in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-16-2009 9:55 AM by ridmaur. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-14-2009 2:30 PM

Box draden kapot

Bij het opnieuw schuren van de houten vloer zijn de boxdraden die lopen van mijn Beosystem 7000 naar mijn Beolab 4000 boxen kapot gegaan. De meeste draad ligt achter vakkundig geplaatste plinten die ik niet wil weghalen dus de complete draad is moeilijk te vervangen.

Is het mogelijk op de breuk een 'mannetje' en 'vrouwtje' stekker te plaatsen en zo de verbinding weer te herstellen; of zijn er andere mogelijkheden? Ik ben geen techneut en soldeerder ook niet dus des te eenvoudiger, des te beter. Kroonstekker?

Bedankt

Rob

• 08-14-2009 5:20 PM In reply to

Re: Box draden kapot

de draden aan elkaar draaien aanstekker erbij en soldeertin, dan zit het weer vast en dan als laatste krimpkous erom heen krimpen.

dit bij elke draad doen en als laatste als bij elkaar doen en 1 grote krimpkous er om heen doeen

• 08-14-2009 6:01 PM In reply to

Hoi Rob,

Beste manier is om elke ader apart aan elkaar te solderen en met krimpkous af te werken. Daar weer een krimpkous overheen en de kabel is gerepareerd. Als je niet te ver van Den Bosch woont wil ik je kabel wel voor nop repareren!

Groet, Leslie 

B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

Beovirus? What's that?

• 08-14-2009 6:24 PM In reply to

Voedt deze draad beide boxen? Zo niet, zou je kunnen proberen de L/R schakelaars van beide boxen om te zetten. Er wordt dan namenlijk maar 1 signaal-draad gebruikt van de 2. Als de breuk in de gele draad (relais) zit werkt dit niet.

• 08-16-2009 9:55 AM In reply to

Ik heb nu eerst de 'kroonstekker' route gevolgd maar zonder resultaat. Dat komt waarschijnlijk omdat ik de 'shields' ook niet apart heb verbonden. Ik heb nu alleen de 6 kleuren draad gekoppeld.

Ik heb deze beschrijving  gevonden inzake de PowerLink kabels; klopt dit en moet ik inderdaad 8 kabels/shields koppelen via soldeer/kroonstekker?

Bedankt

Rob

Page 1 of 1 (5 items)