in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-16-2009 6:42 AM by DoubleU. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-05-2009 3:31 PM

    Hdr1 vraag

    Is het mogelijk om de programma zenders een naam te geven in de Hdr1.

    Reclames skippen/of niet opnemen is dat ook mogelijk.

  • 11-05-2009 4:33 PM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Als je via teletekst opneemt , dan neemt hij automatisch de programma namen over ....maar handmatig invoeren is ook mogelijk .

     

    reclames uitsluiten van opname is niet mogelijk .

  • 11-06-2009 7:49 AM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Met het digitale pakket van @HOME kan ik de HDR1 niet programmeren, maar het analoge signaal wel.

    Dat doen we dus via TELETEKST. Wel pas ik de begin en eindtijd even aan om onaangename verrassingen door een voorafgaande uitgelopen live uitzending te voorkomen.

    Met de ^ knop op de BEO4 afstandsbediening kun je 1 minuut per keer in de tijd vooruit. D.w.z. bij de commerciele zenders dat je tussen de 6 en 8x drukt om de opgenomen reclame te skippen.

    Veel plezier met je HDR1

  • 11-09-2009 4:59 AM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Ik denk dat de vraag is of de zenders zelf een naam gegeven kan worden. Ik had deze vraag ook al eens gesteld maar niemand lijkt het te weten.

    Op mijn BV-6 heeft zender "1" de naam "Nederland 1". Op mijn HDR-1 alleen maar "1"

     

  • 11-09-2009 5:37 AM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Ik zie helemaal geen programma naam staan ......... 

    Ik zie in beeld :

    " Pokemon  6:00  9 nov  3:30 "  ..... en zo de hele lijst waarbij de nieuwste boven staat en de oudste opname onderop .

    Bij het instellen van een opname ( timer index) zie ik staan :"  v. tuner 8 Pokemon 6:00- 9:00 mdwdv "

    De bron( V.Tuner in dit geval) , kan ik wel veranderen in  DTV, V.aux , V.aux2 ...dus opnemen van een decoder is wel mogelijk

    Sommige teksten/info van de HDR-1 zijn afhankelijk van het type tv waar hij aanhangt ....... om een voorbeeld te geven , voorheen aan de bv-7 had ik het menu van de HDR de keuze v-tape ( dit was best handig om soms nog een oude vhs band af te kunnen spelen met de vx-7000) , na het plaatsen van de bv-4 met de BS-3 is deze optie verdwenen en kan ik geen v-tape meer vinden in het menu en is de video niet meer bruikbaar .

    Ik heb hier in huis 2x  de HDR-1 , één aan de  bv-7-40 en één aan de bv-4 , de opstart menu's zijn al totaal verschillend en dit wordt bepaald door de sw van de televisie .

     

  • 11-09-2009 6:24 AM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Als je zapt via vtuner zie je dan wel de namen van de zenders of alleen maar 1,2,3 etc? Dit zou ik graag aanpassen.

  • 11-09-2009 10:07 AM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Zwets:

    Ik denk dat de vraag is of de zenders zelf een naam gegeven kan worden. Ik had deze vraag ook al eens gesteld maar niemand lijkt het te weten.

    Op mijn BV-6 heeft zender "1" de naam "Nederland 1". Op mijn HDR-1 alleen maar "1"

     

     

    dat bedoelde ik ook ookWink

  • 11-14-2009 1:20 PM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Coolskin:

    Met het digitale pakket van @HOME kan ik de HDR1 niet programmeren, maar het analoge signaal wel.

    Dat doen we dus via TELETEKST. Wel pas ik de begin en eindtijd even aan om onaangename verrassingen door een voorafgaande uitgelopen live uitzending te voorkomen.

    Met de ^ knop op de BEO4 afstandsbediening kun je 1 minuut per keer in de tijd vooruit. D.w.z. bij de commerciele zenders dat je tussen de 6 en 8x drukt om de opgenomen reclame te skippen.

    Veel plezier met je HDR1

     

    Welke toetsen moet je indrukken op de beo-4 om te kunnen opnemen via teletekst?

    Ik kan dat in de handleiding nergens terug vinden.

     

  • 11-15-2009 1:16 PM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Je gata naar TT pag 201 , daar zie je staan Journaal , dit wil je opnemen  , je drukt op menu op de beo-4 of gaat naar opnamen boven in beeld .... de tijd wordt nu gekleurd pijltje omhoog/omlaag zoek je de juiste tijd/programma daarna twee maal go en klaar .

    Lijkt omslachtig , maar een kind kan de was doen ...... voordeel hiervan is dat de programma namen worden overgenomen .( bij recente tv's )

  • 11-15-2009 3:26 PM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Top!

    dank je welSmile

  • 11-15-2009 3:44 PM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    koning:

    Top!

    dank je welSmile

     

    Niet vergeten na je eerste keer GO even het pijltje omhoog een paar keer in te drukken .... hierdoor geef je een paar extra minuten in , voor het geval het programma uitloopt .

  • 11-16-2009 4:04 AM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    HarleyD:

    koning:

    Top!

    dank je welSmile

     

     

    Niet vergeten na je eerste keer GO even het pijltje omhoog een paar keer in te drukken .... hierdoor geef je een paar extra minuten in , voor het geval het programma uitloopt .

    Het is inderdaad jammer dat de HDR-1 geen VPS heeft zolas veel video recorders hadden.

  • 11-16-2009 6:13 AM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Op zich jammer , maar aan de andere kant de videoband had een beperkte opname tijd , je moest dus plannen ...maar die HDR heeft zoveel ruimte dat ik uit gemak soms het programma erna ook opneem ....... zo heb ik altijd uitloop tijd genoeg .

     

     

    Zwets:

    HarleyD:

    koning:

    Top!

    dank je welSmile

     

     

     

    Niet vergeten na je eerste keer GO even het pijltje omhoog een paar keer in te drukken .... hierdoor geef je een paar extra minuten in , voor het geval het programma uitloopt .

     

     

    Het is inderdaad jammer dat de HDR-1 geen VPS heeft zolas veel video recorders hadden.

     

  • 11-16-2009 6:42 AM In reply to

    Re: Hdr1 vraag

    Volgens mij zijn er meer zenders die geen VPS meezenden als wel. Dus de kans bestaat dat er helemaal niets opgenomen wordt. Beter dus gewoon de uitlooptijd wat aanpassen. Begin-tijd hoeft niet. Een programma begint nooit te vroeg.

Page 1 of 1 (14 items)