in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-09-2009 8:57 AM by Ericvr6. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-26-2009 7:03 AM

    geluid loopt niet synchroon tussen tv en audio

    ik heb een b&o overture, levering oktober 2000. heb een lcd digital tv sony bravia 32 W40 enz. Ontvang mijn kabel via Ziggo met een digitale ontvanger van Samsung HDMI. Als ik naar de zenders kijk die op full hd uitzenden loopt het geluid niet synchroon.

    voor de volledigheid:

    tv is met hdmi kabel verbonden met digitale ontvanger van Ziggo; de geluidsverbinding heb ik van de b&o met de dinplug/tulpstekkers verbonden aan de digitale ontvanger.daarbij heb ik een dvd recorder van sony RDR-GX 3, die ik via scartkabels heb verbonden. dus recorder met SCART naar digitale ontvanger(SmartLInk); digitale ontvanger met SCART naar TV. 

    Moet ik soms nog iets met de digital audio out op de digitale ontvanger? audio loopt dus niet via tv want dat is niet om aan te horen.heb de audio instelling uit staan

    hoop dat ik helder ben en iemand mij kan helpen

    groet

    bart

  • 09-20-2009 7:16 AM In reply to

    Re: geluid loopt niet synchroon tussen tv en audio

    hoi bart

    Wij hebben het zelfde probleem, via onze samsung HD decoder, HDMI naar onze 7-40 MK IV.

    Alleen wij hebben er geen omleidingen in zitten, hoeft ook niet met een 7-40 MK IV.

    Volgens Ziggo zou het aan de scart kabel kunnen liggen, maar die zitten er bij ons niet tussen.

    Ook je stekkers van je antenne aansluiting, zou een probleem kunnen zijn, als je nog die oude stekkers hebt met plastic kapjes, zou ik ze zowiezo vervangen door stekkers met stalen omhulsel, dit speciaal voor de afscherming.

    Heb met mijn B&O dealer afgesproken dat ik van hun een ander merk decoder te leen kan krijgen, dit om te kijken of het probleem specifiec bij de samsung decoder zit.

    Wij hebben s,avond,s meer problemen dan overdag.

     

    Groet Rob & Bob.

  • 09-20-2009 12:28 PM In reply to

    Re: geluid loopt niet synchroon tussen tv en audio

    Het ligt hem niet aan de stekkers van de antenne.

    De metalen stekkers hebben een betere afscherming wat een zichtbaar beter beeld geeft.

    Doet dus niks aan het syncrome laten lopen van het geluid.

  • 09-21-2009 4:35 PM In reply to

    Re: geluid loopt niet synchroon tussen tv en audio

    Ik zou eerst eens kijken wie er nu voor of achter loopt, het beeld of het geluid.

    Als ik het zo lees is er een grote kans dat het geluid voor loopt op het beeld.

    Dat voorlopen van het geluid op het beeld heef te maken met de beeldopbouw van het scherm.

    De platte schermen van tegenwoordig zijn van het progressieve type die alles beeldlijnen in een keer op het beeld laten verschijnen.

    En dat kost tijd om dat te berekenen/samen te stellen. En dan is het geluid te snel a.h.w.

    Waarschijnlijk als je er een oudere (beeldbuis) tv voor in de plaatstzet en kijkt via de scart, is er waarschijnlijk geen probleem.

     

    Het kan ook zijn dat je geluid achter loopt. Maar dat zijn meestal configuraties met een (DD/DTS etc) surroundprocessor en diverse andere instellingen. Deze machines vertragen het geluid door allerlei extra bewerkingen.

  • 09-22-2009 2:11 AM In reply to

    Re: geluid loopt niet synchroon tussen tv en audio

    Zelf bezit ik een BV7-32. Als het geluid via een andere bron dan de TV wordt weergegeven dan loopt het geluid voor op het beeld. Heeft inderdaad te maken met de tijd die nodig is voor de beeldopbouw. In het servicemenu van de TV is te vinden dat het geluid 50 milliseconden vertraagd wordt. Dit verklaard je probleem en is dus ook niet op te lossen.

    Piet

  • 09-25-2009 11:01 AM In reply to

    Re: geluid loopt niet synchroon tussen tv en audio

    Hoi Bart,

    Ben nog even aan het googlen gegaan, en op diverse fora,s , ben ik tegen gekomen dat het probleem ligt aan de samsung HD decoder.

    Ziggo doet net of hun neus bloed, ze weten van niets, en verwijzen je dus ook door, naar de dealer waar je de decoder hebt aangeschaft.

    De humax HD decoder schijnt dus nergens last van te hebben, ga dus komende week proberen via een email bevestiging van Ziggo, mijn samsung om te ruilen voor ee humax.

    Groeten Rob.

     

  • 10-09-2009 8:57 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: geluid loopt niet synchroon tussen tv en audio

    op het engels talige forum is hier een topic aan besteed

Page 1 of 1 (7 items)