in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-06-2009 2:08 PM by Leslie. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-05-2009 4:52 PM

Beogram TX2 uit de USA

Kan een Beogram TX2 (USA) hier in Nederland gebruikt worden?

Het spanningsverschil met 110 Vac daar en 230 Vac hier is me wel duidelijk maar hoe zit het met het 50Hz en 60Hz verschil.

Had al begrepen dat het toerental omlaag zal gaan maar is dit op een bepaalde manier op te lossen of kan ik er beter niet aan beginnen zo'n TX2 aan te schaffen!

En heeft de TX2 de mogelijkheid om de spanning op de transformator om te zetten naar 230 Vac dmv een link of misschien wel juist een link weg te halen?

Mvg, Leslie

B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

Beovirus? What's that?

• 10-06-2009 3:11 AM In reply to

Re: Beogram TX2 uit de USA

Zou eens hier kijken:

http://forum.beoworld.org/forums/t/28930.aspx

In een service manual moet wel staan of dat met de trafo van de TX2 kan.

Het 50Hz/60Hz verschil laat zich afstellen met twee trimpots in de machine, een voor 45 toeren en een voor 33. Heb ik nog nooit hoeven doen maar de methode is hier wel ergens op de website beschreven!

• 10-06-2009 1:53 PM In reply to

Voor dat afstellen is er een methode die ikzelf nog niet heb geprobeerd.

Deze methode is het plaatsen van een papieren mal/plaat op de draaischijf.

Die papieren plaat is voor zien van streepjes, waarschijnlijk 2 rijen naast elkaar in de rondte.

Als je met een gloeilamp erop schijnt (en het moet een op het lichtnet (50hz) aangesloten lamp zijn), dan moet de streepjes stilstaan.

Als de streepjes stil staan, dan is de speler op het juiste toerental.

Deze methode is ook terug te vinden op andere luxere spelers, waarbij een kijkglaasje aanwezig is.

Ik dacht dat ondermeer de 4000 en 6000 dit hadden.

• 10-06-2009 2:08 PM In reply to

Dank voor jullie reacties!

Ik ben er zelf uitgekomen door de service manual te bestuderen en het blijkt dat de motor op DC wordt aangestuurd dus geen 50/60 Hz (AC) invloeden.

Tevens zal er een link pp de trafo geplaatst of verwijderd moeten worden om het op de juiste spanning 110V/220 Vac te kunnen laten werken. En de zekering zal vervangen moeten worden door een hogere of lagere waarde.

B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

Beovirus? What's that?

Page 1 of 1 (4 items)