in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-05-2009 4:37 PM by Emil. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-04-2009 3:49 PM

B&O MX-Model-helvede Model-expert søges?

Hej med Jer.

Jeg har et ME6000 som er stået af. Det var et jeg overtog i sin tid fra en ven. Jeg har haft det et par år og nu er det bare dødt.
    Heldigvis, for ME6000'eren skulle også bare være noget gammelt Philipslort.
    Nu vil jeg have et MX. Jeg er blevet enig med mig selv om at et MX7000 er det fedeste. Og nu har jeg endelig muligheden for at købe et.
    Jeg er kommet i forbindelse med en der har et stående. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det er en af de aller seneste modeller eller om det er en model man skal holde sig langt fra. 

Oplysninger:
    MX7000 IMP. TELETEXT
    Item No: 1840004
    Type: 7800
    SW 3.1

Mit issue er bare at jeg gerne vil have et af de nyeste i MX 7000 serien. Er dette et af de seneste?

Ud fra Listen her på beoworld, så skulle det være fra mellem 96 og 99. Men jeg er ude efter det nøjagtige år?
    Men der er det der hedder SW 3.1? Betyder det noget med softwaremodel eller noget?
    Hvad betyder det at det hedder TELETEXT?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig? :-)

• 11-05-2009 3:28 PM In reply to

• MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

Re: B&O MX-Model-helvede Model-expert søges?

MX7000 findes i to versioner den gamle med 2 vejs infrarød kommunikation, og den nye (Beo4) model med 1 vejs kommunikation. Med SW 3.1 vil jeg gætte på det er en af de nyere.

Hvis du kan få fat i serienummeret kan du måske finde noget i denne tråd. 

/MikaelB

• 11-05-2009 4:37 PM In reply to

• Emil
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 05-18-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 98
    • Bronze Member

Re: B&O MX-Model-helvede Model-expert søges?

Hej,

Modellen tillverkades som sagt mellan 1996 och 1999. Finns bara en variant till MX7000, MX 7000 NT, innan denna ersattes av MX8000 år 2002. Hade själv en MX7000 IT fram till relativt nyligen och jag var alltid oerhört nöjd med den. Tänk dock på att den är åtminstone 10 år gammal vid det här laget. Det är ingen ny tv vi pratar om.

IT står såvitt jag vet för improved tv text, dvs. en något förbättrad text tv-funktion jämfört med föregående modell. Den kunde spara 4 sidor som snabbval så att man alltid kom åt dem utan väntetid. NT tror jag står för new teletext och med ytterligare minne till text tv:n som gjorde den snabbare.

Mjukvaran (software) hade jag aldrig några problem med så 3.1 kan inte gärna vara fel. Överhuvudtaget känns det som om dagens apparater är betydligt mycket mer mjukvarufel i.

/Emil

Inflagrante

Page 1 of 1 (3 items)