in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-23-2009 11:11 AM by bartdev. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-15-2009 3:45 AM

    wie helpt!!!!!!!!

     

    ik heb een b&o overture, levering oktober 2000. heb een lcd digital tv sony bravia 32 W40 enz. Ontvang mijn kabel via Ziggo met een digitale ontvanger van Samsung HDMI. Als ik naar de zenders kijk die op full hd uitzenden loopt het geluid niet synchroon.

    voor de volledigheid:

    tv is met hdmi kabel verbonden met digitale ontvanger van Ziggo; de geluidsverbinding heb ik van de b&o met de dinplug/tulpstekkers verbonden aan de digitale ontvanger.daarbij heb ik een dvd recorder van sony RDR-GX 3, die ik via scartkabels heb verbonden. dus recorder met SCART naar digitale ontvanger(SmartLInk); digitale ontvanger met SCART naar TV. 

    Moet ik soms nog iets met de digital audio out op de digitale ontvanger? audio loopt dus niet via tv want dat is niet om aan te horen.heb de audio instelling uit staan

    hoop dat ik helder ben en iemand mij kan helpen

    groet

    bart

  • 09-15-2009 5:56 AM In reply to

    Re: wie helpt!!!!!!!!

    Hallo Bart,

    bekend probleem. Oorzaak is dat het geluid vertraagd wordt vanwege het verwerken van het digitale beeld. Bij mijn Beovision 7 wordt het geluid vertraagd met 50 milliseconden. Hierdoor is het lipsynchroon. Ik neem aan dat bij jou het geluid voor loopt op het beeld als je het geluid direct van de decoder naar de B&O overture stuurt.

    Waarschijnlijk is dat ook het geval bij jou Sony TV.

    Piet

  • 10-20-2009 6:09 AM In reply to

    Re: wie helpt!!!!!!!!

    piet bedankt. een beetje late reaktie. overigens loopt het geluid inderdaad achter het beeld aan.

    heb je ook een  oplossing?? want ik zou effe niet weten wat ik nu nog zou moeten doen. ik kan de ouverture wel aansluiten op de tv, maar ik heb de audio instelliing van de tv uitstaan omdat die sony tv werkelijk een beroerd geluid geeft. i

  • 10-20-2009 2:56 PM In reply to

    Re: wie helpt!!!!!!!!

    Ik ken de specs niet van de tv, maar meestal zit er een audio-uitgang via rca (of tulp) op. Dit is in de meeste gevallen een bypass, met een vast line-out nivo. De tv doet dus niks met het geluid, alleen via de hdmi intern doorgeven aan de rca-uitgangen. Deze sluit je dan aan op de Ouverture.

  • 10-22-2009 9:21 AM In reply to

    Re: wie helpt!!!!!!!!

    ik ben een beetje een leek op dat terrein. ik heb nu de beo verbonden met tulpstekkers aan de decoder van ziggo. moet ik soms een audiodigital kabel leggen tussen de tv en de decoder??

     

  • 10-22-2009 2:47 PM In reply to

    Re: wie helpt!!!!!!!!

    Tulp (rood en wit) van de tv naar een 5-polige din van je Ouverture. Je dealer kan zulke kabels wel leveren.Smile

  • 10-23-2009 11:11 AM In reply to

    Re: wie helpt!!!!!!!!

    ok ga ik dat nog een keer proberen

    thanks

    bart

Page 1 of 1 (7 items)