in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-10-2010 3:12 PM by ipaul. 14 replies.
Page 1 of 1 (15 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-22-2009 4:06 PM

    • nitro2
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-08-2008
    • belgium
    • Posts 84
    • Bronze Member

    reparatie beogram cd 7000

    Forum ,

     

    2 vragen ;

     

    -- heeft er iemand een sloper beogram cd 5500 , 6500 of 7000 staan waaruit ik misschien een plastik onderdeel kan gebruiken ??

    mijn bgcd7000 heeft transport schade , OF de verkoper wist dit en heeft hem gewoon verkocht met de brokken er in --> het antwoord zal ik wel nooit te weten komen want op mijn emails reageert hij niet !!

    -- Wie kan mij op eenvoudige wijze uitleggen HOE het originele kabeltje wat de lade bedient in de bgcd7000 moet lopen.

    dit draadje was namelijk ook gebroken .

    ik heb al een ander draadje gevonden ( mischien niet 100% het goede ) maar ik vind geen goede afbeelding van de manier hoe ,en waar de kleine veer precies moet komen.

     

     

    hulp is altijd welkom.

     

    de beomaster 7000 en de beocord 7000 van dezelfde verkoper  zijn al hersteld en doen hun werk zoals ik het verwachtte.

     

    nitro2

     

  • 12-22-2009 4:13 PM In reply to

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Om welk plastik onderdeel gaat het? Misschien een foto?

  • 12-22-2009 5:11 PM In reply to

    • nitro2
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-08-2008
    • belgium
    • Posts 84
    • Bronze Member

    Re: reparatie beogram cd 7000

  • 12-23-2009 4:43 PM In reply to

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Bedoel je het deel dat het loopwerk omhoog "trekt" als de lade gesloten is? Want dit moet een metalen pin zijn die in de ladegeleider geklonken is. Of bedoel je het kunststof zwarte beugeltje dat aan het loopwerkmechanisme vastzit?

  • 12-24-2009 10:05 AM In reply to

    • nitro2
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-08-2008
    • belgium
    • Posts 84
    • Bronze Member

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Hi , Blackrix

     

    Ik bedoel het plastic beugel-ding wat aan het loopwerk zit .

     ( gelukkig is de pin niet afgebroken en recht  , maar de speler moet toch een aardige klap hebben gemaakt , en niemand weet waar en hoe )

     

     

  • 12-24-2009 11:15 AM In reply to

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Hmm, dat kon nog wel eens moeilijk worden. Is een specifiek B&O onderdeel. Ik heb hem niet voor je, maar zal m'n ogen open houden. Is hij niet meer te repareren?

  • 12-25-2009 3:48 AM In reply to

    • nitro2
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-08-2008
    • belgium
    • Posts 84
    • Bronze Member

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Blackrix,

     

    Ik heb eerst gekeken of ik een lijm kon vinden die enig effect had op het plastic , maar helaas meerdere modelbouwlijmen gaven geen resultaat .

    Daarna blijft alleen nog superlijm over , en zelfs dat geeft geen hechting .

    Ik denk dat er een glasvezelversterkte kunstof is gebruikt en dat is altijd een probleem om gelijmd te worden  :-(

    Ik heb na de laatste poging wel een werkbaar MODEL overgehouden , zodat ik op basis daarvan wel maten kan nemen , maar een echt alternatief heb ik niet gevonden.

     

    -- ik hoop dat er inderdaad iemand dit draadje leest  , en uit een sloper het onderdeel kwijt wil.

     

    Verder zit ik nog met een detail aan het trek-kabeltje wat de lade open en dicht trekt , de tekening in het service manual laat namelijk andere veertjes zien dan er aan het draadje in mijn cd-speler zitten.

    En dat kabeltje lijkt origineel te zijn.

    -- Probleem is nu dus dat ik eigenlijk een paar foto's van een werkende cd7000 moet hebben om te zien hoe het origineel is ge-loopt en hoe de veertjes zitten in/en aan de kabel en de bevestigings punten.

     

    Dus iedere hulp is welkom op dat vlak.

    er zijn nog wel een paar wensen ;

    = frontpaneel van een beomaster 7000 zonder krassen

    = een sloper beolink 1000 met goede electronica

    = firmware 1.2 voor diezelfde beomaster

    Ach , wat leren we hieruit --> ebay aankopen kunnen leuk en interessant zijn , maar als je de pech hebt dat de verkoper bewust de zaak incorrect aanbied dan krijg je niet geleverd wat je denkt gekocht te hebben !! ( en let op met foto's die je dan heel vriendelijk krijgt toege-mailt want geen van de problemen was daarop zichtbaar )

    Gelukkig heb ik met paypal betaald en hoop ik dat die iets voor me kunnen doen .

     

    Ik wens iedereen prettige feestdagen ,

     

    Ik ga hopelijk met jullie hulp binnenkort toch nog kunnen genieten van mijn system 7000

     

    nitro2

  • 01-05-2010 5:39 AM In reply to

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Euhh, misschien trap ik een open deur in maar heb je het onderdeel al geprobeerd te bestellen bij B&O ??

    Als je de doc zelfs hebt, heb je ook het partnr.


  • 01-05-2010 7:58 AM In reply to

    Re: reparatie beogram cd 7000

    nog een plaatje (slechte kwaliteit, mijn 50,- cameraatje bakt er niet veel van helaas maar wellicht kom je er verder mee...)

    Touwtje komt onderin het 'wormwiel' binnen, gaat er 5x linksom omheen en boven er weer 'af'.

    Aan de voorkant van de cd speler ligt het touwtje gewoon om het geleidertje en de 2 veren vast aan het loop werk zoals wellicht nog net te zien is :).


  • 01-05-2010 12:58 PM In reply to

    • nitro2
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-08-2008
    • belgium
    • Posts 84
    • Bronze Member

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Iedere info is welkom ,

     

    inderdaad zijn de foto's een tikkeltje wazig , maar ben blij met de antwoorden.

    zie je kans om eens scherpere foto's te maken , want ik herken niet echt veel van de componenten sorry.

    het gaat inderdaad om de close-ups van het touwtje en vooral de veertjes .

     

     

    danks

     

     

    arjen

  • 01-05-2010 5:23 PM In reply to

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Met mijn cameraatje vrees ik dat er qua foto's niet veel meer van te bakken valt, maar het is niet heel ingewikkeld hoor:

    onderste veertje zit op onderste messing pinnetje, touwtje hieraan gaat kloksgewijs om zwarte wieltje aan de voorkant, dan naar onderkant van het 'wormwiel' anti-kloksgewijs 5x eromheen en dan met nog een veertje aan de bovenste messing pin.

    Dan eens voorzitchitg met de hand proberen of het geheel netjes in en uit loopt, normaliter 'valt' de lade er zowat uit door het gewicht als je de speler voorover houdt.

    Loopt dit ok dan met het motortje proberen...

  • 01-07-2010 3:05 PM In reply to

    • nitro2
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-08-2008
    • belgium
    • Posts 84
    • Bronze Member

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Bedankt voor het antwoord ,

     

    Het grootste probleem is dat veertje , in het service manual staan andere veertjes dan in mijn cd speler.

     

    ik heb 1 veertje --de grootste-- die om het staafje moet met het kabeltje als veiligheids-lus er langs ( duidelijk te zien omdat juist dat gedeelte niet kapot was ).

    Dan heb ik 1 veertje -- het kleintje -- waarvan ik dus alleen de losse stukjes heb kunnen vinden , gevolg is dus dat ik geen idee heb hoe die op//aan het kabeltje en pennetje moet.

     

    als je me dat kunt verduidelijken ben ik al een heel stuk verder !!

     

     

    nitro2

  • 01-08-2010 6:07 AM In reply to

    Re: reparatie beogram cd 7000

    OK, er zitten aan beide uiteindes van het 'touwtje' veertjes.

    Dus 2 in totaal, beide zijn volgens mij identiek en het touwtje met lusje is door beide veertjes heen gevoerd maar hiervan ontgaat me de zinnigheid behalve als 'stopper' voor de veer, de maximale 'uitrek' dus.

    Als je touwtje nog goed is dan zouden dus beide uiteinden hetzelfde eruit moeten zien: met veertje en uiteinde touwtje erdoorheen.

    Oftwel de defecte kant zit net zo als de goede kant :) (aan het andere koperkleurige staafje natuurlijk en 'kijkt' de andere kant uit..).

  • 01-09-2010 4:19 PM In reply to

    • nitro2
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-08-2008
    • belgium
    • Posts 84
    • Bronze Member

    Re: reparatie beogram cd 7000

    even een paar foto's zoals de "goede " kant eruit ziet , dus de dikke veer .

     

    de andere kant kan ik niet laten zien , want dat was degene die kapot is !!

  • 01-10-2010 3:12 PM In reply to

    Re: reparatie beogram cd 7000

    Nou, aan deze kant zie ik ook weinig 'goeds': een kaalgeschraapt touwtje en en afgebroken stukkie...:)

    Anyway, ik zou gewoon een nieuw touwtje aanleggen (met bv schaalkoord zoals in oude radio's gebruikt om een siets te proberen) en met 2 veertjes (de oude en een zelfde exemplaar) de handel erin doen zoals ik al had omschreven.

    Dan gewoon eerst rustig met de hand zien of de lade in/uit loopt en ook even kijken/meten of ie het schakelaartje bekrachtigt en deze ook contact maakt (voor status 'lade open / 'lade dicht').

    Werkt dit en loopt het netjes dan proberen met spanning erop.

Page 1 of 1 (15 items)