in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-28-2010 12:34 PM by koning. 26 replies.
Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 08-10-2009 3:07 PM

    internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    beste forum leden,

    ik volg enig tijd jullie buitengewoon interessante informatie echter heb ik een vraag:

    - ik ben in het bezit van een ouverture, avant dvd, 4x 6000 en een bl2 met link, mx 6000 en een avant video (en een ipod haha)

    Nu wil ik dolgraag  - internet radio, mp3, hard disk of een mogelijkheid tot dowloaden en afspelen van films via het net.

    Wat kunnen jullie me adviseren om als stap(pen) te maken, ik begrijp dat ik old skool materiaal heb.

    alvast dank voor jullie informatie

    gr sander

  • 08-10-2009 6:02 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Tegenwoordig zijn er meerdere spelers op de markt. Een Apple TV is een bekende, mooie interface, maar kan geen internetradio aan.

    Een TVIX 6500 zou al een mooie oplossing zijn. Speelt vrijwel elk formaat wat je ook download, zowel muziek als beeld. En als je deze aansluit op je master-tv, composiet voor beeld en coaxiaal voor digitaal geluid (ik neem aan de Avant-DVD) ben je al een heel eind. Leuke bijkomstigheid is dat als je er een nieuwe en de juiste stb-IC laat vervangen in je Avant, dat je de TVIX met de Beo4 kunt bedienen. Ook in de link-ruimtes.

    Zelf heb ik de Popcorn Hour A-110. Kan net iets meer, maar zal deze gaan vervangen voor een C-200 zo gauw die uitkomt. Omdat ik bij deze speler de mogelijkheid heb om een BR-drive, gewoon een drive die je in de PC bouwt, in te bouwen. Maar dat is in jouw setup niet van toepassing vanwege de Avant. Wat ook niet handig is, is dat de A-110 een optische digital out heeft. C-200 gaat deze wel krijgen

    Bij dit soort spelers kun je een harde schijf inbouwen en laten opnemen in je eigen netwerk. Speler krijgt zijn eigen ip-adres. Je PC hoeft dus ook niet aan te staan. Die gebruik je alleen om de harde schijf van je speler van media te voorzien, bijv via FTP oid.

    Een Beosound 5 kan natuurlijk ook, maar beperkt zich alleen tot audio, en is meer dan 10x zo duur.Wink

     

  • 08-11-2009 12:53 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    hallo DoubleU,

     

    super interessant, ik ken de popcorn A110 via een vriend.

    Wat ik niet wist is dat de TVIX 6500  met je beo4 te bedienen is wat super gaaf is.

    Zijn er nog andere opties denkbaar, de Bv5 vind ik erg mooi maar wel nog net ff te duur voor wat je krijgt.

    Experts alvast dank

     

     

  • 08-11-2009 3:20 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    je zou ook een 2e hands beomedia kunnen nemen

  • 08-11-2009 5:56 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Sander, je zou eens kunnen kijken bij deze shop voor meerdere oplossingen:

    www.wifimedia.eu

    Ik vind zelf de Popcorn wel goed, omdat ik nu in een kaleidescape-achtige omgeving door mijn film- en muziek-collectie kan browsen. Het ziet er een zo'n beetje uit als dit fimpje:

    http://www.youtube.com/watch?v=rHahN-an1jE

    Dit is nog maar een voorbeeldje, maar er worden hele mooie skins gemaakt door de gebruikers.

     

    light011, een BeoMedia is zeer beperkt in het afspelen van films. En met de matige processor kun je afspelen in hd-formaat wel vergeten. B&O biedt simpelweg geen totaal-oplossing.

  • 08-12-2009 12:29 AM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    double you:

    dat snap ik, maar dat zal ook niet meevallen met een avant toestel.

    voor de rest kun je er alles mee

  • 08-12-2009 3:55 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Hallo Double,

     

    ik heb de beomedia in combinatie met de beoport bekeken maar probeer nu juist een stapje voor te zijn ipv erachter.

    wat hiervoor moet ik ook een 3000 of 3200 of 9000 systeem hebben en dat heb ik niet!

     

    Als ik het zo lees lijkt het me verstandig ook de opties naar een nieuwe tv te gaan bekijken

    Ik vind het wel erg lastig allemaal, b&o heeft het wel weer aardig dichtgetimmerd om alles b&o eigen te houden.

     

  • 08-12-2009 6:23 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Sommigen zullen het wel niet met me eens zijn, maar voor wat jij wilt, loop je met met een Beomedia al meteen achter, ook als je een nieuwe LCD koopt. Want als je fims wil afspelen (iso, dvix, mkv, h264 etc) lukt het al niet. Met de Beomedia1 al helemaal, met een VGA uitgang! Elk merk product dat nu zo´n speler op de markt zou durven brengen, zou er geen enkele verkopen.

    Een nieuwe LCD van B&O is natuurlijk wel een mooie optie, zeker icm de labjes en de Ouverture, maar met al het digitale geweld wat nu voorhanden is, zou ik dat echt overlaten aan een 3de partij. De TVIX en de Popcorn, worden beide ondersteund in de PUC. Het is ook niet voor niets dat meerdere B&O dealers gebruik maken van de TVIX om hun eigen HD-demos draaien in hun shops.Wink

     

  • 08-13-2009 2:58 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    dat snap ik allemaal, dat je met vga geen hd films kan afdraaien.

    maar internet raddio en mp3 gaat natuurlijk wel goed met de bm1

    en zolang je geen HD lcd of plasma heb is het toch een leuk speeltje.

    je zou ook een ps3 kunnen kopen, die is ook bedienbaar via de beo4 of 5, maar je blijft zitten met de hd

  • 08-16-2009 9:53 AM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    DoubleU:

    Sommigen zullen het wel niet met me eens zijn, maar voor wat jij wilt, loop je met met een Beomedia al meteen achter, ook als je een nieuwe LCD koopt. Want als je fims wil afspelen (iso, dvix, mkv, h264 etc) lukt het al niet. Met de Beomedia1 al helemaal, met een VGA uitgang! Elk merk product dat nu zo´n speler op de markt zou durven brengen, zou er geen enkele verkopen.

    Een nieuwe LCD van B&O is natuurlijk wel een mooie optie, zeker icm de labjes en de Ouverture, maar met al het digitale geweld wat nu voorhanden is, zou ik dat echt overlaten aan een 3de partij. De TVIX en de Popcorn, worden beide ondersteund in de PUC. Het is ook niet voor niets dat meerdere B&O dealers gebruik maken van de TVIX om hun eigen HD-demos draaien in hun shops.Wink

     

    DoubleU:

     

    Sommigen zullen het wel niet met me eens zijn, maar voor wat jij wilt, loop je met met een Beomedia al meteen achter, ook als je een nieuwe LCD koopt. Want als je fims wil afspelen (iso, dvix, mkv, h264 etc) lukt het al niet. Met de Beomedia1 al helemaal, met een VGA uitgang! Elk merk product dat nu zo´n speler op de markt zou durven brengen, zou er geen enkele verkopen.

    Een nieuwe LCD van B&O is natuurlijk wel een mooie optie, zeker icm de labjes en de Ouverture, maar met al het digitale geweld wat nu voorhanden is, zou ik dat echt overlaten aan een 3de partij. De TVIX en de Popcorn, worden beide ondersteund in de PUC. Het is ook niet voor niets dat meerdere B&O dealers gebruik maken van de TVIX om hun eigen HD-demos draaien in hun shops.Wink

     

     

     

    @doubleU

     

    Waar gaat jouw voorkeur naaruit- TVIX  of popcorn?

     

  • 08-16-2009 4:11 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Voor mij persoonlijk de popcorn, vanwege oa youtube en podcast. Maar beide gebruiken dezelfde chipset. Tvix is wel wat gebruikers vriendelijker. Popcorn is meer hobby om een mooie interface te krijgen. Smile

  • 08-16-2009 4:38 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    De nieuwe popcorn C-200 heeft een krachtigere chipset en mogelijkheid tot blue-ray inbouw.

    Zou het via de popcorn ook mogelijk wezen om goed stukje muziek weer te geven of moet je dan met een externe dac gaan werken.

  • 08-16-2009 6:50 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Ik denk dat een externe DAC wel een iets beter resultaat zal geven. Zou het zelf wel eens willen uitproberen.

  • 08-17-2009 11:49 AM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Zou het op deze manier mogelijk wezen om ongeveer de zelfde geluidkwaliteit te krijgen als b.v. de beosound 5.

    Van de popcorn digitaal naar de externe dac en digitaal out naar een BV7.

    Wie heeft hier welleens mee geexperimenteerd?

     

     

  • 08-17-2009 3:02 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    hoi DoubleU,

    vandaag deze gevonden

    http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/12811/HD_Digitech_HDX-1000_Full-HD_Networked_Media_Tank_op_voorraad/

    wat is nou het verschil tussen de popcorn en de tvix, kun je deze via de beo4 bedienen?

    interessant item geworden!!

    thx 4all

  • 08-17-2009 4:03 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Koning, de geluidskwaliteit wordt dan bepaald door je DAC. Maar volgens mij kunnen deze spelers bit perfect SPDIF uitsturen. De externe DAC is dan overbodig. Wat ik me dan wel afvraag is of de BV7 al deze formaten kan decoderen. De eerdere bv7s kunnen in ieder geval niet overweg met ongecomprimeerde formaten. Een onderwerp die grote ergernis opleverde op het general forum. Anders wordt het een DAC aansluiten op de analoge ingang van de BV7.

    Sander, de HDX-1000 is dezelfde als de Popcorn. Het enigste verschil is dat de firmware releases voor de HDX-1000 altijd een maand achter lopen op de Popcorn. Maar de originele afstand is gelijk, dus kan het met de beo4/5 bediend worden.Wat ook interessant is, is dat de HDX een coaxiale spdif heeft. Iets wat B&O ook gebruikt voor de digitale ingangen.

    Btw, mooi aanbod op ibood. Veel fun voor weinig geld.Smile

     

  • 08-17-2009 5:36 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Ik ben dus een leek op dit gebied dus ik vraag het gewoon maar,

    Een gekochte dvd,hoe krijg je die nou op de popcorn schijf?

    Gaat dat altijd via de computer of kan je de gewone dvd speler aansluiten op de popcorn?

    Hoe werkt zoiets?

  • 08-17-2009 8:16 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Bij de C-200, die nog niet uit is, kun je de dvd of blueray er zo inleggen, mits je een drive inbouwt van een paar tientjes.

    Maar als je de dvd op de harde schijf van de speler wil zetten, zul je deze eerst moeten rippen op je PC. Zelf gebruik ik AnyDVD hiervoor, die er een ISO van maakt. Daarna kun je het ISO-bestand van de PC naar de speler kopieeren. Via een FTP-programmatje gaat dat het snelst. De popcorn speelt een ISO probleemloos af.

  • 08-18-2009 12:17 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    DoubleU ik heb nu anydvd op mijn computer staan.

    Dvd erin gestopt en rippen aan geklikt.

    Maakt anydvd daar automatisch een iso bestand van?

    Hoe kan je nou zien dat het een iso bestand is.

    FTP programmaatje heb jij daar een link van.

  • 08-18-2009 3:34 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Ik klik rip to image aan. Daarna volgt een dialoog waar de ISO naar toe moet.

    Voor een FTP-progje is er genoeg freeware te vinden. Core FTP of WS FTP zijn wel makkelijk, vind ik.

  • 08-18-2009 4:29 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    yep!

    Het is duidelijk geworden

    Denk dat ik ga voor de nieuwe tvix 6600 of de popcorn c-200.

    bedankt.

     

  • 08-20-2009 2:30 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Kun je met de nieuwe popcorn ook opnemen van de tv.

  • 08-20-2009 3:08 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    goeie vraag!

  • 08-20-2009 4:48 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Met de TVIX kun je geloof ik optioneel een dvb-T tuner inbouwen, maar zelfs daar heb je in Nederland vrij weinig aan met alleen NED 1, 2 en 3 en een regionale omroep die vrij zijn, als dat al werkt. De rest is gecodeerd, en dan houdt het al helemaal op.

  • 08-20-2009 5:09 PM In reply to

    Re: internet radio en mp3 luisteren downloaden van films en afspelen

    Kun je met de nieuwe popcorn rechtstreeks van de optionele blue ray speler films direct wegschrijven op hardeschijf.

Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >