in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-30-2009 1:50 PM by fibiger2. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-27-2009 8:58 PM

Beovision 8 40", men hvad så med blu-ray?

Hej temmelig ny her,så min første tråd...

Jeg påtænker at skifte min gamle avant ud med beovision 8 i 40". Da jeg desværre ikke har pengene til en 7'er med blu-ray men stadig gerne vil have blu-ray, er mit spørgsmål: er der nogle som ved om B&O kommer med en stand alone afspiller?. Hvis dette ikke er tilfældet,er der så nogle maskiner fra andre fabrikater som kunne være interessante?.

Findes der andre blu-ray afspillere som kan betjenes med beo4?.

Håber på lidt feed back Smile

• 08-28-2009 2:22 AM In reply to

• Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

Re: Beovision 8 40", men hvad så med blu-ray?

Velkommen til BeoWorld!

Det gikk rykter om et BeoCenter 3 med Bluray, men skal man dømme etter uttalelsene fra den nye toppsjefen vil ikke B&O satse på denne type produkter fremover.

Det er mange spillere du kan benytte mot B&O, og med Beo5 står du enda friere. Sonys BDP-serie kan betjenes direkte, jeg styrer en Sony BDP-S550 via fjernsynet/Beo4 uten problemer. Trenger du ikke on-board HD-lyd dekoding kan du velge den enklere S350. Eller en av Samsungs spillere. Også PlayStation 3 kan styres, men her må du kjøpe en USB-dingle til PS3 (for IR-mottaking).

Roger

• 08-28-2009 2:53 AM In reply to

• 08-28-2009 2:54 AM In reply to

Hej!

Fråga om just Sony BDP S-550. Hur får jag IR-kontrollern att fungera när man kopplat in DVD:n via HDMI? Har försökt men den vägrar lyda mina kommandon.

• 08-28-2009 3:56 AM In reply to

• Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

IR-kontrollen er i utgangspunktet satt for "power on/off sensing" via pin 8 på scart. Når kun HDMI brukes skal følgende gjøres:

1. Turn on TV (analogue, even if there's no signal)

2. Turn HDMI-device on, let it power up and then turn in off

Dermed skal fjernsynet ha lært når din Sony BDP S550 er on eller off.

Hvis dette alt fungerer, så bør du sjekke at IR-sender står på riktig sted på din S550 (foran IR-receiver). Jeg har ingen problemer med å kontrollere BDP S-550.

Roger

• 08-28-2009 3:25 PM In reply to

Mange tak for modtagelsen..

Roger,for lige at have forstået det helt korrekt: Jeg behøver ikke andet grej end BV8 og SONY BDP-S550 eller BDP-S350,for at kunne betjene med beo4?. Snakker de sammen med beo4?.

Man skal ikke ind og rode med opstillinger,kabler osv.

Kald mig bare langsom Big Smile,men hellere spørge 1 gang for meget end 1 gang for lidt.

Og igen,mange tak for hjælpen!...

• 08-29-2009 4:20 AM In reply to

• Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

Ditt fjernsyn oversetter IR-kommandoene fra Beo4-språk til Sony BDP-språk: Dette betyr at du kobler opp din Sony BDP og registrerer denne som "DVD" i tilslutningsmenyen, du vil da få opp en liste over DVD-spillere (B&O, non-B&O) - velg Sony BDP. For å sende IR-kommandoene videre fra ditt 8-40 til din Sony BDP tilslutter du det medfølgende (fulgte med ditt fjernsyn) IR-blaster-kit. Dette kit tilslutter du IR out bak på ditt fjernsyn og selve IR-senderen fester du foran IR-mottakerfeltet på DVD-spilleren.

Din forhandler kan overføre IR-koder til ditt fjernsyn om du ikke finner spilleren du søker i ditt fjernsyns meny. Forhandleren gjør dette ved å koble en PC til ditt fjernsyn.

Roger

• 08-30-2009 1:50 PM In reply to

Perfekt!,mange tak for forklaringen...

så må jeg bare ud indkøbe tv og dvd Big Smile

Page 1 of 1 (8 items)