in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-24-2009 2:54 AM by Bieele. 22 replies.
Page 1 of 1 (23 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-07-2009 7:56 AM

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Nieuws over Humax pvr ihdr 5050c

Zijn er nederlandse gebruikers van de Humax (liefst in combinatie met BV7-40 MK III) 5050c? Werkt alles goed; zowel via beo 4 als 5?

• 10-07-2009 4:42 PM In reply to

Re: Nieuws over Humax pvr ihdr 5050c

Beste,

Moet zeggen heb er goede ervaring mee heb op een BV7-40",BV8-40" , Beovision 7-32", Etc.

Zowel op de Beo4 als op de Beo5 werkt het prima.

Moet zeggen dat ik de Beo5 makkelijker  voor deze Humax vind.

• 10-08-2009 7:59 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Hoe is ie aangesloten; scart of HDMI?

Geen problemen met aan en uitzetten zoals elders op forum vermeld staat?

• 10-10-2009 9:20 AM In reply to

Het beste is zowel Scart als HDMI. De Scart zorgt voor het on/off signaal en tevens de teletext.

• 10-16-2009 10:43 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Heb de Humax nu paar dg in bezit; werkt perfect!

Is aangesloten via scart (geen HDMI). Volledig functioneel te bedienen met de beo4.

• 10-16-2009 12:10 PM In reply to

Alleen Scart werkt prima, je hebt alleen geen HD resolutie!

(Daar is de HDMI voor)

Ernie

• 10-17-2009 3:58 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

ernie:

Alleen Scart werkt prima, je hebt alleen geen HD resolutie!

(Daar is de HDMI voor)

Ernie

Toch wel HD resolutie: naast scart ook verbonden met de componentuitgang.

• 10-17-2009 5:31 AM In reply to

Component is geen digitaal signaal maar analoog dus heeft niet dezelfde beeldkwaliteit als HDMI!

• 10-17-2009 11:25 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

ernie:

Component is geen digitaal signaal maar analoog dus heeft niet dezelfde beeldkwaliteit als HDMI!

Dus mijn verbinding via scart + component zou inferieur zijn (qua beeldkwaliteit) aan een verbinding met alleen HDMI?

Mijn dealer is het daar geloof ik niet mee eens!

• 10-17-2009 1:33 PM In reply to

je zegt 2 verschillende dingen

1e keer scart en component (dus dit is analoog)

en de 2e keer zeg je scart en hdmi (dus dit is digitaal)

dus welke gebruik je nu?

als je de 1e gebruikt dan zit je dealer ernaast en dan zeg ik het netjes

• 10-17-2009 2:09 PM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Heb het aangepast; bedoelde idd het 1e: scart en component.

Kan een scart-kabel volgens jullie geen HD signaal doorgeven? 

• 10-17-2009 2:17 PM In reply to

Nee, dat kan alleen via hdmi of component.

Maar misschien is er een reden dat je dealer het via component aangesloten heeft. Een hdmi-plug past niet door een normaal electrabuisje.

Het verschil tussen component en hdmi is overigens niet zo bijzonder groot.

• 10-17-2009 2:26 PM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

DoubleU:

Nee, dat kan alleen via hdmi of component.

Maar misschien is er een reden dat je dealer het via component aangesloten heeft. Een hdmi-plug past niet door een normaal electrabuisje.

Het verschil tussen component en hdmi is overigens niet zo bijzonder groot.

Heb een HDMI-kabel ter beschikking, maar is aangesloten op m'n AppleTV. De HDMI-plug is overigens door m'n dealer zelf aangelegd (heeft HDMI-kabel op rol, en kan de losse plug erop "zetten").

Ik zal eens kijken of ik veel verschil zie als ik wel via HDMI aansluit.

• 10-17-2009 3:31 PM In reply to

DVI/HDMI en Component Video, RGB zijn 4 videosignaal standaarden die diverse resoluties ondersteunen en die het signaal verschillend overbrengen van bron naar het scherm. Het belangrijkste verschil is dat DVI/HDMI het signaal digitaal via een bitstream overbrengt terwijl Component Video en RGB analoog via elektrische signaal impulsen via de rood groen en blauw componenten van het signaal.

weet je zeker dat hij zelf hdmi stekker er aan zet, want volgens gaat dit nog niet echt goed ivm de afscherming en de hoeveelheid draden.

• 10-17-2009 4:31 PM In reply to

• Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

Sinds mei heb ik een BV8-40 en een Humax 5050C welke alleen dmv een HDMI kabel zijn aangesloten. De combinatie werkt uitstekend. Het enige minpunt is dat bij overschakeling van kanalen er altijd een paar kleine 'plofjes' hoorbaar zijn. Dit gebeurt alleen bij digitale ontvangst.

Ik las dat iemand behalve een HDMI- ook een Scart kabel heeft aangesloten. Zou dit een oplossing kunnen zijn voor dit irritante plofjes probleem?

• 10-18-2009 3:32 AM In reply to

proberen zou ik zeggen

• 10-18-2009 3:40 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

ligth011:

DVI/HDMI en Component Video, RGB zijn 4 videosignaal standaarden die diverse resoluties ondersteunen en die het signaal verschillend overbrengen van bron naar het scherm. Het belangrijkste verschil is dat DVI/HDMI het signaal digitaal via een bitstream overbrengt terwijl Component Video en RGB analoog via elektrische signaal impulsen via de rood groen en blauw componenten van het signaal.

weet je zeker dat hij zelf hdmi stekker er aan zet, want volgens gaat dit nog niet echt goed ivm de afscherming en de hoeveelheid draden.

Zelf gezien dat de stekkers eraan gezet werden; vakwerk! En werkt perfect...

• 10-18-2009 3:43 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Teletom:

Sinds mei heb ik een BV8-40 en een Humax 5050C welke alleen dmv een HDMI kabel zijn aangesloten. De combinatie werkt uitstekend. Het enige minpunt is dat bij overschakeling van kanalen er altijd een paar kleine 'plofjes' hoorbaar zijn. Dit gebeurt alleen bij digitale ontvangst.

Ik las dat iemand behalve een HDMI- ook een Scart kabel heeft aangesloten. Zou ik dit een oplossing kunnen zijn voor dit irritante plofjes probleem?

Wat bedoel je met "alleen bij digitale ontvangst"?

Met m'n scart + component aansluiting hoor ik nooit "irritante plofjes".

Misschien dus idd eens proberen om ook de scart aan te sluiten naast je hdmi.

• 10-18-2009 3:52 AM In reply to

Doc:

ligth011:

Zelf gezien dat de stekkers eraan gezet werden; vakwerk! En werkt perfect...

Klopt.

Wat is trouwens de maximale lengte wat je kan gebruiken bij HDMI.

• 10-18-2009 4:04 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Mijn AppleTV staat in m'n meterkast; HDMI-kabel komt via de kruipruimte-buitenmuur1-buitenmuur2 bij m'n TV in woonkamer uit. Het is in totaal 9,5 meter.

Wat "officieel" maximale lengte is zonder kwaliteitsverlies weet ik niet; zal mogelijk ook wel aan kwaliteit vd gebruikte kabel en connectoren liggen.

• 10-18-2009 9:24 AM In reply to

• Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

Doc:

Teletom:

Ik las dat iemand behalve een HDMI- ook een Scart kabel heeft aangesloten. Zou ik dit een oplossing kunnen zijn voor dit irritante plofjes probleem?

Wat bedoel je met "alleen bij digitale ontvangst"?

Met m'n scart + component aansluiting hoor ik nooit "irritante plofjes".

Misschien dus idd eens proberen om ook de scart aan te sluiten naast je hdmi.

Ik bedoel DTV zowel SD als HD via de Humax.

• 10-22-2009 2:23 PM In reply to

• Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

Ik ben in het gelukkige bezit van de BV7-40 MKIV in combinatie met de 5050c en de beo5. Werkt perfect en is aangesloten met een 10 meter HDMI kabel. Prachtig beeld & geluid. 

• 10-24-2009 2:54 AM In reply to

• Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

Teletom:

Ik heb inderdaad een BV8-40 met een Humax 5050C en aangesloten met hdmi en scart. Dit verhelpt de "plofjes" helaas niet, maar hierdoor kun je wel de B&O teletekst functie gebruiken. Ik vind deze fijner werken dan de Humax teletekst omdat je bij de B&O teletekst een gedeeld beeld krijgt.

Combinatie met Beo5 werkt inderdaad erg goed!

Bieele

Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
Page 1 of 1 (23 items)