in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-20-2009 5:00 AM by Louis. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-05-2009 7:59 AM

    BeoVision 7-40 vragen

    Ik heb het plan opgevat om een BeoVision 7-40 te gaan kopen.

     

    Momenteel ben ik in bezit van een BV MX7000, een Beocenter 2300 en een setje BeoLab 6000. Deze zijn allemaal aan elkaar gekoppeld. Hoewel ik al een bezoekje aan mijn B&O dealer heb gebracht ben ik toch nog op zoek naar gebruikerservaringen.

     

    Ik heb de volgende vragen:

     

    Ik woon in het Ziggo gebied. Nu werkt Ziggo (v.w.b. digitale televisie) sinds kort met de CI+ CAM-modules. Volgens mijn dealer werkt B&O met een eigen los kastje dat achter de TV wordt gemonteerd. Dit kastje kan ook uitgerust worden met een harde schijf en wordt dan nog een slag groter.

    Wat ik vreemd vind en mij ook irriteert is dat er dan een losse module aan die fraai vormgegeven B&O TV wordt gehangen, lijkt mij helemaal strijdig met de B&O filosofie van volledige integratie. Ik snap het nog minder omdat deze TV volgens mij wel een CAM-slot heeft. Wie heeft hier ervaring mee, hoe ziet dat er in de praktijk uit en werkt het goed?

     

    Welke luidspreker moet ik bestellen bij de BV 7-40. Je kunt kiezen uit de horizontale 7-2 en de verticale 7-4. Ik wil bovendien mijn BeoLab 6000 speakers en Beocenter 2300 ook op de TV aansluiten.

     

    Hoe wordt de kwaliteit van de ingebouwde Bluray speler ervaren. Met name over het weergeven van DVD’s door deze speler hoor ik wat minder positieve geluiden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee.

  • 12-08-2009 11:26 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40 vragen

    Niemand ?

  • 12-08-2009 12:47 PM In reply to

    Re: BeoVision 7-40 vragen

    volgens mij heeft B&O geen ontvangers, de dealer bedoeld waarschijnlijk het ziggo kastje achter de tv uit zicht te hangen en te voorzien met een ir oogje zodat je kan bedienen met de beo4 of 5. Hier is niets mis mee.

    Die in gebouwde slots schijnen niet zo te werken.

    zelf vindt ik de bl 10 als frontspeaker erg mooi en goed.

    zelf heb ik als een blue ray speler een ps3 met iroog werkt ook super.

  • 12-08-2009 1:55 PM In reply to

    Re: BeoVision 7-40 vragen

    De 7-40 kan optioneel met een dvb-c module geleverd worden. Of het met ziggo werkt weet ik niet. Weet wel dat het bij andere merken wel werkt. Ook worden diezelfde merken nu hardwarematig voorzien van CI+ en zijn dus voorbereid op de toekomst. Dat betekent dat je niet met een latere software upgrade de tv kan voorzien van CI+.

    Bij de 2300 moet er nog wel een 1611 convertor bij, omdat deze niet voorzien is van masterlink.

     

  • 12-08-2009 7:59 PM In reply to

    Re: BeoVision 7-40 vragen

    Vriend van mij heeft zijn oude BV-7 vervangen voor de nieuwe met Blu-ray speler .....zijn klacht over de B-R speler is dat deze herrie maakt en erg traag is tov zijn oude Bv-7 .

  • 12-10-2009 4:31 PM In reply to

    Re: BeoVision 7-40 vragen

     

    Bedankt voor de replys.

     

    Het kastje van B&O waar ik het over had blijkt niets anders dan een HUMAX-5050C te zijn, toch jammer dat er hier geen gebruik kan worden gemaakt van de eigen tuners van B&O.

     

    Heb inmiddels het toestel besteld met de verticale 7-4 speaker.

     

    Vraag: weet iemand of er voor dit toestel regelmatig software updates verschijnen, en of er een lijst is met wijzigingen. Kan je dit ook ergens op een website nagaan?

     

  • 12-11-2009 1:12 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40 vragen

    niet elke update hoeft een verbetering zijn, als je een goede dealer heb komt die vanzelf met een update als die dat nodig acht.

    zelf al een keer nieuwe fw moeten vervangen voor een ouder versie.

  • 12-11-2009 11:40 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40 vragen

    ligth011:

    niet elke update hoeft een verbetering zijn, als je een goede dealer heb komt die vanzelf met een update als die dat nodig acht.

    zelf al een keer nieuwe fw moeten vervangen voor een ouder versie.

    Dat is zeker waar, maar kan je ook ergens zien welke updates er geweest zijn en welke veranderingen er zijn aangebracht. Ik vind het altijd fijn als ik daar wat zicht op kan houden.

    Nog een vraag: weet iemand hoeveel bit dit panel is. Ik dacht 8 bit (volgens mij 16.7 miljoen kleuren) maar iemand vertelde mij dat m.i.v. mkIV dit is verhoogt naar 1 miljard kleuren. De documentatie van B&O is nogal summier en kan daar niet over terug vinden. Wie weet dit.

     

     

  • 12-20-2009 5:00 AM In reply to

    • Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: BeoVision 7-40 vragen

    Gefeliciteerd met je nieuwe 7-40. Zelf heb ik lang gedubd of ik de Beolab 7.4 zou nemen of de 7.2. Uiteindelijk voor de 7.4 gekozen en nog geen dag spijt. De BR speler maakt alleen wat lawaai met het laden. Daarna niet meer. Duurt wel wat lang, maar wat maakt dat minuutje uit als je naar een film van anderhalf uur of langer lijkt. 

     

    Ben erg tevreden.

    Milo11

Page 1 of 1 (9 items)