorie die B&O ook verspreidt. Volgens mij zit er meer achter. Als het puur een vermogenskwestie zou zijn, dan zou er op laag volume (wanneer er dus vermogen over is) geen enkel verschil moeten zijn. Ook dan is het verschil overrompelend. Zou het niet kunnen doordat de afzonderlijke speakers geen lage tonen meer weer hoeven te geven en dus niet meer voor de lage tonen hoeven te trillen? Daardoor is de trilling voor het hogere werk wellicht een stuk zuiverder.

    Afijn, los van de theorie: de praktijk heeft me werkelijk overrompeld. Ik wist niet dat mijn BL6000's zó goed konden klinken!

  • 04-28-2010 5:41 PM In reply to

    Re: De nieuwe beolab 11

    Ik denk dat je het inderdaad zo zou kunnen zien.

    Je bent dus in principe van een 2-weg systeem overgegaan naar een 3-weg systeem, met alle voordelen van een 3-weg systeem. Meer speakers met elk hun eigen werkgebied.

    Wel is het zo dat je nu op een laag niveau meer laag hebt door de onafhankelijke regeling in de BV7. Het laag wat de 6000 kan weergeven, kan/kon die eigenlijk beter op een hoger volume pas weergeven.

     

    Maar kennelijk zijn de meningen aardig hetzelfde, ze zijn allemaal positief!

  • 04-28-2010 5:45 PM In reply to

    Re: De nieuwe beolab 11

    Maar je bent in ieder geval goedkoper uit Big Smile, ipv de keuze voor de BL9's.

  • 04-29-2010 1:13 AM In reply to

    Re: De nieuwe beolab 11

    Weet iemand of er een software update nodig voor de BV7 als je de BL11 wilt aansluiten?

    Ik bezit een BV7-32 MK-III, 2x BL6000 voor en 2x BL3 achter.

    Wat ik op het forum lees, is erg positief over de BL11 en dat maakt mij ook nieuwsgierig. Volgende week maar eens naar de dealer om de sub te zien te horen.

    Piet

  • 04-29-2010 1:13 AM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: De nieuwe beolab 11

    Ja, het scheelt een slok op een borrel Smile. En inderdaad: het enige dat je leest zijn positieve reacties... ik kan me voorstellen dat er maar één groep mensen niet dik tevreden zou zijn met de BL11: mensen die een Big Mean Rumble Machine in huis willen halen. Want dat is het niet. Maar oh oh wat klinkt ie lekker Yes -  thumbs up.

  • 05-07-2010 2:46 PM In reply to

    Re: De nieuwe beolab 11

    Ik vind de reactie van BeoBuddy niet zo raar... Bij natuurkunde op het laagste niveau leer je de wet van ohm en de daar aan gerelateerde formule P = U x I

    die 10 watt opgenomen vermogen is bij 230 volt
    die 200 watt uitgaand vermogen is bij ??? volt . Juist, niet bij 230V dus, dat zou niet echt lekker voor de speakers zijn ;)

  • 05-07-2010 5:06 PM In reply to

    Re: De nieuwe beolab 11

    Pinokia, ik maak me al niet erg populair hier door TE kritisch te zijn, maar wat jij schrijft (als ik het tenminste goed begrijp) klopt niet (met respect). Watt in is Watt out minus verlies Als ik ergens 10 Watt in stop komt er nooit meer uit dan 10 Watt. Zie mijn eerdere post over Harry Potter :-)

    Ik heb al jaren een BeoLab2 en pas nu hoor ik wat een dreun box het eigenlijk het is. Bij mij staat hij op de slaapkamer bij sommige films heb ik een massage matras :-)  `Even los van het model van de BeoLab 11 denk ik dat deze sub een gouden zet is.  Model is smaak en daar moeten we het hier niet over hebben. 

Page 2 of 2 (35 items) < Previous 1 2