Ik overweeg over te stappen naar satelliet vanwege de kwaliteit, maar weet eigenlijk gewoon niet precies hoe het precies werkt.
In mijn situatie wil ik 3 tv's aansturen alle Beovision (2 * tegelijk kijken is voldoende) en een beosound 3000. De reden waarom ik het overweeg is dat we een kleine verwachten en ik een nieuw linkkamertje mag maken ;) Dat betekent frezen en hakken en kan ik nu wel makkelijk van boven naar beneden komen met een coaxkabel. Ik heb alles gecentreerd in 1 kast en vandaar uit makkelijk naar de Master in de woonkamer komen.
Praktische zaken, ik wil graag 2 satellietontvangers met harddisk, met digitaal geluid aansluiten op de master en vandaaruit doorlinken. Dit laatste is belangrijk omdat de kabel vanaf de ontvanger ruim 10 meter zijn en het geluid en het beeld van mijn Samsung 850 aardig is maar het niet meer haalt bij de huidige standaard. Ik heb geen zin in teleurstellingen als het geluid niet digitaal is op de BV 32" doordat het geluidsformaat niet ondersteund wordt moet ik of een andere TV of een andere decoder. Ik begrijp dat het geluid van de linkkamers mono zal zijn maar dat neem ik wel voor lief.
Volgende probleem de BS3000. De vrouw wil niet van het ding af en internetradio wil ik niet. Kun je ook geluid sturen met een satellietontvanger en kan ik daar nog een losse ontvanger voor neerzetten of moet ik upgraden naar een dab radio?
Ik snap dat het een lang verhaal is maar weet gewoon dat er echt slimme mensen zijn op dit forum die precies weten hoe ik dit het beste kan inrichten zonder dat het een teleurstelling wordt.
Alvast bedankt,
Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!)