in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-24-2009 6:46 PM by koning. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-11-2009 11:54 AM

Beolab 6000 2ndlife aanschaffen ?

Ik overweeg om 2ndlife Beolab 6000's aan te schaffen. Ze worden erg veel via marktplaats/ebay (door B&O winkels) aangeboden. Allemaal tussen de 950 en 1500 per set. Voor zover ik kan zien wordt de prijs vooral bepaald door het bouwjaar.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf ?

Heb verhalen voorbij zien komen van beschadigde woofers, rubber wat vervangen moet worden..

Het idee is om ze aan te sturen met een ARCAM Solo Mini (beschikt over pre-amp out L/R)

• 12-12-2009 11:20 AM In reply to

Re: Beolab 6000 2ndlife aanschaffen ?

Optische staat bepaald ook een zeer groot gedeelte van de prijs hoor.

Beschadigde beolabs word nauwelijks opgeboden op marktplaats.

Als je ze gaat kopen moet je een muziekfragment opzetten met veel bas dan kun je horen of de bas units nog heel zijn.

Zit er een klein scheurtje in de rubberen rand dan hoor je klapperend bij geluid.

veel plezier met je aanschafSmile

• 12-13-2009 4:28 AM In reply to

Gebeurt het vaak dat woofers worden overbelast ?

Voor aktieve speakers betekend dit toch dat ze meer dan 0db aangestuurd hebben gekregen.

Zijn er bouwjaren bekend waarvan het rubber sneller slijt/uitdroogt ?

Op http://www.beoworld.org/news_view.asp?id=40 lees ik dat het mogelijk is om de 6000's aan de muur te hangen. Is het mogelijk om de speakers te draaien op de wall mount of kunnen ze alleen perfect recht naar voren ?

• 12-13-2009 5:18 AM In reply to

De woofers zijn nog steeds het zelfde.

Zo'n muur beugel kan je niet draaien dus.......Waardeloos!

Luidsprekers horen trouwens niet tegen een muur te staan.

Wil je het goed doen dan de beolab's 6000 40 cm van de muur afhouden.

• 12-13-2009 7:07 AM In reply to

Bedankt voor alle informatie!

Het niet kunnen draaien is erg jammer..  De kamerinrichting is in dit geval leidend (anders waren er waarschijnlijk ook geen beolabs 6000's gekomen) dus de voorkeur gaat toch uit aan een muurbevestiging, net boven de plint.

Beoworld verwijst in het artikel naar sponsor stbbrackets, maar heb daar geen wallmounts voor de 6000's kunnen vinden. Zijn er andere manieren bekend om ze aan de muur te bevestigen ?

• 12-13-2009 8:09 AM In reply to

B&O heeft de wallmounts voor de Beolab 6000 sinds 2007 in z'n eigen assortiment. Kijk hier voor een afbeelding. Staat in de prijslijst (september 2009) voor 280 euro per paar.

Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

• 12-13-2009 11:03 AM In reply to

beocool:

B&O heeft de wallmounts voor de Beolab 6000 sinds 2007 in z'n eigen assortiment. Kijk hier voor een afbeelding. Staat in de prijslijst (september 2009) voor 280 euro per paar.

Is bekend. Wordt hierboven ook genoemd, maar kunnen niet draaien.

De 6000's inmiddels aangeschaft (op zondag Big Smile) bij Suma455 in Almere. Zeker een aanrader voor secondlife producten

• 12-13-2009 1:46 PM In reply to

Wallmounts die niet kunnen draaien..(280 euro)

Als je er over na denkt te gek voor woorden.

B&O weet toch ook dat je luidsprekers goed moet neerzetten om zo optimaal te kunnen genieten.

maar goed,

Fabian veel plezier met je mooie aanschafSmile

• 12-22-2009 7:14 AM In reply to

• tien
    • Not Ranked
    • Joined on 12-22-2009
    • Posts 2
    • Bronze Member

Het idee is om ze aan te sturen met een ARCAM Solo Mini (beschikt over pre-amp out L/R)

Dat kan heel goed mits je de Beolabs 6000 aan de onderkant op LINE zet (schakelaar), de pre-outs van de versterker volume-geregeld zijn en je line-kabels gebruikt (afgeschermd) en géén gewone luidsprekerkabels want dan gaan ze brommen en schakelen ze soms niet meer automatisch uit.

• 12-24-2009 3:47 PM In reply to

koning:

Als je er over na denkt te gek voor woorden.

B&O weet toch ook dat je luidsprekers goed moet neerzetten om zo optimaal te kunnen genieten.

Dat vind ik sowieso van alle beugels, zoals je die bij flatscreens kunt kopen.

Omdat je een beugel nodig hebt, maken ze hem gelijk maar wat duurder.

Maar die 6000 beugels zijn best degelijk uitgevoerd en prima geschikt om ze te gebruiken als je de speakers gebruikt voor het surroundgeluid. Ben nog aan het dubben over hoe ze aan te passen onder een hoek.

• 12-24-2009 4:26 PM In reply to

Voor surround zou kunnen,maar dan nog moet je ze kunnen  in draaien.

Dit weten ze toch bij B&O.Ik snap ook niet waarom ze dit zo op de markt brengen.

Wat zou hier nu de gedachten gang achter wezen????

• 12-24-2009 6:40 PM In reply to

De gedachtengang lijkt mij dat ze meer voor het esthetische aspect gekozen hebben. Het doek loopt tot de bodem, dus wil je de 6000 gaan richten, dan zou dat een bracket moeten worden, waar de 6000 op staat. Dan doe je teveel concessies aan het design van de 6000. Nu is het een bracket die in zijn geheel achter de speaker valt en waar het doek het laagste punt is. Bovendien zou je de mensen niet de kost willen geven, die hun speakers gewoon haaks op de muur hebben staan en nooit gericht hebben.

Bij de nieuwe wall brackets van de 8000 kun je ze overigens wel richten.

• 12-24-2009 6:46 PM In reply to

Bovendien zou je de mensen niet de kost willen geven, die hun speakers gewoon haaks op de muur hebben staan en nooit gericht hebben.

Denk dat je daar gelijk in hebt,ik heb het namelijk ook al gezien bij iemand....ik heb maar niks gezegdIck!

Page 1 of 1 (13 items)