in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-01-2010 4:47 AM by Zwets. 25 replies.
Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 01-27-2010 5:26 AM

    BV8-40 en de Apple (tv)

    Heren,

    Wat is er allemaal mogelijk als ik bv8-40 via hdmi aansluit op een apple? Zijn de mogelijkheden net zoveel als met de b&o bm5?  Is nl. een aardig prijsverschil. Belangrijk vind ik mijn cd collectie op een apple kan zetten. Hoe werkt het met de beo4? Ik wil dat het uit het zicht geplaatst wordt.

    Wie geeft er wat informatie??? Ben benieuwd.

     

    gr Zwaan

  • 01-27-2010 6:56 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Zwaan, Apple TV aansluiten op BV8-40 is geen probleem. Wanneer je op HDMI aansluit moet je via je B&O dealer een oogje bestellen dat je op de ATV kan aansluiten, dit oogje sluit je ook aan op de IR ingang van je BV8-40. Via juiste aanmelding PUC (Apple remote) op de juiste aansluiting (DTV) kun je dan je ATV bedienen met je BEO4. Functionaliteit is ongeveer hetzelfde als met de BM5, menustructuur en aansturing is wat anders. Link ruimtes kun je niet afspelen, tenzij je ook de analoog audio poort aansluit van ATV op BV8-40, dit kun je gewoon met tulp audio stekkers doen (Rood/Wit). Oproepen kan dan in een link ruimte met AV-DTV. Media op de ATV zetten kan draadloos via Airport of via Ethernet aansluiting naar je Mac of Windows computer. ATV nieuwe software versie kan ook internet radio spelen. 

     

    Mark

  • 01-27-2010 7:32 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Mark,

     

    alvast bedankt.

    Zie je hiermee op bv8-40 ook de afbeelding van een internet radio kanaal??

    Kan ik mijn cdees kopieren naar de ATV en zodoende later alles via de ATV laten draaien? Zie ik dan ook afbeelding van hoes??

    gr. Zwaan

  • 01-27-2010 7:42 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    @Zwaan   Je krijgt natuurlijk niet dezelfde geluidskwaliteit als de bm-5.

     

  • 01-27-2010 8:36 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Dat is niet helemaal correct. Wanneer je in Itunes CD's importeert op AIFF formaat is er geen verschil met de originele CD opname te horen. De D/A converter van de BV8-40 vertaalt dit net alsof er een CD wordt gespeeld. Dit geldt overigens niet voor de link ruimtes omdat dan de slechtere D/A converter van de ATV wordt gebruikt. 

  • 01-27-2010 8:39 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Je ziet wanneer je het beeld niet op P-Mute zet (wel aan te bevelen als je alleen muziek luistert). Beeld is eigenlijk generiek, je ziet een symbool voor internet radio en de naam van het station. CD's importeer je in Itunes op je Windows of Apple computer, die deze vervolgens kan overzetten naar de ATV. De ATV kan ook via draadloos netwerk of via ethernet gebruik maken van de bibliotheek op je computer. Bestanden overzetten is natuurlijk wel gelimiteerd omdat de opslagcapaciteit van de ATV beperkt is. Ik heb dit opgelost door een grotere harde schijf in de ATV te zetten. Je kunt ook je ATV kraken, er is op internet genoeg software beschikbaar om dit zelf te kunnen doen, dan kun je er ook een netwerk schijf aanhangen zodat je meer capaciteit hebt.

  • 01-27-2010 10:33 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Spinoza:

    Dat is niet helemaal correct. Wanneer je in Itunes CD's importeert op AIFF formaat is er geen verschil met de originele CD opname te horen. De D/A converter van de BV8-40 vertaalt dit net alsof er een CD wordt gespeeld. Dit geldt overigens niet voor de link ruimtes omdat dan de slechtere D/A converter van de ATV wordt gebruikt. 

     

    Weet jij dat wel heel zeker.

    Volgens mij word het D/A signaal omgezet in de Apple T.V

    En als dat zo is,dan is het geluid stukken minder dan de BM-5

    Maar ja,ik kan me vergissen..

  • 01-27-2010 3:50 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Koning, de ATV sluit je toch aan met hdmi. De D/A-convertor van de ATV wordt dan niet gebruikt.

  • 01-27-2010 3:55 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    kun je de atv ook aanzetten met de beo4 of5 of geeft dit hetzelfde probleem als met de ps3.

    en in de linkruimte kun je dan ook zien welke nummer je opzet of wilt zien.

    en hoejes etc laat de atv die ook zien?

  • 01-27-2010 4:46 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    DoubleU:

    Koning, de ATV sluit je toch aan met hdmi. De D/A-convertor van de ATV wordt dan niet gebruikt.

     

    Dus we hebben eigenlijk de bm-5 niet nodig om goede digitale muziek af te spelen.

    Er zal toch wel meer verschil in zitten dan een minder gevulde portemoneeBig Smile

     http://forum.beoworld.org/forums/t/31716.aspx

  • 01-27-2010 5:33 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Of er veel verschil inzit? Er zal vast wel wat verschil in zitten, mits je het op audiofiele speakers afspeelt, en als je geen last hebt van het placebo effect. Wink

    Bovendien als je internetradio gebruikt met een stream die vrijwel nooit hoger is dan 192 kbps schiet je het hele doel voorbij.

    Is het dan de extra 2000 euro waard? Met een beosound5 erbij meer dan 4000? Zeg jij het maar.

     

     

     

  • 01-27-2010 5:45 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Het enigste nadeel is dat je moet navigeren via de tv.

    4000 verschil....daar koop je een nieuwe BV8-40 voorWhistle

  • 01-28-2010 1:34 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    ligth011:

     

    en in de linkruimte kun je dan ook zien welke nummer je opzet of wilt zien.

    en hoejes etc laat de atv die ook zien?

    Nee, dat kun je niet zien. Hoesjes zie je wel op de tv waar de ATV op aangesloten is.

    Opties om het wel te laten zien:

    2de ATV, op je iPhone, op je iPad...

     

  • 01-29-2010 3:38 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    € 3256,- zelfs Smile

    http://www.bang-olufsenstore.be/

     

  • 01-29-2010 9:22 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Hoe is dit mogelijk? Hoe kan dit zo goedkoop zijn? Hoe zit het met garantie?? Mijn schoonvader krijgt morgen de bv 10-40 geleverd. Wel voor de volle pond.

    Ik hoor snel van jullie bevindingen.

    gr. zwaan

  • 01-29-2010 12:33 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Waarschijnlijk zonder AR scherm en beo4.

    Apple is leuk maar mijn Minimac gaat echt overstuur als ik de resolutie te hoog zet op mijn BV 7. Schijnt een bug te zijn in de videokaart van de Mac. Verder werkt Itunes echt goed  en kan hem bedienen met een Iphone.

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-29-2010 12:57 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Ik kreeg ook niet de beo 4 erbij. Dus die vlieger gaat niet op. Volgens heb je bij de bv 8 geen extra optie voor AR scherm.

    Maar kan het mis hebben, hoor.

    Nog ff doorgaan op die prijzen van de dealer in belgie: meestal geeft hij dus 20% korting. Garantie heb je wereldwijd, dus elke dealer in nederland moet een evt. euvel oplossen.

  • 01-29-2010 1:17 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Nee,

    Die winkel geeft plus minus 20% korting op alles.

    Je hebt gewoon garantie,maar je kan natuurlijk niet verwachten dat als je bijv. in de kop van noord-holland woont ze even komen langs rijden vanuit Belgie.

    Misschien is korting en service wel te combinerenBig Smile

     

  • 01-29-2010 1:28 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Koning,

    Waarom kopen we dan bij dealers in Nederland? En niet in Leuven?

    Heeft iemand ervaring met deze winkel??

  • 01-29-2010 2:49 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    SERVICE.

  • 01-29-2010 2:55 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Service is natuurlijk ook een zaak van de fabrikant. Helaas laat B&O het daar vaak afweten. Wie heeft er niet zon standaard mailtje terug gekregen die begint met: "sorry wij kunnen niks, u kunt terecht bij uw dealer......"

     

  • 01-29-2010 3:12 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    instalatie

  • 01-29-2010 3:14 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Zwets:

    Service is natuurlijk ook een zaak van de fabrikant. Helaas laat B&O het daar vaak afweten. Wie heeft er niet zon standaard mailtje terug gekregen die begint met: "sorry wij kunnen niks, u kunt terecht bij uw dealer......"

     

     

    Helemaal gelijk.

    Dealers moeten het maar oplossenSuper Angry

  • 01-29-2010 5:26 PM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    In Denemarken worden de prijzen vastgelegd voor ELKE dealer, dus ik kan me niet voorstellen dat die winkel in Leuven over een paar maanden nog B&O dealer is.

  • 01-30-2010 3:24 AM In reply to

    Re: BV8-40 en de Apple (tv)

    Deze prijzen hanteren hun al een heel tijdje hoor.

    20% korting heb ik 1 keer gehad en inderdaad die dealer heeft zijn deuren al lang voorgoed gesloten.

    Op een plasma BV9 is het toch ruim 4000 euro korting!

    Maar wat nou als hij kapot gaat....achter in de autoBig Smile.....een software update.....problemen.

Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >