in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-07-2010 2:46 PM by DoubleU. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-07-2010 12:16 PM

    BV8-40 en slechts 2x HDMI??

    Ik wil via HDMI de apple TV aansluiten, maar......ik heb aansluitingen te kort.

    1x hdmi is voor mijn digitale decoder, de 2e is voor mijn blue-ray.

    Hoe krijg ik nu mijn apple tv aangesloten?? Gaat dit via een HDMI-switcher?? Hoe werkt dit? Werkt dit ook op de beo4 en/of beo5??

    Ik wil hier graag veel informatie over inwinnen.

     

    groet Zwaan

  • 02-07-2010 12:45 PM In reply to

    Re: BV8-40 en slechts 2x HDMI??

    hier een link naar de general http://forum.beoworld.org/forums/p/30071/239228.aspx#239228

    Ik snap niet dat B&O maar 2 Hdmi aansluitingen heeft gemaakt op de BV8-40.

    4 aansluitingen is voor de meeste mensen voldoende,moet je weer met een splitter gaan werken.

  • 02-07-2010 1:33 PM In reply to

    Re: BV8-40 en slechts 2x HDMI??

    Ik zou die ATV eerst eens met Pr, Pb, Y (component) aansluiten. Ik denk dat het verschil in beeld met hdmi, niet waar te nemen is. Een kwestie van even uitproberen. 

    En anders lijkt die splitter van Atlona of iets soortgelijks wel een goede oplossing. Heb je er wel weer een kastje bij, met meerder connecties wat de stabiliteit en kwaliteit nu ook weer niet ten goede komt.

  • 02-07-2010 1:54 PM In reply to

    Re: BV8-40 en slechts 2x HDMI??

    DoubleU,

     

    component heeft toch geen audio overdracht?? En waarom zou het verschil in beeld niet waar te nemen zijn? Foto's bekijken in max. resolutie is toch mooier dan met Pr, Pb, Y??

    Werkt een extra kastje wel op de beo4/5?  Apple heeft ook een switcher.

  • 02-07-2010 2:46 PM In reply to

    Re: BV8-40 en slechts 2x HDMI??

    Audio is gewoon analoog, dus 2x extra tulp.

    Het verschil in beeld zal toch minimaal zijn. Een component uitgang laat je ook HD-beelden zien. En een Atv heeft ook maar een maximale resolute van 1280x720, ook via hdmi. In theorie zal hdmi wel beter zijn. In de praktijk zal het allemaal wel meevallen. Zeker met foto's die toch een statisch beeld geven is het de hype "hdmi vs component" niet waard. Maar zoals ik al zei, test het voor jezelf om te zien of het daadwerkelijk zoveel verschil geeft. Het zal echt niet of nauwelijks te zien zijn.

     

    Met het extra kastje bedoel je de link van Koning neem ik aan? Zoja, deze switcher heeft niets met de beo4/5 van doen. Het gooit de ingang open waar signaal op staat. Ik neem aan dat er wel eentje voorrang heeft, maar als je die uitschakelt met de beo4, schakelt de switch naar de andere ingang waar ook signaal op staat. Mooie oplossing.

    In tegenstelling tot de duurdere switch van Gefen. Die switch heeft geen automaat en schakelt alleen via de PUC van de 8-40.

     

Page 1 of 1 (5 items)