in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-20-2009 7:57 AM by ernie. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-19-2009 8:58 AM

    tulp plugje met weerstandje in Line in ingang Penta speakers ?

    Ik ben dus zins kort in het bezit van 2 penta 1's en een b&O Overture

    Nu heb ik 2 tulp plugjes ontdekt die in de line in ingang van de speakers zijn gestoken

    hieraan is tussen de Pin en de buitenkant een weerstandje  gesoldeerd , ziet er een beetje hobby uit en waarschijnlijk door een vorige eigenaar zelf gemaakt

    iemand enig idee waar dit voor is ?

    Ik gebruik nu zelf de powerlink ingangen en als ik die tulpjes uit de line in trek gaan de speakers ineens een stuk harder

     

    en dan nog een vraagje hoe krijg ik in godsnaam de speaker doeken eraf ?

    Ik lees veel verhalen over verteerde mid drivers dus die wil ik even bekijken.

     

    alvast bedankt weer

    Mischa

  • 10-19-2009 11:01 AM In reply to

    Re: tulp plugje met weerstandje in Line in ingang Penta speakers ?

    De tupl plug met weerstand is voor gebruik met een universeleversterker zonder PL uitgang dus kun je nu rustig weglaten.

    Fronten ervanaf halen is een heel apart verhaal, zou er maar mee oppassen want de kans dat er iets stuk gaat is vrij groot! Het zijn eigenlijk alleen de oudste Penta's (mk1 met oranje display) die last hebben van verteerde speakers. Aangezien die van jou nieuwer zijn zou ik het maar zo laten zolang ze goed klinken!

  • 10-19-2009 3:34 PM In reply to

    • Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: tulp plugje met weerstandje in Line in ingang Penta speakers ?

    Alle Penta's hebben dezelfde middentonen speakers die na jaren gebruik uitdrogen en dan vervangen dienen te worden. De jongste Penta's (serie III, groene displays) zijn ondertussen ook al zo'n 8-9 jaar oud. Met enige handigheid en tijd kan je dit zelf doen. De eerste serie Beolab Penta's hebben geel-oranje displays, serie II heeft amberkleurige displays en serie III groene.

    Front eraf halen is ook niet moeilijk; pak het doek vast nét onder (of boven) de displays, en trek er zachtjes aan. Niet bang zijn, zo snel gaat het nu ook weer niet kapot. Nu heb je 1 kant los. Doe hetzelfde aan de andere kant, en werk daarna naar beneden.

    Het doek aan de bovenzijde hoef je niet te verwijderen, daar zitten 2 speakers met rubberen randen die dan ook geen foamrot kunnen hebben.

    Paul.

  • 10-20-2009 4:32 AM In reply to

    Re: tulp plugje met weerstandje in Line in ingang Penta speakers ?

    penta modificatie
  • 10-20-2009 4:42 AM In reply to

    Re: tulp plugje met weerstandje in Line in ingang Penta speakers ?

    hierboven de bewuste plugjes...

     

    Ja ik ben vervelend ik weet het :)  Maar ik wil het gewoon graag weten ...

    Maar als deze in de line in ingang zitten waar stop je die universele versterker zonder power link dan in ?

    Ik heb de kappen er trouwens netjes afgekregen .

    Het zijn 2 penta's met nummer 6621, MK II dus met amber display

    De mid drivers zien er goed uit althans de foamranden zijn niet stuk ofzo

    of is het probleem met de foamranden dat ze hard worden en niet goed meer bewegen ?

    tot zover bedankt

    Mischa

  • 10-20-2009 7:57 AM In reply to

    Re: tulp plugje met weerstandje in Line in ingang Penta speakers ?

    Als ik deze plugejes zo zie zijn ze uitgerust met een afsluitweerstand. Er is ook een kabel van B&O voor Penta gebruik met aan de ene kant een tulpplug met weerstand en aan de andere kant een universele DIN luidsprekerplug maar dat is dit niet. Zou niet weten waar dit voor dient, lijkt mij huisvlijt!

Page 1 of 1 (6 items)