in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-04-2010 9:39 AM by MennoT. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-03-2010 5:26 AM

    • MennoT
    • Not Ranked
    • Joined on 04-04-2009
    • Posts 9
    • Gold Member

    Beomaster 3300 als audiomaster in linksysteem?

    Goedemorgen allen,

    Ik overweeg om zeer eventueel een Beosystem 3300 (het hele 3300 systeem) aan te schaffen ter vervanging van mijn Beosystem 4500. Vreemde overweging zo op het eerste gezicht, maar geboren uit "nood". Waarbij die nood er dan in zit dat ik me niet kan inhouden en maar B&O dingen wil blijven aanschaffen... Op zich niet geheel vreemd hier vermoed ik zo, maar mijn vriendin heeft er iets meer moeite mee. Vandaar dat het adagium nu is: budgetneutraal scoren. De verkoop van mijn 4500 zou me de mogelijkheid geven om zowel een 3300 (die ik bijna net zo mooi vind) als nog wat leuke andere zaken aan te schaffen en is daarom wel aanlokkelijk. Dit zeker omdat ik ons nieuwe huis graag zo mogelijk volledig zou willen "linken".

    En daar zit hem dus ook mijn vraag. Kan de BM3300 functioneren in een linksysteem als audiomaster? Ik lees tegenstrijdige berichten: wel MCL, geen MCL, wel MCL maar afwijkende datalinkcommunicatie, geen audio/aux aansluiting (waarmee aansluiting van een Beolink converter voor ML ook onmogelijk wordt) of wel... Kortom, ik kom er niet goed uit. Wat kan nu wel en wat kan nu niet met een BM3300? Iemand?

    Gr.,

    Menno

  • 02-03-2010 8:23 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beomaster 3300 als audiomaster in linksysteem?

    Hallo Menno,

    Ik zou het niet doen, BS 4500 omruilen voor BS 3300,

    zeker niet als je speelt met de gedachte om een link-systeem aan te leggen.

    Reden dat ik dat zeg is dat een 4500 systeem bijzonder geschikt is als master in een Link-netwerk.

    Je geeft zelf al eigenlijk aan wat de voordelen zijn van een 4500; volledig datalink-compatibel

    (AUX aansluiting gebruik ik voor B&O tv aansluiting, idd. ook geschikt om via een converter ML aan te sluiten),

    volledig MCL compatibel (MCL2AV kastjes koop je nu voor weinig)

    Daarnaast heeft een BM4500 naast aansluitingen voor passieve speakers (als BM 3300)

    óók Powerlink aansluitingen, dus mocht je ooit Beolab speakers kopen (voor bijv. in Link-ruimte),

    dan kunnen die probleemloos op BM4500 worden aangesloten. 

    Heb zelf beide systemen, en heb de 3300 aan mijn vader gegeven voor op zijn kantoor,

    heb er een MX7000 op aangesloten om diens actieve luidsprekers te gebruiken;

    werkt op zich redelijk (slechts enkele functies werken via afstandbediening,

    je merkt echter dat een BM4500 van dezelfde generatie is als de MX7000 )

     

  • 02-03-2010 11:22 AM In reply to

    Re: Beomaster 3300 als audiomaster in linksysteem?

    Ik sluit me aan bij Ignace.

     

    Ik zou ook zeker geen 2 stappen terug in de tijd willen doen.

    Zeker als je bedenkt dat de 4500 al niet meer de jongste is en de 3300 eerder problemen kan gaan geven op het gebied van uitdroging, veroudering en dus falende componenten.

     

    De 3300 was een vreemde eend in de bijt en is best een mooi systeem op zich. Maar wil je later toch uitbreiden, dan is dit toch niet de beste basis en is de 4500 al gauw het minimum. Zeker als je er later een tv in wilt betrekken. 

  • 02-04-2010 9:19 AM In reply to

    Re: Beomaster 3300 als audiomaster in linksysteem?

    Als je een grote stap terug wilt doen is dit een goed idee..... 5x preset op radio, geen PL, niet bruikbaar in een ML omgeving, kortom ver terug in de (steen) tijd met een 3300. 4500 is nog steeds techniosch en optisch een topsysteem!

  • 02-04-2010 9:39 AM In reply to

    • MennoT
    • Not Ranked
    • Joined on 04-04-2009
    • Posts 9
    • Gold Member

    Re: Beomaster 3300 als audiomaster in linksysteem?

    Lijkt me gezien alle zeer eenduidige reacties een makkelijke conclusie: ik houd de 4500! Het zou me sowieso wel erg aan het hart zijn gegaan; het is toch een van de mooiste systemen ooit.

    En wat "budgetneutraal" scoren betreft: Met "Nee joh, da's niet nieuw, dat had ik al tijden op de plank liggen..." kom ik ook een eind. Wink

    Dank voor jullie hulp!

    Gr.,

    Menno

     

Page 1 of 1 (5 items)