in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-24-2010 12:47 PM by ligth011. 24 replies.
Page 1 of 1 (25 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-25-2009 3:45 AM

    Beo 5 gebruikerservaring

    Goed ik ben er nog niet aan begonnen, was bang dat het weer een ding was welke in de kast zou verdwijnen maar ga langzaam

    inzien dat het toch wel makkelijk zou zijn omdat je er meerdere apparaten mee kan bedienen en functies kan combineren.

     

    Wie heeft hem en heeft er positieve of negatieve ervaringen mee?

    Hoe makkelijk pas je de software aan of moet ik altijd naar de dealer?

    Hoe werkt het, met een stb of rechtstreeks op het apparaat? Eigenlijk bedoel ik moet ik het kastje openzetten om een derde apparaat te bedienen?

     

    Alvast bedankt. 

     

    Fijne kerstdagen en al het goede voor 2010 voor iedereen natuurlijk!

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-25-2009 4:24 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Jij ook fijne kerstdagen.

    Email nog gehad?

  • 12-25-2009 5:24 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    chucky:

    Wie heeft hem en heeft er positieve of negatieve ervaringen mee?

    Hoe makkelijk pas je de software aan of moet ik altijd naar de dealer?

    Hoe werkt het, met een stb of rechtstreeks op het apparaat? Eigenlijk bedoel ik moet ik het kastje openzetten om een derde apparaat te bedienen?

    Ik heb er wel positieve ervaringen mee. Maar ik kan me voorstellen met het jarenlange gebruik van een beo4, dat het heel onwennig is in het begin.

    Software moet bij de dealer aangepast worden, tenzij je de servicetool in je bezit hebt. Je kunt wel zelf icons verbergen, en de logo's van de zender naar een ander programmanummer toewijzen. Vrij beperkt dus. Updaten van de tool kan dan weer niet zonder usernaam/password.

    Officieel gaat alles via de PUC, draadje, ir-oog, je weet wel. De stb moet dus in de puc van de tv zitten. Rechtstreeks op de stb kan ook, maar dan moet je de juiste xml-bestanden gaan toevoegen in je tool. Die moet je zelf gaan zoeken op het internet, of zelf genereren. Dat laatste ben ik zelf in geinteresseerd. Het beste schijnt het te gaan met de Lintonic convertor, maar ik zoek eigenlijk een goedkopere oplossing.

    De convertor kun je natuurlijk ook gebruiken in een permanente opstelling, waarbij het kastje met randapparatuur dicht kan blijven.

  • 12-25-2009 6:55 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Ja Koning dank je heb je teruggemaild.

    Maar als alles nog steeds via Puc loopt waarom zou ik dan dat ding aanschaffen?

    Het ziet er leuk uit en je kan wat ik begreep van Fred een paar macro's invoegen zodat je met je STB snel dingen kunt oproepen maar verder heb ik er niet zoveel mee. Moet ik toch weer ir oogjes gaan trekken vanaf de tv naar de kast.

    Hmm, ja ik kom elke keer toch weer terug op die Lintronic, Ignace is er vol van mischien ga ik nu toch overstag. Het lijkt me alleen zo lastig allemaal. Maar kun je bijv. ook een Puc krijgen voor een minimac?  

        

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-25-2009 6:04 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Echt een onbruikbaar niet handzaam apparaat ........... voor mij echt een onbegrijpelijk product ..... en B&O , qua gebruikersgemak onwaardig .

    5x gebruikt en toen was ik er klaar mee , naar mijn zoontje zijn kamer verhuist , die vond hem wel gaaf , maar zelfs die is er klaar mee ligt nu al een jaar in zijn lade !

    Misschien bruikbaar voor mensen die niet alles van B&O gebruiken , maar niet voor een beofiel als ik ....dit kan niet tippen aan een Beo-4

     

     

  • 12-26-2009 9:07 AM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Nou, ik vind het een prachtig ding. Kan er van alles mee. Kan er ook mee programmeren. ook in gebruik prima hoor. 

     

    Ben ook een Beofiel!

  • 12-26-2009 9:38 AM In reply to

    • Jan
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-15-2007
    • Netherlands,Flevoland
    • Posts 27
    • Bronze Member

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Ook ik ben er erg te spreken over.De beo 4 gebruik ik niet.

    Alleen omdat ik er erg veel op heb staan moet ik nog wel eens wat tijd besteden om wat te zoeken.Voordeel is wel dat ik verder alle afstandbedieningen in de kast heb liggen.

    Als ik tijd heb zal ik weer eens wat gaan schuiven op het op orde te brengen.

    Iedereen een goed 2010 gewenst

  • 12-26-2009 7:47 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Niemand hoeft mijn mening te delen wat betreft de beo-5 , ieder zijn ding ....maar ben wel nieuwsgierig welk B&O apparaat kan je er beter mee bedienen dan met de Beo-4 ?

    Ik praat dus puur over B&O  en  geen andere merken bedienen  .......... om een voorbeeld te geven , alleen mijn verlichting functie bedienen vond ik al vervelend met dat ding ..... buiten de handzaamheid .

     

    Ook van deze kant , allemaal een fijn uiteinde !!!!

  • 12-27-2009 6:18 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    HarleyD:

    Niemand hoeft mijn mening te delen wat betreft de beo-5 , ieder zijn ding ....maar ben wel nieuwsgierig welk B&O apparaat kan je er beter mee bedienen dan met de Beo-4 ?

    Ik praat dus puur over B&O  en  geen andere merken bedienen  .......... om een voorbeeld te geven , alleen mijn verlichting functie bedienen vond ik al vervelend met dat ding ..... buiten de handzaamheid .

     

    BS9000, BS5, setups waar de beo4 vol zit met toegevoegde list commando's. Linkruimtes waar je geen overlay te zien krijgt, alleen in de hoofdruimte. Ik denk aan de ingebouwde dvd-speler, ingebouwde satelliet.

    Het Light commando kun je naar de voorgrond verplaatsen, bijvoorbeeld op de pagina waar de bronnen ook staan. Zou niet weten wat er dan nog moeilijk aan is.

  • 12-27-2009 8:20 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    DoubleU:

    HarleyD:

    Niemand hoeft mijn mening te delen wat betreft de beo-5 , ieder zijn ding ....maar ben wel nieuwsgierig welk B&O apparaat kan je er beter mee bedienen dan met de Beo-4 ?

    Ik praat dus puur over B&O  en  geen andere merken bedienen  .......... om een voorbeeld te geven , alleen mijn verlichting functie bedienen vond ik al vervelend met dat ding ..... buiten de handzaamheid .

     

    BS9000, BS5, setups waar de beo4 vol zit met toegevoegde list commando's. Linkruimtes waar je geen overlay te zien krijgt, alleen in de hoofdruimte. Ik denk aan de ingebouwde dvd-speler, ingebouwde satelliet.

    Het Light commando kun je naar de voorgrond verplaatsen, bijvoorbeeld op de pagina waar de bronnen ook staan. Zou niet weten wat er dan nog moeilijk aan is.

     

    Wanneer heb je list nou nodig in je dagelijkse functies bij een BS-9000 ?

    Ook in de link ruimtes heb ik list niet nodig , alleen bij het oproepen van PC , maar bij dagelijkse funcies verder niet ?

    De ingebouwde dvd speler van B&O heb je ook geen list commando voor nodig ?

    Wat betreft het Light naar voren halen ....werkt dan het commando light-light ?

    Ga zo eens ff de beo-5 afstoffen en uitproberen om te kijken wat ik nou nog meer vervelend aan vond , ik heb hem al zo lang niet gebruikt !

    Ik ben echt wel iemand die de tijd neemt nieuwe dingen aan te wennen ........ ik heb ook erg moeten wennen toen de beo-4 uitkwam , maar ik zag wel het betere van de Beo4 in tov de link -1000 ......... en dat wat ik nu mis , ik zie alleen maar nadelen aan de beo-5 , maar blijkbaar ben ik de enige !

  • 12-27-2009 10:43 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    als je het zo,n onding vindt zet hen dan op mp

  • 12-27-2009 12:32 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Je haalt wat dingen door elkaar en combineert het gebruik van de overlay van de dvd met de LIST-commando's. Ik bedoel de overlay die je te zien krijgt als je DVD - MENU indrukt. Je vroeg welke meerwaarde een beo5 heeft. Ik gaf alleen wat voorbeelden.

    Plaatjes kijken helpt misschien dan wel. Wink

    Links is een voorbeeld voor de bronnen en het in- en uit-schakelen van 1 of meerdere LC2. Inschakelen van de LC2 op bijv 50% behoort ook tot de mogelijkheden. Bronnen die normaal alleen onder LIST geactiveerd kunnen worden, zitten nu in de beo5 op 1 scherm. In het grijs de video-bronnen, in het blauw de audio-bronnen waarbij het scherm uitblijft.

     

    Druk je op CD krijg je het volgende plaatje te zien. Het is maar een voorbeeld hoe ik de knoppen vlug bij elkaar gezet heb. Niet alleen in de hoofdruimte is dit gebruikersvriendelijker, maar ook in de link-ruimte waar je wisselaar niet ziet.

     

       

     

     

  • 12-27-2009 1:32 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Dit is zeker duidelijk , ik begreep je idd ff verkeerd !

    Als ik het zo zie denk ik handig ding .......maar mijn handige ding zal het nooit worden .( maar dat was wel duidelijk )

  • 12-29-2009 8:03 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Gebruik de Beo5 naast de Beo4. Merk wel dat ik de basis instructies sneller en gemakkelijker met de Beo4 doe. Vrouw & kind gebruiken meestal de Beo4.... behalve wanneer de niet B&O apparaten gebruikt moeten worden. Zowel voor de Humax als de Blu-ray werkt de Beo5 een stuk gemakkelijker.

    Nadelig is het gebrek aan complete scripts om alle functies te gebruiken. een voorbeeld, de Humax gebruikt veel de rode, groene, .. toetsen. Helaas krijg ik die op de Beo5 nog niet goed geprogrammeerd ivm de dubbele functies. Ook wanneer er op de een of andere manier wat fout gaat, moet je toch de originele afstandsbediening pakken (dit kan natuurlijk ook aan mijn onervarenheid met de Beo5 liggen).

    Maar al met al toch een prettig apparaat wat bij ons in ieder geval niet in de la ligt te verstoffen of een enkele reis marktplaats krijgt. 

  • 12-31-2009 4:45 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Ik ben overstag hoor. Ik heb hem net besteld met een BV8-26. Nou hopen dat het ding ook goed geprogrameerd wordt en over list gesproken wat heb ik aan A Mem/record als ik het nooit gebruik en moet ik stand via list oproepen?

    Heel benieuwd of we mijn minimac ook aan de praat krijgen met dat ding!

     

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-01-2010 7:15 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Wellicht staat hier iets voor je bij?

    Beo5 download forum

    (er is 1 file met Apple gerelateerde settings)

  • 01-02-2010 3:17 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Dank je, ik moet me er nog wat in verdiepen maar ik dacht dat je altijd iemand de Beo 5 moest laten programeren en dat je het niet als leek zelf kon doen?

     

     

     

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-02-2010 4:09 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    chucky:

    Dank je, ik moet me er nog wat in verdiepen maar ik dacht dat je altijd iemand de Beo 5 moest laten programeren en dat je het niet als leek zelf kon doen?

     

     

    Jan van de site hier vragen heeft het voor mij ook gedaan helemaal top.

    Gewoon opsturen met een retour stikker en zegel er al bi dan heb je hem zo terug.kosten waren heel netjes

    ps ik ben er nog steeds heel erg blij mee, ja de normale is wat makkelijker,maar dat komt omdat ik die al jaren heb en ontelbaar gebruikt heb.maar de Beo 5 is echt te gek ik gebruik hm dagenlijks

     

     

     

     

     

  • 01-02-2010 4:10 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    chucky:

    Dank je, ik moet me er nog wat in verdiepen maar ik dacht dat je altijd iemand de Beo 5 moest laten programeren en dat je het niet als leek zelf kon doen?

     

     

    Jan van de site hier vragen heeft het voor mij ook gedaan helemaal top.

    Gewoon opsturen met een retour stikker en zegel er al bi dan heb je hem zo terug.kosten waren heel netjes

    ps ik ben er nog steeds heel erg blij mee, ja de normale is wat makkelijker,maar dat komt omdat ik die al jaren heb en ontelbaar gebruikt heb.maar de Beo 5 is echt te gek ik gebruik hm dagenlijks

     

     

     

     

     

  • 01-02-2010 6:17 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    chucky:

    Dank je, ik moet me er nog wat in verdiepen maar ik dacht dat je altijd iemand de Beo 5 moest laten programeren en dat je het niet als leek zelf kon doen?

    Tja, het is niet het meest gemakkelijke maar met wat " trial en error" kom je een heel eind (wat kennis XML helpt welSmile). Wat je wel moet regelen is dat je dealer de software meegeeft, anders kan je helemaal niets. 

     

  • 01-13-2010 2:43 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Tja, en krijg je de software niet dan ben je gewoon de sjaak. Heb je een afstandsbediening van ruim €500,- die (als je de serviceupdates bekijkt die uit zijn gegeven sinds de verkoop) met trial and error aan de eindgebruiker wordt gegeven. Heb je de domme pech dat je geen B&O dealer in de buurt hebt......  Wat een ongelooflijk K product.  

  • 01-13-2010 6:46 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    ostfahrer:

    Wat een ongelooflijk K product.  

     

    Ik ging al aan mezelf twijfelen ............................. maar ben dus niet de enige !

  • 01-22-2010 1:54 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    DoubleU:

    Je haalt wat dingen door elkaar en combineert het gebruik van de overlay van de dvd met de LIST-commando's. Ik bedoel de overlay die je te zien krijgt als je DVD - MENU indrukt. Je vroeg welke meerwaarde een beo5 heeft. Ik gaf alleen wat voorbeelden.

    Plaatjes kijken helpt misschien dan wel. Wink

    Links is een voorbeeld voor de bronnen en het in- en uit-schakelen van 1 ofmeerdere LC2. Inschakelen van de LC2 op bijv 50% behoort ook tot de mogelijkheden. Bronnen die normaal alleen onder LIST geactiveerd kunnen worden, zitten nu in de beo5 op 1 scherm. In het grijs de video-bronnen, in het blauw de audio-bronnen waarbij het scherm uitblijft.

     

    Druk je op CD krijg je het volgende plaatje te zien. Het is maar een voorbeeld hoe ik de knoppen vlug bij elkaar gezet heb. Niet alleen in de hoofdruimte is dit gebruikersvriendelijker, maar ook in de link-ruimte waar je wisselaar niet ziet.

     

    Als iedere B&O dealer de beo5 zo zou programmeren en mee zou denken met de klant wil niemand nooit meer terug naar een beo4.De grote voordelen van een beo 5 vind ik dat je het bedieningsmenu voor je ziet van b.v. een setopbox  en dat in de palm van je hand. De hierboven geprogrammeerde beo5 is een goed voorbeeld van hoe je beo 5 moet configureren, dan pas ervaar je duidelijk het verschil met een beo 4!

     


    Rechtstreeks bedienen zonder PUC
    Een
    apple-tv of macmini - itunes bedienen kan standaard zonder gebruik te hoeven maken van PUC. Het kan dus rechtstreeks de apparaten bedienen. Echter zal het infraroodoog van het desbetreffende apple product zichtbaar moeten zijn voor de beo5.

    Met PUC bedienen
    Het voordeel van puc is dat je het apparaat ook kan bedienen vanuit de link ruimte. Ik ben er dan ook een voorstander van om zoveel mogelijk de PUC te gebruiken. Daarmee vermijd je een overdaad aan macro's in de Beo5 en is daardoor overzichtelijker en hoef je iets minder stappen te doorlopen.

    Gelukkig heeft B&O de software nog niet beschikbaar gemaakt aan de consument, anders krijgt de support afdeling van B&O het wel heel druk.

    Beknopte Handleiding beo5

    www.installsolutions.nl

  • 01-24-2010 10:19 AM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    Inmiddels gebruik ik de Beo5 een paar maanden in combinatie met een Beovision 10, BeoSound 5, Humax Digitale tuner en Sony Bluray speler. Tot nu toe erg tevreden over de Beo5. Van mijn dealer heb ik de Beo5 configuration tool erbij gekregen zodat ik zelf de programmering kan doen. Helaas geen user name om ook de online database van B&O te gebruiken. Maar zonder is het ook prima te doen.

    Het is wel even zoeken naar de handigste indeling van de te gebruiken knoppen, hiermee valt of staat het gebruik van de Beo5.

  • 01-24-2010 12:47 PM In reply to

    Re: Beo 5 gebruikerservaring

    misschein is het leuk en handig als je wat screenshots en tips geeft, zodat de beo5 gebruikers er ook meer mee kunnen doen.

Page 1 of 1 (25 items)