in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-24-2009 9:48 AM by bruno_destickere. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-24-2009 3:58 AM

PROBLEMEN 'speaker 1' Beomaster 5000

Beste 'Beofielen' Big Smile ,

Ik heb problemen met de rechteruitgang van 'speaker 1' van m'n beomaster 5000.

Er komt geen geluid uit, doch als ik een koptelefoon aansluit heb ik zowel links als rechts geluid.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De connectoren/fiches zijn OK.

Aanvankelijk had ik links ook geen signaal, maar na herhaaldelijk in- en uitpluggen van de koptelefoon bij maximaal volume, had ik plots links wel geluid ?!

Wat is het verband daartussen?

Ik kijk uit naar jullie hulp !!

Groeten, Bruno Destickere

• 10-24-2009 6:40 AM In reply to

Re: PROBLEMEN 'speaker 1' Beomaster 5000

Werkt de Speaker 2 aansluiting wel zonder problemen?

• 10-24-2009 7:26 AM In reply to

Hallo,

Ja, op speaker 2 is de MCL82 aangesloten en dat werkt prima!

Nu, ik heb ondertussen wat verder zitten proberen en ondertussen gaat de rechter speaker nu ook van speaker 1??

Ik heb de balans volledig naar rechts gezet, volume helemaal open en terug zitten 'spelen' met de koptelefoonfiche. (telkens in en uit en goed ronddraaien...)

Na een tijdje hoorde ik in de luidspreker wat gekrakeling en plots schoot hij aan, vollen bak natuurlijkSmile ... .

Balans terug goed gezet en alles is nu perfect.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn; er moet, denk ik, ergens een slecht contact zitten in de koptelefooningang?

Als je die fiche in- en uittrekt hoor je wel een relais schakelen; zitten er 2 relais in misschien voor links en rechts; het was dan misschien de rechtse relay die niet schakelde of wat??

Ik ben blij dat het weer OK is, maar ik ken graag de oorzaak!!

Misschien kan u mij helpen met dit 'rare verschijnsel' .

Alvast bedankt!

Bruno Destickere

• 10-24-2009 9:14 AM In reply to

Ik denk dat het luidsprekerrelais vervangen moet worden. Deze heeft twee contacten, 1 voor links en 1 voor rechts. De contcten willen na verloop van tijd wel eens gaan vervuilen, met als gevolg dat soms een luidspreker niet goed inschakeld. Als het volume dan wordt verhoogd of er wordt geschakeld met het relais (bijvoorbeeld hoofdtelefoon inpluggen of MUTE) wil het contact tijdelijk wel eens verbeteren. Is een bekend probleem, en niet alleen bij B&O producten.

• 10-24-2009 9:48 AM In reply to

Ok, dank u voor de 'verhelderende' uitleg!

Voorlopig werkt dus alles; als het weer opnieuw begint zal ik dus kijken voor nieuwe relais.

U hoort het van me als het zo ver is!

Bedankt alleszinds!!

Groeten, Bruno Destickere

Page 1 of 1 (5 items)