in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-09-2010 3:46 PM by johant. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-24-2010 9:22 AM

    plop geluid bv-8 40

    dag forumlezers.na het aansluiten van mijn humax decoder op mijn bv-8 40 trad er het volgende verschijnsel op.als ik tussen de zenders schakel dan hoor je steeds een plop geluid door de speaker heen.ik heb op het forum gelezen dat er meer mensen waren die dit probleem hadden,is bij julie het probleem opgelost of niet?zo wel hoe kan ik het dan bij mezelf veranderen?alvast bedankt johan.

  • 01-24-2010 12:05 PM In reply to

    Re: plop geluid bv-8 40

    Hai,

    Als er een spdif kabeltje is aangesloten dan is dit de boosdoender. HDMI kabel is voldoende. Dus kabeltje weghalen. Nu zal je geen geluid horen. Dit is op te lossen om in het menu de instellingen aan te passen.

    Bij mij was bovenstaande het probleem en de oplossing

    gr. Zwaan en laat het even weten.

  • 01-26-2010 4:01 PM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: plop geluid bv-8 40

    Zal wel aan de voornaam liggen maar ik heb al vanaf het begin af aan hetzelfde 'plop' probleem met m'n BV8-40 en Humax 5050c. Beide zijn uitsluitend via HDMI aangesloten. Dealer etc.. etc.. etc. hebben geen oplossing. Wie weet hoe je dit (voor mij inmiddels) uiterst irritante probleem kunt oplossen?

    @ Zwaan. In welk menu zou je welke instelling kunnen veranderen en hoe?

    Bij voorbaat zeer veel dank voor het verlossende woord.

    Johan

     

  • 02-02-2010 3:30 PM In reply to

    Re: plop geluid bv-8 40

    dag zwaan ik ben even weg geweest dus kon ik niet eerder reageren.vandaag is mijn dealer bij me geweest voor wat aanpassingen in mijn systeem(oa puc lijst bijwerken bv7 en bv8 plus een link module in de bv-8 plaatsen).ik heb hem het plop geluid laten horen en hij wist er zo een twee drie ook geen oplossing voor.wel hebben we een andere hdmi kabel geprobeerd maar dat maakte helaas niets uit.ik heb op de bv8 een dvd1 aangesloten met scart en de digitale uitgang(cinch) op de spdif.dat moest kunnen volgens de dealer en die spdif had(volgens hem)niets te maken met de hdmi invoer van de humax settopbox.ik heb natuurlijk ook die spdif kabel eruit gehaald en de instelling aangepast maar vooralsnog geen oplossing voor het ploppen.mijn dealer heeft ook even op de B&O troubleshoot server gekeken maar kon over dit geval geen eerdere meldingen of aanpassingen in de software vinden.nogmaals de settopbox is alleen met hdmi aangesloten.wie o wie weet raad?????

  • 02-09-2010 3:46 PM In reply to

    Re: plop geluid bv-8 40

    dag zwaan ik heb laatst de post aangevuld met wat bevindingen over het"plop"geluid van mijn bv-8.nou heb ik net wat geexperimenreerd met de instellingen en als ik voor de humax(lees dtv)de s/pdif selecteer in het aanluitingen menu is het"plop"geluid weg???echter heb ik er nog dan nog geen kabel op aangesloten.volgens jou post had jij dit ook gedaan maar ontstond bij jou het zelfde probleem??jij had dit opgelost door het kabeltje(de s/pdif)er tussen uit te halen,maar bij mij heeft die er nooit tussen gezeten!ik wil eigenlijk het volgende proberen om er een toch kabel tussen te zetten.maar de humax heeft een optische uitgang en de bv-8 heeft een coaxiaal ingang,weet jij hoe ik dit het simpelste kan aansluiten??hoe had jij dit gedaan??ps het lijkt wel of de bv-8 aan het schakelen is tussen de verschillende ingangen(2xs/pdif en hdmi)want als ik luister naar hoeveel plopjes je hoort zijn het er steeds 3.ik hoor graag van je vriendelijke groet johan.

Page 1 of 1 (5 items)