in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-03-2011 11:59 AM by mhw. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-26-2009 3:16 PM

    Så er Triax T-HD 405 VA (B&O-kompatibel DVB-T MPEG4) sat i drift. Se erfaringerne her

    Så har jeg fået tilsluttet den nye modtager til BV7-40 (mkii)

    Tilsluttet med både scart og et HDMI -> DVI-kabel (lyd kører via scart, og Beo4 opererer ligeledes boksen via scart-signalet)

    MKii har jo ikke HDMI, derfor HDMI>DVI-kablet.

     

    Det hele er tilsluttet og alt virker glimrende.

    Dog er der 2 ting der ærgrer mig.

    1: Text-TV skal på BEO4 aktiveres via GO+rød, og ikke via TEXT-knappen som der ellers står i boksens tillægsmanual at man kan. Der står nemlig at hvis man bruger TEXT-knappen er det TV'ets Text-TV-funktion der anvendes, og ved GO+rød er det boksens metode der bruges. Sidstnævnte er nemlig en temmelig ærgerlig og gnidret grafik, og så udnytter det ikke engang skærmens størrelse, men minder mest af alt om et popupvindue.

    2: 16:9-issues på HDMI/DVI-signalet: Udsendelser i ægte 16:9, typisk på DR og TV2 virker upåklageligt, mens kanaler som Discovery o.lign. kun vises i 4:3 med sorte bjælker i venstre og højre side af skærmen. Ærgerligt. Boksen er sat op til korrekt skærmformat. Triax udtaler at pr. 1. november udsendes alt via "ægte 16:9" og det løser muligvis problemet. Der er indtil den dato en mærkelig zoom-funktion tilgængelig i opsætningen, men den duer ikke da den skærer alt for meget af udsendelsen af.

    Boksen er ellers fin, kvik og hurtig og kan skjules fuldstændigt i et skab e.lign. da BEO4'erens signal går via selve TV'et - > SCART - > Triax-boksen.

    Men Text-TV-problematikken ærgrer mig dog rigtig meget, men bortset fra det er det et glimrende stykke isenkram der ej heller bruger strøm (næsten ingenting i hvertfald).

    Læs mere på http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Terrestrisk.aspx?productId={5F414170-8FA5-4758-9F71-6B595245B219}&Tab=0

    Husk at den findes i 2 udgaver. En almindelig og en B&O-udgave. Se en B&O-udgave og pris m.m. på http://www.digital-tv-danmark.dk/triax_t_hd405va_b_o_m_boxer_programpakke_-p-798.html

    NB! Jeg har forresten også forsøgt at få digital lyd til at virke via et lyd coaxial kabel fra boksen til en A1-indgang på TV'et. Aktiveret funktionen under Tilslutninger i TV'ets menu, og i Triaxens menu. Men der kommer aldrig lyd igennem dette, det vil kun virke med SCART.

  • 08-27-2009 11:08 AM In reply to

    • NESLO
    • Not Ranked
    • Joined on 12-28-2007
    • Posts 28
    • Bronze Member

    Re: Så er Triax T-HD 405 VA (B&O-kompatibel DVB-T MPEG4) sat i drift. Se erfaringerne her

    DVB-C

    Er der nogen som har fundet et tilsvarende prudukt til kabel tv "you see"

     

  • 08-30-2009 5:01 PM In reply to

    Re: Så er Triax T-HD 405 VA (B&O-kompatibel DVB-T MPEG4) sat i drift. Se erfaringerne her

    Hvilken version er dit BeoVision 7-40? Fordi hvis det er HD-Ready så kan du i slutningen af september købe og få monteret et DVB-HD modul i dit TV, så kan du modtage Kabel-TV fra YouSee med en original B&O løsning. Og modulet fungerer også til Boxers system, Der er dog ikke en certificering fra Boxers side, men det er fordi der mangler en over-air update, som opdaterer TV'et til eventuelle ændringer som Boxer laver i deres net.

  • 08-31-2009 9:49 AM In reply to

    • NESLO
    • Not Ranked
    • Joined on 12-28-2007
    • Posts 28
    • Bronze Member

    Re: Så er Triax T-HD 405 VA (B&O-kompatibel DVB-T MPEG4) sat i drift. Se erfaringerne her

    Jeg har et BV7-32 MK II, jeg ved ike om det er HD-Ready, hvis ikke kan det så monteres

  • 08-31-2009 2:55 PM In reply to

    Re: Så er Triax T-HD 405 VA (B&O-kompatibel DVB-T MPEG4) sat i drift. Se erfaringerne her

    Jeg har BV7-40 Mkii, og det er HD-ready 720p.

    DVB-HD-løsningen fra B&O kan GODT eftermonteres i dette TV, men HD-signaler vil blive konverteret til SD. Hvorfor det ikke kan nedkonverteres til kun 720p fatter ej heller jeg.

    Man vil jo gerne kunne se noget HD-tv fra f.eks. DR HD når den starter, og jeg betaler ikke adskillige 1000 kroner for en DVB-T løsning fra B&O der ikke engang kan vise HD i et HD-ready TV.

    (se evt. P. Pans tråd vedr. DVB-T HD-modulets specifikationer (og begrænsninger)

    NB! Jeg kan naturligvis ikke modtage YouSee kabel-tv.

  • 01-03-2011 7:58 AM In reply to

    • mfog
    • Not Ranked
    • Joined on 01-02-2011
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Så er Triax T-HD 405 VA (B&O-kompatibel DVB-T MPEG4) sat i drift. Se erfaringerne her

    Jeg har et gammel B&O MX8000 med Set-top Box Controller (dvs. der er et mini-jack stik bagpå til IR output). Jeg har indkøbt en Triax T-HD 405 VA så jeg kan se tv (den indbyggede analog tuner er jo ikke længere til nogen nytte i den henseende), og efter hvad jeg kan læse burde jeg kunne styre triax'en med min Beo4 fjernbetjening; citat fra triax.dk: "Beo4 fjernbetjening kan betjene modtageren, hvis dit B&O tv har indbygget en B&O Set top box controller". Jeg er med på at der findes to versioner af Triax'en. Min har varenr. 305046 og citatet er taget fra deres beskrivelse af netop denne (http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Terrestrisk.aspx?productId={5F414170-8FA5-4758-9F71-6B595245B219}&Tab=0)

    Men jeg kan ikke få det til at virke ... Har forsøgt at sætte i hhv. V-MEN og AV scart porten. Har forsøgt at sætte den til tv'et tilhørende ledning med IR-lampe i IR output på tv'et og lampen foran IR-øjet på triaxen. Har forsøgt uden denne.

    På tv'et under indstillingerne skal man vælge hvilken set-top box der er tilsluttet (skal man ikke?), og der findes naturligvis ikke Triax T-HD 405 VA. Er det problemet? Kan en anden model vælges? Har læst noget her i forumet om STB-C ... gætter på det er noget med Set-top box Chip??? Er det muligt at opgradere/opdatere i en MX8000, og hvis ja, hvordan?

    Vil meget gerne have det til at virke - fedt kun at skulle bruge een fjernbetjening! Håber du eller en anden kan hjælpe!

     

    På forhånd tak for hjælpen!

    VH Michael

  • 01-03-2011 11:59 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Så er Triax T-HD 405 VA (B&O-kompatibel DVB-T MPEG4) sat i drift. Se erfaringerne her

    Hei!

    IR-lampen må være festet foran IR-øyet på Triax boksen ja!

    Hvis Triax boksen ikke kan velges i TVens innstillinger må du høre med forhandleren din om han kan oppdatere listen over støttede digitale tunere. Jeg vet ikke om noen andre fungerer, du kan jo alltids prøve deg frem...

     

    Hvis ingen andre fungerer, og TVen din ikke kan oppdaters til å støtte boksen din, så må du prøve å få byttet Triax boksen i en type 305048. Denne boksen utgir seg for å være en B&O videospiller, og kommuniserer dermed direkte med TVen gjennom scart kontakten, uten bruk av noe IR-øye.

     

    Noen andre kommer sikkert innom snart med mer kunnskap om hvilke boksen som MX8000 kan støtte!

     

    Magnus

     

Page 1 of 1 (7 items)