in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-11-2010 4:31 PM by Beobuddy. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-08-2010 3:59 PM

BV 7-40 en Glassex

Waar kun je het beste de prachtige glasplaat van de BV 7-40 mee schoonmaken. In het instructieboekje kon ik zo snel niets daarover vinden. Bij mijn MX7000 gebruikte ik altijd Glassex daarvoor, maar is dat hier wel zo verstandig?

• 02-10-2010 4:58 AM In reply to

Re: BV 7-40 en Glassex

Het beste is met een schone droge theedoek. Blijft het mooi streeploos.

Anders heeft Loewe een schoonmaakmiddel op de markt. Dit had ik toen ik de articos had (ook met een extra glasplaat).

gr. Zwaan

Anders even je dealer bellen!!

• 02-10-2010 9:51 AM In reply to

Nooit glassex gebruiken!!

Bij de MX had je waarschijnlijk geen anto reflectiescherm.

Maar bij tv met een ar-scherm is het absoluut af te raden om glassex te gebruiken.

De speciale laag haal je na een tijdje er vanaf en geeft op den duur vlekken die je er niet meer vanaf krijgt.

En dat is geen gezicht.

Ik gebruik gewoon warm water met een minimale hoeveelheid dreft en een theedoek. Gewoon met een spons schoonmaken en drogen/opwrijven met een theedoek.

• 02-10-2010 10:36 AM In reply to

Zachte vochtige doek e.v. met een beetje Glassex kan prima volgens mij maar niet te hard poetsen!

• 02-10-2010 10:37 AM In reply to

Zachte vochtige doek met Glassex kan prima volgens mij, maak de doek niet te nat en doe het niet te fanatiek. Ik heb weleens gehoord dat een ijverige poetsvrouw de coating eraf poetste!

• 02-10-2010 12:12 PM In reply to

Glassex is niet handig, streept als een gek op een antireflexscherm en kon de coating ook nog wel eens aantasten. Ik doe de schermen altijd op de volgende manier met goed resultaat: Neem een warme vochtige goed uitgewrongen zachte theedoek (geen zeep, gewoon met water) en maak daar het scherm mee schoon. Neem vervolgens een zachte droge theedoek en droog het scherm daar mee af. Resultaat: Schoon scherm zonder strepen!

• 02-11-2010 10:19 AM In reply to

De alcohol juist in dat glasspul (filter..) lost juist die coating op.

En daarom zijn het vaak de poetsvrouwen die zo intensief staan te poetsen en de laag er zo vanaf halen.

Ik gebruik dus juist warm water met een beetje Dreft, omdat de dreft een zacht schoonmaakmiddel is en de vettigheid oplost.

Water alleen lost namelijk geen vet op.

• 02-11-2010 2:50 PM In reply to

ik maak thuis nooit schoon. maar dreft is vanzich zelf al vet.

daarom gebruikt je dat ook bij kitten.

heet water lost vet echt wel op. maar ik zou het ook niet weten.

gewoon een droge doek opwwrijven

• 02-11-2010 3:08 PM In reply to

Blackrix:

Glassex is niet handig, streept als een gek op een antireflexscherm en kon de coating ook nog wel eens aantasten. Ik doe de schermen altijd op de volgende manier met goed resultaat: Neem een warme vochtige goed uitgewrongen zachte theedoek (geen zeep, gewoon met water) en maak daar het scherm mee schoon. Neem vervolgens een zachte droge theedoek en droog het scherm daar mee af. Resultaat: Schoon scherm zonder strepen!

Glassex laat een vettige laag na.

Wat jij beschrijft werkt het best.

• 02-11-2010 3:30 PM In reply to

Goede tips, iedereen bedankt.

• 02-11-2010 4:31 PM In reply to

ligth011:

maar dreft is vanzich zelf al vet.

Dreft is juist een vet-oplosser.

Moet je eens kijken wat er gebeurt als je dreft gooit op een olievlek die op het water ligt.

Dit wordt nog wel eens gedaan bij de watersport. Na het diesel tanken gooi je wat dreft op de olie wat in het water is gevallen/gelopen.

Dat het gebruikt wordt bij het kitten zal wel een andere oorzaak hebben. Siliconenspray is ook glad maar niet vettig, toch? 

Page 1 of 1 (11 items)