in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-06-2010 5:03 PM by Blackrix. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-04-2010 11:47 AM

    Reparatiekosten Beocenter 9500

    Beste forumleden,

    Iemand van jullie die me kan vertellen of reparatie van een schuifpaneel (Cassette) een kostbare aangelegenheid wordt om te repareren.

    Het paneel kan nu alleen nog maar handmatig worden geopend. Motor is wel hoorbaar. Iemand enig idee en misschien ook wat de oorzaak is?

    Nog een vraag, op een spiegelpaneel zit een krasje, zijn deze nog los verkrijgbaar bij de dealer?

    Mvg, Leslie

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-04-2010 4:13 PM In reply to

    Re: Reparatiekosten Beocenter 9500

    Waarschijnlijk is het rubber snaartje tussen de motor en de aandrijving van de klep defect. Deze ingreep is redelijk eenvoudig, maar je bent wel even aan het sleutelen voor je erbij bent. Ik zou ook gelijk het snaartje van de CD-klep meenemen, deze is waarschijnlijk net zo oud. Verder is het dan verstandig om ook de geleiding van de kleppen te reinigen en te smeren. Je moet ook goed oppassen dat bij het openklappen van de bovenkant van de BeoCenter de glasplaten niet loslaten en op de grond vallen met alle gevolgen van dien. Heeft de BeoCenter al een beurt gehad, trouwens? Als hij toch open staat, kun je ook beter gelijk de CD decoderprint doorsolderen en het speakerrelais vervangen, ben je in 1 keer klaar.

    Is dus niet zo'n grote ingreep, maar het is verstandig om het gelijk goed te laten doen. Ben je er ook weer voorlopig vanaf!

     

    Kleppen waren alleen als set verkrijgbaar (3 stuks), maar of ze er nog zijn? De prijs durf ik zo niet te geven.

  • 02-04-2010 4:29 PM In reply to

    Re: Reparatiekosten Beocenter 9500

    Dank je Blackrix! Zal deze aanbevelingen zeker meenemen in de reparatie!

    Dacht eigenlijk dat elk artikelnummer als zodanig bij B&O te bestellen was.

    Deze 3 panelen hebben dus een apart artikelnummer. Vreemd dat ik dan een set van 3 moet bestellen?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-05-2010 4:22 PM In reply to

    Re: Reparatiekosten Beocenter 9500

    De reden voor het leveren van een set panelen is niet zo vreemd als je weet waarom. In het begin waren de drie panelen wel los leverbaar. Het nadeel van het anodiseerproces van deze spiegelende panelen is dat er kleine verschillen kunnen ontstaan bij verschillende anodiseersessies die zichtbaar kunnen worden als de panelen naast elkaar worden geplaatst. Vandaar dat is besloten om de drie panelen in 1 sessie te anodiseren en deze als set uit te leveren.

  • 02-05-2010 6:01 PM In reply to

    Re: Reparatiekosten Beocenter 9500

    Geanodiseerd aluminium en mirror finished aluminium zijn toch twee verschillende bewerkingsprocessen?

    De Beocenter die ik heb, of liever gezegd binnenkort heb, heeft een spiegellaag of zie ik dit nou verkeerd dat er alleen maar geanodiseerde panelen in omloop zijn voor de 9500? 

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-06-2010 8:41 AM In reply to

    Re: Reparatiekosten Beocenter 9500

    Mirror Finished Aluminium is ook geanodiseerd. De BeoCenter 9500 heeft alleen spiegelende panelen gehad, bij de 9300 had de eerste uitvoering spiegelende panelen en de laatste uitvoering matte panelen.

  • 02-06-2010 4:33 PM In reply to

    Re: Reparatiekosten Beocenter 9500

    Waar haal je toch al die kennis vandaan Blackrix?Yes -  thumbs up

    Dank je!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-06-2010 5:03 PM In reply to

    Re: Reparatiekosten Beocenter 9500

    Gewoon een goed geheugen en al meer dan 20 jaar bezig zijn met B&O!

Page 1 of 1 (8 items)