in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-28-2009 2:35 PM by NESLO. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-28-2009 5:47 AM

    Masterlink Beosound 4 og Beovision 3

    Hej

    Jeg har et beovision 3 32" uden sourround modul. Jeg har et Beosound 4 anlæg og et sæt Beolab 1 (nylig indkøbte) og Beolab 4000. Desuden har jeg diverse linkrum MCL som er drevet af en MCL/ML converter via masterlink fra mit Beosound 4. Jeg har 2 problemer.

    1.

    Jeg vil gerne kunne bruge mine Beolab 4000 og Beolab 1 sammen med mit Beosound 4. Umiddelbart volder det mig ikke de store problemer da jeg tilslutter dem direkte til Beosound 4 i de 2 PL udgange.

    Mit problem er hvordan jeg får lyden ud fra mit Beovision 3 til Beolab 1. Jeg er med på at jeg skal forbinde Beosound 4 med Beovision 3 med masterlinkkabel det har jeg tænkt mig at gøre ved at dele masterlink signalet fra beosound 4 så det både går til MCL/ML converter og til Beovision 3 (antager at man bruge kan bruge alm plastic samlemuffer). Men hvordan sætter jeg dem op så lyden fra TV kommer ud af Beolab 1 og evt. beolab 4000?

    2.

    Jeg har desuden et andet problem med mit gamle MCL system.

    Jeg har købt et hus med et eksisterende Linksystem i form af 3 link rum med extra speaker system fra slutningen af 80´erne. Til dette system har jeg tilkoblet en MCL/ML converter for at trække linkrummene sammen med min beosound 4. Desuden har jeg tilføjes et ekstra linkrum så der nu altså er 4 rum og ca. 50-100 m kabel totalt. Jeg har prøvet at illustrere det på den nedenstående tegning.

    (Undskyld den usle tegnin)

    Jeg startede med at koble det 4. nye rum til MCL/ML converteren og det fungere fint. Så koblede jeg de andre 3 rum på og så stoppede rum nr. 4 med at virke. Jeg testede den 4. relay box med en af de andre trancievere og den er helt død. Så købte jeg en ny Relaybox og koblede ind. Så virkede alting i ca. 15 min, så brændte også denne relay box af. Min teori er at den 4. relay boks, der sidder nærmest MCL/ML converteren, får noget overspænding når der skal sendes signal ud til det yderste rum og derfor brænder af. Kan der være noget om den snak eller har I en idé om hvad der kunne være galt.

    Umiddelbart havde jeg tænkt mig at udskifte relay box nr. 4 og trancieveren for en sikkerheds skyld og så koble det ind alene, men forlænge ledningen til MCL/ML converteren. Når jeg så har testet det en dags tid vil jeg koble de andre rum på og krydse fingre. Jeg ved ikke om der er en mere videnskabelig tilgang til problemet, jeg har et multimeter og kan også måle mig lidt frem, jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte.

    Håber nogen kan hjælpe mig.

    Mvh Mads

     

  • 10-28-2009 2:35 PM In reply to

    • NESLO
    • Not Ranked
    • Joined on 12-28-2007
    • Posts 28
    • Bronze Member

    Re: Masterlink Beosound 4 og Beovision 3

    Hej Mads

     

    Har du kigget i Masterlinkhåndbogen der er vejledning til fejlfindning måling mv. http://www.bbdownload.dk/pdf/diverse/ML_Handbook_DK.pdf

     

    Neslo

Page 1 of 1 (2 items)