in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-28-2009 12:11 PM by erikphilippus. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-26-2009 10:31 AM

    onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Vanwege (noodgedwongen) overstap van ISDN naar Surfen & Bellen, heb ik via martkplaats een PSTN basisstation aangeschaft voor mijn BeoCom 6000 handsets, ter vervanging van het ISDN basisstation. Echter, het nieuwe basisstation vraagt een pincode bij het aanmelden. Klaarblijkelijk heeft de vorige eigenaar de standaard pincode 0000 vervangen door een eigen pincode. Weet iemand hoe ik de het basisstation kan resetten, zodat er weer de pincode 0000 in staat?

     

  • 12-26-2009 3:50 PM In reply to

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Ik heb dit ook ooit een keer gehad en naar mijn weten kan dit alleen door een B&O dealer gedaan worden.

    Geen enkele mogelijkheid om dit via een reset in het menu te doen en ook niet via een bepaalde toetscombinatie om in het servicemenu te komen.

    Ik neem aan dat de vorige eigenaar je deze code niet meer kan geven?

     

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 12-26-2009 6:14 PM In reply to

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Als er 6 handsets zijn aangemeld op de basis die niet zijn afgemeld door de vorige eigenaar, dan zal de basis ook om een PIN vragen. Je zou dus naar de vorige eigenaar kunnen gaan en daar een handset weer aanmelden. Je kan dan in het menu "Handset/Basis" kiezen voor "Verwijder HS". Je kan nu één voor één de handsets verwijderen. Wel natuurlijk als laatste de aangemelde handset verwijderen.......Wink

  • 12-27-2009 2:11 AM In reply to

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Bedankt voor de snelle response.

    Of de vorige eigenaar nu 6 handsets had, of bang was voor iemand die zich stiekem zou aanmelden - het blijft natuurlijk erg ongelukkig en wat mij betreft ook onbegrijpelijk dat B&O niet in een reset-knopje heeft voorzien. Uiteraard heb ik inmiddels de verkoper van het basisstation benaderd of hij de pincode weet of kan achterhalen. En anders naar de dealer...

  • 12-27-2009 3:49 AM In reply to

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Ik begrijp het niet aanwezig zijn van het reset-knopje wel. Anders zou een PIN-code ook geen zin hebben....... Woont de verkoper niet bij je in de buurt?

  • 12-27-2009 4:41 AM In reply to

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Toch blijf ik het vreemd vinden dat je het basisstation niet terug kunt zetten op de fabrieksinstellingen. Want mijns inziens is een pincode alleen zinvol als je wilt voorkomen dat je buren die toevallig ook een beocom 6000 hebben, via jouw basisstation lekker uren met hun kleinkind in Australië gaan zitten bellen. Ik kan zo gauw niet bedenken wat in zo'n situatie het risico zou zijn van een reset-knopje op mijn basisstation.

    Overigens heb ik ontdekt dat ik de beocom 6000 aan kan melden op het (bij de KPN-winkel aangeschafte) Chicago 930 basisstation. Is ook weer niet zo vreemd, want het is allemaal Siemens hardware. Bellen/gebeld worden gaat prima - alleen werken sommige opties helaas niet, zoals het telefoonboek. En dat is natuurlijk wel tamelijk essentieel....

     

  • 12-27-2009 4:43 AM In reply to

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Blackrix heeft gelijk. De basis vraagt om een pincode wanneer het maximum aantal handsets is aangemeld. Zie het als een soort foutmelding. Je kunt dat inderdaad alleen ongedaan maken door met een reeds aangemelde handset de andere sets te verwijderen. (het heeft mij een paar dagen gekost voordat ik hier achter kwam :-(

     

    You do not own B&O, it owns you!

  • 12-28-2009 3:53 AM In reply to

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    erikphilippus:

    Overigens heb ik ontdekt dat ik de beocom 6000 aan kan melden op het (bij de KPN-winkel aangeschafte) Chicago 930 basisstation. Is ook weer niet zo vreemd, want het is allemaal Siemens hardware. Bellen/gebeld worden gaat prima - alleen werken sommige opties helaas niet, zoals het telefoonboek. En dat is natuurlijk wel tamelijk essentieel....

     

     

    Is ook niet zo vreemd, dit is het GAP protocol (General Access Profile). Dit houdt in dat je de BeoCom 6000 op elke basis die ook voldoet aan GAP aan te melden is. Dit geldt overigens alleen voor bellen en gebeld worden, dingen zoals het telefoonboek e.d. vallen niet onder GAP. Heeft dus niets te maken met de hardware maar met GAP.

     

  • 12-28-2009 10:03 AM In reply to

    • Willem
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 12-28-2009
    • The Netherlands
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Hallo,

     

    ook ik heb enige dagen geleden een handset verwijderd uit mijn basisstation en daarna opnieuw getracht aan te melden. Ook toen vroeg het basisstation steeds om een pincode en ik heb ze allemaal geprobeerd, ik had hem per slot van reden ook zelf de eerste keer aangemeld maar hij bleef vragen om een pincode. Vervolgens de handset laten liggen tot de accu leeg was en toen nogmaals geprobeerd om de handset aan te melden, na hem eerst te hebben opgeladen. Vervolgens kon ik de handset aanmelden zonder dat er maar gevraagd werd om een pincode. Vraag me niet wat hier gebeurd is, ik weet het niet maar ik vertel alleen maar wat mij is overkomen met het idee dat je er mogelijk iets aan hebt....

    Groetjes Willem.

  • 12-28-2009 12:11 PM In reply to

    Re: onbekende pincode voor basisstation BeoCom 6000

    Da's inderdaad vreemd. Overigens ben ik wel benieuwd of je eerder een pincode had ingevoerd, of dat dit gebeurde met de standaard pincode '0000'. Uiteraard heb ik zelf de handsets gereset en daarna geprobeerd aan te melden - dus dat lijkt een beetje op jouw situatie, maar bij mij blijft het basisstation om die stomme pincode vragen....
    De verkoper (BeoInfo te Rotterdam) beweert dat het basisstation is verstuurd met de fabrieksinstellingen, dus pincode 0000. Morgen maar eens langs bij de B&O dealer, kijken of die nieuwe firmware erin kan zetten. Of misschien is er toch een truukje om de boel te resetten.

    Erik

     

     

Page 1 of 1 (10 items)