in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-19-2009 5:38 PM by Blackrix. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-19-2009 10:51 AM

    Beovision LX5500 > schoonmaken constrast scherm>HOE???

    Hoi,

    Ik ben hier nieuw op het forum. Vandaag een LX5000 white aangeschaft voor weinig. Doet het echt prima, dus heel blij mee. Komt echter uit een rokerswoning en nu is de beeldbuis en het contrastscherm aan de binnenkant toe aan een schoonmaakbeurt. Is dit iets wat ik zelf kan doen? Want het loont wellicht niet de moeite om hem naar een dealer te brengen. Kan ik zelf (voorzichtig) het contrastscherm verwijderen en zo ja: HOE? Ik wil voorkomen dat ik iets (af) breek. Dus alle advies is welkom!

    Thx

    JunctionB.

     

  • 11-19-2009 11:47 AM In reply to

    Re: Beovision LX5500 > schoonmaken constrast scherm>HOE???

    Je moet de luidsprekerdoeken verwijderen (voorzichtig naar voren trekken). Dan zitten er naast het contrastscherm 4 kapjes met een gaatje erin die aan 1 kant rond is en aan de andere kant vierkant. Deze 4 kapjes moet je eruit wippen (soms zitten de kapjes er al niet meer op). Je ziet nu achter elk kapje een schroef, hiermee zit het contrastscherm vast. Draai eerst de onderste twee schroeven los, hou nu het scherm tegen met een knie (kan het scherm niet vallen) en draai de twee bovenste schroeven los. Het contrastscherm kan nu worden verwijderd. Je kan het scherm en de beeldbuis goed schoonmaken met een niet pluizende warme goed uitgewrongen met water bevochtigde doek (bijvoorbeeld theedoek) en hierna nadrogen met een droge theedoek. Montage van het scherm gaat in omgekeerde volgorde. Succes!

  • 11-19-2009 12:49 PM In reply to

    Re: Beovision LX5500 > schoonmaken constrast scherm>HOE???

    Dank je wel voor dit snelle antwoord. Gelijk je instructies opgevolgd. Alles weer schoon en (bijna) als nieuw! Nogmaals grote DANK.

     

  • 11-19-2009 5:21 PM In reply to

    Re: Beovision LX5500 > schoonmaken constrast scherm>HOE???

    Blackrix staat altijd voor ons klaarWink

    Mag wel eens gezegd worden....

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-19-2009 5:38 PM In reply to

    Re: Beovision LX5500 > schoonmaken constrast scherm>HOE???

    Dank u en graag gedaan!

Page 1 of 1 (5 items)