in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-02-2009 4:58 AM by Ignace. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-27-2009 10:01 AM

    • Bas
    • Not Ranked
    • Joined on 11-22-2009
    • Nederland, Utrecht
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Surround opstelling beovision 8-32

    Dit jaar is de beovision 8-32 vernieuwd met de introductie van de 40". Hij is mij echter onduidelijk of de 32" nu ook leverbaar is met een surround module. Mocht dit niet het geval zijn, is er dan een andere mogelijkheid om toch een surround opstelling te creƫren bij de 32" met behulp van bijvoorbeeld een beosystem 3?
  • 11-27-2009 11:04 AM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Volgens mij is er geen surround module voor de bv8-32.

    In samenwerking met beosystem 3 gaat het wel lukken.

    Waarom koop je geen bv8-40...daar zit wel 5.1 in.

  • 11-27-2009 11:53 AM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Ja, dat is toch zo één van die onbegrijpelijke beslissingen van B&O.

    Waarom is het nu in godsnaam niet mogelijk om een surround module daar in te duwen?

    Een BV7 kan dat wel hebben met 32" scherm, een BV8 niet.

    Ik heb er echt geen verklaring voor.

    Onderschrift buiten gebruik
  • 11-27-2009 2:38 PM In reply to

    • Bas
    • Not Ranked
    • Joined on 11-22-2009
    • Nederland, Utrecht
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Reden voor de Beovision 7-32 was het formaat en de prijs.

    3K vond ik zelf een aantrekkelijke prijs. Ook heb ik gekeken naar een second-life maar voor dat geld wordt het vaak een crt. Ik geef wel de voorkeur aan LCD

    Voor het formaat: ik zit 3 meter van de tv af. Ik heb ergens gelezen dat 4 tot 4,5 je tv formaat de kijk afstand moet zijn. 82cm * 4 = 3,28 meter dus al aan de grote kant. Een 26'' is dan ook prima, maar volgens mij benader ik met een Beocenter 6-26 al weer de 4k.

    Ik dacht om op een later tijdstip een beosystem 3 secondlife aan te schaffen om toch een surround opstelling te krijgen. Kan ik dan nog wel een beosound aansluiten met een masterlink? Aangezien de BV8-32 via masterlink aan de BS3 zit, lijk mij dat er geen masterlink meer beschikbaar is om een beosound te linken.

  • 11-27-2009 5:44 PM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Wat jij zegt klopt met een sd signaal.

    Met een HD signaal kun je wel de bv8-40 hebben hoorSmile

    Ik zou me eens goed hier over laten voorlichten.

    Maar het is natuurlijk ook persoonlijke smaak want niet iedereen vind het prettig kijken naar zo'n grote tv.

  • 11-27-2009 5:54 PM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Pascal_Be:

    Ja, dat is toch zo één van die onbegrijpelijke beslissingen van B&O.

    Waarom is het nu in godsnaam niet mogelijk om een surround module daar in te duwen?

    Een BV7 kan dat wel hebben met 32" scherm, een BV8 niet.

    Ik heb er echt geen verklaring voor.

    De BV8 is een instapmodel, of je gebruikt hem als link-TV. Een hele andere doelgroep.

     

    De combi BV8 met een BS3, klinkt mij overigens als een V8 motor stoppen in een Panda.  Als ik een BS3 zou hebben, dan hang ik daar een full-HD monitor aan van een ander merk aan, en zeker geen (nog duurdere) BV8.

    En volgens mij zitten er best wat gebruikers op beoworld, die een combi van een BS3 met Panasonic monitor hebben.

  • 11-28-2009 11:07 AM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    DoubleU:

    Pascal_Be:

    Ja, dat is toch zo één van die onbegrijpelijke beslissingen van B&O.

    Waarom is het nu in godsnaam niet mogelijk om een surround module daar in te duwen?

    Een BV7 kan dat wel hebben met 32" scherm, een BV8 niet.

    Ik heb er echt geen verklaring voor.

    De BV8 is een instapmodel, of je gebruikt hem als link-TV. Een hele andere doelgroep.

     

    De combi BV8 met een BS3, klinkt mij overigens als een V8 motor stoppen in een Panda.  Als ik een BS3 zou hebben, dan hang ik daar een full-HD monitor aan van een ander merk aan, en zeker geen (nog duurdere) BV8.

    En volgens mij zitten er best wat gebruikers op beoworld, die een combi van een BS3 met Panasonic monitor hebben.

     

    Er is op de rvs omranding en anti reflectie scherm na , totaal geen verschil tussen het Panasonic en het B&O scherm .............. B&O heeft er niet veel werk van gemaakt om te verbloemen dat het eigenlijk een Panasonic scherm is ....... er zitten zelfs nog een paar standaard speaker aansluitingen aan het scherm . ( ik ben eigenlijk best benieuwd of die speaker uitgangen werken )

  • 11-28-2009 11:54 AM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Hopelijk geld dit niet voor de BV8-40.

    Ik heb hem gisteren weer gezien en het beeld zag er zeer strak uit.

    Denk dat dit de nieuwe tv voor mij gaat wordenSmile

  • 11-28-2009 3:02 PM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Op mijn beovision-4 staan deze speaker uitgangen ook,deze werken dus NIET,bij mij althans.

  • 11-29-2009 2:36 PM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    We dwalen wel een beetje off topic.

    Maar dat komt omdat je er ook geen geluid in stopt in dat scherm.

    Aan de onderzijde kun je meerdere modules plaatsen voor beeld met het daarbij behorende geluid.

    Dus zoals bij mij is er gebruik gemaakt van de VGA module die er in zit. Daarnaast op diezelfde module zit een ingang voor het geluid die niet is aangesloten.

    Inmiddels heb ik de BV5 uitgebreid met een component en een DVI module.

    Op beide zitten er een aparte ingang voor het geluid.

  • 11-29-2009 2:47 PM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    HarleyD:

    Er is op de rvs omranding en anti reflectie scherm na , totaal geen verschil tussen het Panasonic en het B&O scherm .............. B&O heeft er niet veel werk van gemaakt om te verbloemen dat het eigenlijk een Panasonic scherm is

    Nu is het wel zo dat B&O deze schermen meet in de zin van calibreren.

    Op de achterzijde van het scherm staan namelijk getallen die moeten worden geprogrammeerd in het aangesloten beosystem.

    Als dat niet gebeurt, dan geeft het scherm niet de correcte (B&O) kleuren.

    Als je dus een (vervangende) scherm besteld, dan staan ook daar de juiste waarden op de achterzijde.  

    Verder zit er in het scherm een aangepaste software, waardoor het scherm door het aangesloten systeem wordt herkent.

    Zonder deze aanpassing is er grote kans dat het automatische helderheid en contrastregeling niet werken.

    Dit is namelijk een interactieve samenspel tussen het scherm en het systeem dat via de communicatie (RS232) poort verloopt.

  • 12-01-2009 3:39 PM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Google is op detoma x501 verder een linkje:http://www.beoservice.nl/secondlife/accsys.html

    Hij verkoopt blijkbaar ook detoma ik weet niet of het ding nog leverbaar is maar heeft PL aansluitingen. Ik herinner me van Ignace dat hij het is uitgezocht heeft.

     

    Chucky

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-01-2009 4:58 PM In reply to

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Ze zijn volgens mij al een lange tijd niet meer leverbaar.

  • 12-02-2009 4:58 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Surround opstelling beovision 8-32

    Klopt, worden al een tijd niet meer gemaakt.

    Was indertijd een aardige oplossing om surround sound

    in een wat oudere setup van MX7000 + Beosystem 4500 te krijgen.

     

    Op het General Forum schreef member TWG :

    Yamaha RX-V3900 or it's smaller brother RX-V1900

    Realy good AV Receiver,  excellent in- and outputs. 
    It has normal line out (pre out) for every single channel, so you should be able to connect the Beolabs!
    You can  buy it in 2 colors (black or titan).

     

Page 1 of 1 (14 items)