in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-13-2009 3:20 PM by Paulus. 24 replies.
Page 1 of 1 (25 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-18-2009 4:40 PM

    BeoMedia versus BS-5

    Ik zat mezelf af te vragen wat nu de voordelen zijn van de( complete)  BS-5 tov de BeoMedia ......het enige voordeel dat ik eigenlijk echt kan bedenken is dat ik de BS-5 een sieraad aan de muur vind en de Beomedia een lelijke zwarte doos is die je uit het zicht zet .

    Mijn visie :

    De BM kan muziek afspelen , fotos opslaan , surfen op internet , radio zenders afspelen ....maar laten we ons beperken tot hetmuziek gedeelte .

    Uiteraard kan de BS-5 ook muziek afspelen en kan je mooi de cd hoesjes downloaden waardoor je een afbeelding bij je benaming hebt staan ..... maar daar in tegen ben je wel verplicht om alles af te lezen van een klein schermpje terwijl ik de BM gewoon op mijn 50 inch scherm aflees , ik hoef ook niet op te staan om naar het schermpje te lopen , de letters zijn op het scherm immer groot genoeg om op grote afstand af te lezen ...... ook heb ik nog steeds mijn stereo setje ( BS-3200) erbij aan de muur zodat ik cd's af kan blijven spelen .( iets wat je niet zou laten hangen als je de BS-5 aan de muur zou hebben )

    Het is niet mijn bedoeling de BS-5 af te zeiken , maar ben benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken ?

  • 10-19-2009 2:03 AM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    ik heb ook overwogen om een bs5 aan te kopen, maar het grootste probleem is dat de link kamers het niet doen.

    Ik heb nu al een tijdje een secondlife BM1 gekocht, ik ben er trevreden over maar gebruikt hem niet veel.

     

     

  • 10-19-2009 8:10 AM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    ligth011:

    ik heb ook overwogen om een bs5 aan te kopen, maar het grootste probleem is dat de link kamers het niet doen.

    Ik heb nu al een tijdje een secondlife BM1 gekocht, ik ben er trevreden over maar gebruikt hem niet veel.

     

     

    Grootste probleem vond ik het ontbreken van de cd speler ....... ik vind hem wel super mooi .

    Maar ik vind het wel een BM met een los schermpje , ik was daarom benieuwd of ik sommige voordelen van de BS-5 over het hoofd zou zien ?

     

  • 10-19-2009 8:32 AM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    daar heb ik een 9000 voor hangen

  • 10-19-2009 11:52 AM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    ligth011:

    daar heb ik een 9000 voor hangen

     

    Maar ik zie in de huiskamer niet een 9000 en een BS-5 hangen ...... buiten de vraag hoe je die beide aan zou moeten sturen .

  • 10-19-2009 12:11 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    hoezo aansturen de 9000 en de bm  gaan toch ook samen.

  • 10-19-2009 12:15 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    ligth011:

    hoezo aansturen de 9000 en de bm  gaan toch ook samen.

     

    Alles kan ...maar  dit zal minder makkelijk gaan denk ik ...ik neem aan dat je de bs-5 niet met het commando PC benaderd ?

  • 10-19-2009 1:10 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    De BS-5 moet je ook zien als een aanvulling op de BM5. Gewoon een mooi display met wat luxe draaischijven, waarmee het bedieningsgemak verhoogt wordt. PC-commando blijft gelijk.

    Uit je openingspost maak ik ook op dat je denkt die zwarte doos kwijt te zijn. Dat is dus niet zo. Je BM1 wordt vervangen voor een BM5.

  • 10-19-2009 1:34 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    maar dan nog wel raar dat het niet werkt in de link kamers

  • 10-19-2009 2:06 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    DoubleU:

    De BS-5 moet je ook zien als een aanvulling op de BM5. Gewoon een mooi display met wat luxe draaischijven, waarmee het bedieningsgemak verhoogt wordt. PC-commando blijft gelijk.

    Uit je openingspost maak ik ook op dat je denkt die zwarte doos kwijt te zijn. Dat is dus niet zo. Je BM1 wordt vervangen voor een BM5.

    Ik had begrepen dat deze uit twee delen bestaat ........ maar dat deze met het commando pc aangesproken was mij niet bekend , ik dacht dat deze echt de vervanging was voor de bestaande muziek systemen en dat bijv.  radio dan ook gewoon met het commando radio te bedienen was .

  • 10-19-2009 2:11 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    moet je de BM5 met een utp kabel aansluiten of kan het ook via wifi.

    ik heb geen utp zitten

  • 10-19-2009 4:10 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    wel ik had een BM 1 en heb die nu vervangen door een BM5 + BS5.
    Ik gebruikte de BM1 vooral voor foto's en in tweede instantie muziek.
    De BM1 had problemen (hardware te traag ...) Muziek laten spelen en dan foto's bekijken was gegarandeerd crashen na 15 minuten.
    Met de BM5+BS5 is het hardware probleem opgelost en ik kan ook zien dat de software een stuk stabieler is. (spijtig dat het op XP werkt en niet op bv Linux)
    Ik had in het begin wel wat problemen, maar dat kwam omdat er in mijn mp3 bestanden een paar probleem bestandjes zaten.
    Nu werkt alles prima en ik gebruik het nu veel meer dan vroeger !
    de foto's tonen werkt goed (het ding crasht tot nu toe niet meer) en is snel genoeg
    De BS5 is heel leuk om in je collectie te bladeren.
    Dit is zeker een doordacht stukje hardware !!
    Ook het mots princiepe (more of the same) systeem is heel tof. 
    Je  start ergens met een nummer en nadien kiest BS5 zelf  gelijkaardige muziek.
    Wel dom dat dit alleen maar werkt als je de combinatie hebt van BM5/BS5 (maar das marketing ..)
    Soms komen er verassende dingen uit waar je totaal niet zou aan denken om die te combineren (heb wel geen ervaring met Genius van Apple)
    Met andere woorden ik leer met collectie weer op een heel andere manier kennen.
    Er zijn natuurlijk nog wel wat zaken voor verbetering vatbaar ...

    Ik hoop dat B&O deze keer wel voldoende energie stopt in de verdere ontwikkeling van dit  systeem en niet zoals de BM1 waarvan de verdere software ontwikkeling  gewoon aan de kant geschoven is... Dit kan niet voor een vendor zoals B&O. Op zijn minst hadden ze een goedkope upgrade prijs moeten voorzien van BM1 naar BM5 in plaats van de BM1 mislukking gewoon niet te willen toegeven ...

     

     

    nico

  • 10-20-2009 6:58 AM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    @Nico

    Heb jij nu buiten de BS-5 ook nog een "gewoon" muziek systeem in huis ?

    Verder ben ik met je eens dat de BM niet de snelste is ....maar een mislukking vind ik het zeker niet , vind het echt een een toevoeging aan mijn gehele systeem , ben er nog steeds erg blij mee .....en ook krijg ik nog wel eens een berichtje binnen dat de BM een update heeft gehad .( dit gebeurd automatisch )

  • 10-20-2009 11:15 AM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    yep ik heb nog steeds een 9000 staan
    Radio luisteren we nog steeds op de oude manier (luisteren soms wel naar buitenlandse internet radio's)
    Kan ook via internet radio natuurlijk, maar je hebt toch steeds de buffer tijd die je moet wachten tijdens het zappen.
    De master is nog steeds de 9000, dus ik moet in de link rooms net-radio en net-music kiezen.

    nico

     

  • 10-20-2009 12:45 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    vandaag ff bij de dealer wezen kijken om me te laten voorlichten.

    verhaal is als volgt de bm 5 heb je in twee versies stand alone en een inbouw versie (in iedergeval in de BV9) als je hem inbouw heb je vanaf de BV9 3 kabels naar de BS 5 (geen link) let op er moet dan wel utpp naar de tv (of draadloos ,maar das wel weer een extra apparaat)

    Er is een bedrijf in haarlem waar je je cds kan brengen zij zetten dan alles op een harde schijf waarna je de muziek naar je BM 5 kan zetten (adres volgt morgen kaartje licht nog op de zaak)

    Is wel een leuk speledingetje, maar wel vet om die naast de 9000 te hangen

  • 10-20-2009 1:58 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    je hebt steeds 3 kabels nodig van de BM5 naar de BS5.
    Ik heb ook een BV9 en heb de BM5 niet ingebouwd.
    Op die manier kan ik iets verder geraken met de BS5.
    Het is wel een heel gedoe met de kabels.
    Van de BM5 is er VGA kabel en een spdif kabel naar de BV9 
    + nog eens de master link kabel en een UTP kabel voor het internet (zit bij mij in een kast)
    Van de BM5 naar de BS5 zijn er dan nog eens 3 kabels, power, USB en video.
    Ik heb de kabels redelijk goed kunnen weg werken.
    De BS5 staat op een tafeltje in een hoek tussen 2 zetels in het salon.
    Dit is een houten tafeltje waarin ik een gat geboord heb om de kabels weg te werken. 
    (leg dat maar eens uit aan je vrouw dat je een gat in de tafel gaat boren :-)
    op deze manier is de BS5 heel makkelijk bereikbaar vanuit je luie stoel.
    Als hij op die statief staat moet je telkens recht staan om te browsen in je bibliotheek 
    CD's kan je makkelijk zelf digitaliseren en op de BM5 zetten, maar als je weinig van computers kent, laat je dan best assisteren, anders loopt het fout ...
    Ik dacht trouwens dat alle dealers de service moeten bieden om je CDs op de BM te plaatsen (is wel niet kosteloos) 

    nico 

  • 10-21-2009 12:02 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    Nico, leuk te horen dat jij deze opstelling heb.

    Ik ga het ook op jou manier doen, (de tafel maar niet anders slaap ik 20 maanden op de bank).

    Ik ga maar wat in de wand laten freezen en dan een mantelbuis er in en weer stucen, mooi verhaal naar mijn vrouw toe. "weet je schat we gaan de woonkamer maar weer eens opfrissen met een schilderbeurt" ze was gelijk blij, toen verteld dat ik ook wat kleine aanpassing ging doen voor de kabels van de stereo, was geen probleem!

  • 10-24-2009 11:34 AM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    Nradio is N radio direct.
    N music is Nmusic direct
    radio is radio BS 9000
    cd is cd BS 9000
    PC is tv aan, dan heb je de keuze: foto, web,nradio en nmusic.

    Bij de BeoSound 5 heb je het super grote voordeel van mots, nooit meer een playlist maken, eenmalig de keus, en de BS 5 bepaalt de rest van de avond verder.

    En met de Beo5 kan je radio logo's analoog als voorkeuze opslaan, en met de N radio, de internet radio stations, met logo in de Beo5

  • 10-24-2009 12:36 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    kan de sotware van de Serenata ook over de BM 5 of vraag ik nu teveel van B&O

  • 10-29-2009 3:41 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    het is ook nog zo als je geen andere audio produkt bezit.

    Je kan naar de bm5 zo instellen als je bijvoorbeeld  op radio op je beo 4 druk de n radio aan gaat en op cd bijvoorbeeeld de nmusic aan gaat.

  • 11-14-2009 4:06 AM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    VS een Mini Mac......

    Ik heb een Mini Mac (met Beoport) gekocht en heb een printje gekocht voor in mijn Beo 4 bij OneRemote . Hiermee kan ik mijn Mac aan en uit zetten bladeren etc. Met Front Row ben ik nog niet veel verder maar dat krijg ik vast ook wel aan de gang.

    Het is een redelijk alternatief en ziet er wel gelikt uit aan een Beovision 7. 

    Enige nadeel is dat bij een Mac met een display groter dan 28" de BV 7 wel eens over zijn nek gaat dus de resolutie moest terug.

    Linkje naar printje van OneRemote http://shop.oneremote.dk/catalog/product_info.php?products_id=2705

    Je moet wel een beetje handig zijn met de soldeerbout maar dan werkt je Beo 4 prima. Ik heb de Mac gewoon in de kast staan en met de deur dicht wordt ie ook wakker. 

    Chucky

      

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-06-2009 1:01 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    heb mijn speelgoed binnen ben blij maar nog niet helmaal

    werkt nog niet top tussen de BV9 beosound 9000 en de BM/BS 5

    de BV9 ziet de BS9000 en de BM5 beide als dezelfde, wie heeft er ervaring.(wat de ik verkeerd)

    ook werkt het de pc/web functie niet (in het geheel niet) geen enkel beeld installateur heef het idee van een breuk in de kabel zit, de restwerkt wel als normaal. hier iemand nog een idee

     

     

  • 12-06-2009 2:18 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    de bm benader je door pc te programeren en de bs als cd, radio en aux, de ander netmusic en netradio.

    heb je alles wel goed aangesloten?

    normaal doet de dealer dat toch?

  • 12-06-2009 2:36 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    de dealer heeft het ook geprobeerd afgelopen vrijdag maar kreeg het niet voor elkaar.

    ze gaan het nu uitzoeken, de BM5 is uit hun winkel als de mijne binnen is komen ze hem omruilen en proberen aan de praat te krijgen

    als ik op PC druk krijg ik alleen maar een zwart beeld, verder werkt wel alles N music N radio

  • 12-13-2009 3:20 PM In reply to

    Re: BeoMedia versus BS-5

    ik ben nog steeds helemaal happy met de aankoop.

    alleen mega balen dat het pc gedeelte met de tv nog niet werkt.

    wie helpt !

    ik wil graag een foto hier plaatsen om met jullie te delen maar dat lukt niet, wat doe ik verkeerd

Page 1 of 1 (25 items)