in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-23-2009 2:09 AM by ligth011. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-22-2009 9:59 AM

Interessante update Playstation 3

Ik weet dat er meerdere leden zijn die in het bezit zijn van een PS3.

Sony heeft een update uitgebracht waarbij het mogelijk wordt om meerdere audiouitgangen te selecteren.

Gebruikers weten dat bij het instellen van het geluid er moest worden gekozen voor analoog, optisch digitaal of via HDMI.

Daarbij maken we dan gebruik van een optisch naar coax omzetter en sluiten die dan vervolgens aan onze DolbyDigital.DTS module in de Beosystem/Beovision.

Dus of we hadden DD/DTS via de digitale en geen analoog stereogeluid, of we hadden stereo en geen DD/DTS.

Nu met de nieuwe firmware is het dus mogelijk om eerst de optisch digitaal in te stellen en er onder aan " ja" aan te geven bij " meerdere audiouitgangen kiezen".

Nu start de Beosystem met gewoon stereo en daar waar het DD/DTS spoor gekozen en aanwezig is, zal de BV vanzelf switchen naar de digitale ingang.

Kennelijk zijn er meer gebruikers geweest die dit graag wensten en dit bij Sony kenbaar hebben gemaakt.

• 10-22-2009 4:15 PM In reply to

Re: Interessante update Playstation 3

ik heb al even niet meer omgekeken naar mijn ps3, maar dit geldt niet bij hdmi geloog ik?

• 10-22-2009 4:51 PM In reply to

Bij mijn weten wel.

Je kiest eerst de gewenste audio-uitgang, dat kan optisch digitaal zijn of HDMI.

Daarna kies je meerdere uitgangen en dan heb je dus optisch digitaal tegelijkertijd met analoog uit of HDMI met analoog uit.

Dat geeft dat je dus niet steeds meer opnieuw hoeft in te stellen en dat je in linkruimtes ook geluid hebt.

Het werkt als een speer.

Als je dus bijvoorbeeld video streamt vanaf een pc met psmediaserver/mediaserver, dan heb je dus altijd geluid en optioneel DD/DTS als dat meegestuurd wordt.

• 10-23-2009 2:09 AM In reply to

oke , vroeger had ik in de linkruimtes geen ps3 geluid volgens mij.

Nu het weer toch weer slechter wordt ga ik me erin verdiepen.

thx

Page 1 of 1 (4 items)