in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 09-02-2009 2:29 PM by Bieele. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-27-2009 12:21 PM

• Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

BV 8-40, "Ploppen en tikken" tijdens overschakelen van DTV kanalen

Een aantal bezitters van de BV8-40 vertelden in mei dat zij last hadden van "ploppen en tikken' (of hoe je dat ook maar wilt noemen) tijdens het overschakelen tussen de TV kanalen. Deze klacht treedt alleen bij DTV op.

Mijn combinatie (ook) bestaande uit Humax 5050C met BV 8-40 heeft vanaf het eerste moment deze klacht. De Humax is via een HDMI kabel op de TV aangeloten.

Ik ben benieuwd of iemand voor dit probleem inmiddels een oplossing heeft gevonden?

Groet,

Johan

• 08-28-2009 5:31 AM In reply to

Re: BV 8-40, "Ploppen en tikken" tijdens overschakelen van DTV kanalen

Ik heb het probleem gehad. Je zou eerst even kunnen kijken hoe je tv op de decoder is aangesloten.

Als het goed is hebben ze alleen een hdmi kabeltje geplaatst. Het zou kunnen dat ze ook nog een digitale kabel hebben aangesloten.

In de tv zit deze onder pdif (o.i.d.). Als je deze weghaalt is het probleem opgelost. In het menu aansluitingen moet je wel wat veranderen,

maar kijk eerst maar of ze een extra kabeltje hebben geplaatst.

gr. Zwaan

• 08-28-2009 10:32 AM In reply to

• Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

Bedankt voor je reactie. Heb even de aansluitingen bekeken maar er zit alleen een HDMI kabeltje tussen de decoder en TV, dus daaraan kan het niet liggen.

gr. Johan

• 09-02-2009 6:55 AM In reply to

• Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

Ik weet dat er meerdere forumleden zijn die hetzelfde probleem met hun BV8-40 en 5050C decoder hebben of hadden. Is bij jullie dit probleem al opgelost?

Gr Johan

• 09-02-2009 2:29 PM In reply to

• Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

Ik heb hetzelfde 'probleem' (en dus ook nog niet verholpen).

Overigens heb ik dit ook met gebruik van de PS3; deze zit ook met HDMI aangesloten, lijkt daar vooral op te treden bij het schakelen tussen geluidsystemen (bijvoorbeeld van blueray naar menu of iets dergelijks).

Ook ik zou graag een oplossing vinden! Ik spreek mijn dealer binnenkort en zal de vraag ook nog bij hem voorleggen.

Bieele

Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
Page 1 of 1 (5 items)