Så landede det!
Jeg valgte den med gulvstand og antirefleksskærm. Gulvstand og tv er en harmonisk løsning, der ikke bliver "kikset" af luften mellem skærm og gulv. Tværtimod.
Konbinationen af sort glas og blank aluminium får det til at passe perfekt ind i opsætningen med BL8000 og BS4. Lasergraveringen på toppen af BV10 er identisk med lasergraveringen på BS4, så det er nok derfor B&O har valgt denne løsning frem for skrift på skærmen.
Før havde jeg en BV3 32" uden antirefleks, og det var til konstant irritation. Denne gang valgte jeg at bestille det med, og det er jeg glad for. Der er næsten ingen reflekser fra vinduer og lamper. Hvis man overvejer at købe en BV10, bør man ikke spare de penge.
Jeg har tidligere haft et BV7 40" MKIII som jeg ikke var tilfreds med. Farverne var ikke "ægte" og sort var ikke sort, så det blev solgt efter 3 måneder. På BV10 er sort, SORT. Ikke noget skæmmende gennemskær fra baggrundsbelysningen. Selv om aftenen med slukket lys, er sort stadig sort. Farverne føles også mere "ægte". Jeg kan ikke beskrive det bedre, men på stort set alle lcd skærme jeg har set, føles farverne mærkelige i forhold til BV3 32".
Og det er jo en fornøjeler at se DR HD på dette fjernsyn. Digitaltuneren føles ikke så langsom, som nogen påstår. Det er absolut noget jeg kan leve med.
Har tilsluttet en Tvix og en PS3 med Supra 1.3 kabler. Valgte disse kabler, da de skulle trækkes 8 meter. Med remote via PUC, er det en perfekt tilføjelse til systemet. Call Of Duty i full HD på dette fjernsyn er enhver drengerøvs drøm. Tvixen leverer et fantastisk HD-billed til fjernsynet. Med integrationen via PUC virker de 2 maskiner som en naturlig del af et B&O system.
De er en torn i øjet. På en af de analoge kanaler, forsvinder lyden. Det er kun på kanalen med svensk tv4. Hvis jeg tuner frem til næste kanal for derefter at tune tilbage, er lyden der igen. Men næste gang jeg vælger kanalen er lyden væk igen? Meget mystisk, men det kan vel fikses.
Men ellers er jeg, foreløbigt, meget tilfreds med mit nye fjernsyn. Der er stadig et kabelhelved der skal pyntes på, men det er jo ren hygge.