in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-24-2010 1:09 PM by koning. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-18-2010 3:28 PM

    dvb-hd beovision 8-40

    binnenkort  ben ik in het bezit van een beovision 8-40,nou ben ik benieuwd of het gebruik van de ingebouwde digitale tuner aan te raden is.ik hoor verschillende berichten en kan niet zo'n goed beeld krijgen van de voor en nadelen.de berichten die ik hoor zijn o.a negatief kwa bedieningsgemak.is het mischien verstandiger om een (losse)settopbox in de puc lijst te laten zetten of kan je net zo goed de interne tuner benutten?ook woon ik in een gebied waar we ziggo via de kabel ontvangen,is deze provider compatibel met de interne tuner of niet?ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een beter inzicht te krijgen.bij voorbaat dank voor de hulp.

  • 01-21-2010 12:29 AM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    ik heb de bv-8 inmiddels thuis staan en heb via de dealer begrepen dat de dvb-hd tuner aleen te gebruiken is i.c.m met een schotel antenne en (helaas)niet geschikt is voor digitale televisie via de kabel.ik heb een settop box in de puc lijst laten zetten en werkt natuurlijk ook maar ik vind het toch wel jammer dat B&O hier nog niet een oplossing voor bedacht heeft?je bent tenslotte een hdmi ingang armer en je kan tegenwoordig toch overal digitale tv ontvangen?wie weet zal er in de toekomst rekening mee gehouden worden we wachten rustig af.voor de rest valt er natuurlijk helemaal niets op de apparatuur van B&O aan te merken.top

  • 01-21-2010 10:34 AM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    TevredenSmile

    Heb je er ook surround speakers op aan gesloten johan.

  • 01-21-2010 12:38 PM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    dag koning.ik heb de tv in de slaapkamer staan dus lijkt het me een beetje van de gekke om er meteen een thuis bioscoop van te maken.ik heb de in de woonkamer een bv-7 met 4 beolab's 8000 en de beolab 2 staan.het surround gevoel zit dus wel goed.ik weet eigenlijk nog maar net van dit forum,maar ben al jaren B&O bezitter(en genieter).het is mooi om nog meer te ontdekken over de apparatuur die je al jaren in je huis hebt staan.

  • 01-21-2010 1:01 PM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    Leuk om te horen.

    Is het beeld verschil tussen de bv7 en bv8 groot??

  • 01-21-2010 1:17 PM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    ik heb de bv-8 pas gisteravond gedeeltelijk aangesloten en wacht nog op mijn(reeds bestelde)2e digitale decoder.ik keek gisteravond dus nog analoog en het zou niet eerlijk zijn om hem nu meteen te gaan vergelijken met de(digitaal aangesloten)bv-7.de eerste indruk is wel dat het beeld wat matter/doffer is,maar dat zit hem natuurlijk ook in het feit dat de bv-8 nog analoog aangesloten is.als ze straks allebij digitaal aaangesloten zijn laat ik je mijn bevindingen wel weten via deze post.

  • 01-21-2010 1:47 PM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

     ik heb de bv-8 gisteravond pas gedeeltelijk aangesloten,en ik moet de digitale decoder er nog tussen zetten.het zou niet eerlijk zijn om nu een vergelijk te maken omdat de bv-7 wel via een decoder aangesloten is.het beeld lijkt op het eerste gezicht wel wat matter/doffer,maar dat zal met de decoder wel over zijn.als ze straks allebij digitaal zijn laat ik je mijn oordeel(bevindingen)wel horen via deze post.

  • 01-22-2010 7:18 AM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    johan,

    De dvb-hd module is juist niet te gebruiken voor schotel. de DVB-HD module kan DVB-T (digitenne) en DVB-C (kabel) signalen ontvangen. Dus met ziggo werkt het gewoon. Echter het werkt niet met een CI+ cam module maar alleen met ALPHACRYPT modules. Daarnaast is het zo dat sommige alphacrypt module's niet optimaal werken (schokkend beeld) maar dit schijnt aan de software tpe van de alphacrypt te liggen.

  • 01-22-2010 2:35 PM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    heb ik het mischien verkeerd begrepen van mijn dealer.maar vind het niet zo'n ramp we zijn inmiddels erg gewend geraakt met het bedienen van de(losse)humax settopbox.een tweede decoder was trouwens ook al besteld dus gebruiken we de ingebouwde dvb-hd nu ook maar niet. 

  • 01-24-2010 9:45 AM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    dag koning.ik zou je nog even laten weten hoe ik de verschillen in beeld kwaliteit tussen de bv-7 en de bv-8 ervaar.de kleuren zijn natuurlijk een stuk verbeterd na het aansluiten van de digitale decoder maar als ik eerlijk ben is het beeld van de 7 toch wat levendiger.maar daar betaal je uiteindelijk ook meer voor.het antireflectie scherm draagt daar volgens mij een hoop aan bij.ik vind de beleving ook iets groter als je alleen al de tv aanzet,het naar je toe draaien van de elektrische voet is toch iets apparts vind ik.maar ontdanks dat ben ik zeer tevreden met de 8.hij heeft toch een apparte look.(sommigen vinden hem spuuglelijk?)en het geluid is gewoon perfect ook op laag volume.kortom gewoon een super toestel voor een superprijs.vr.gr.johan

  • 01-24-2010 1:09 PM In reply to

    Re: dvb-hd beovision 8-40

    Ik vond hem eerlijk gezegd de eerste instantie ook niet mooi,tot dat de 40" versie uit kwam.

    Toen vond ik de verhoudingen beter.

    Na de beocom 5, staat de BV8-40 op de aanschaflijstSmile

Page 1 of 1 (11 items)