in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-08-2009 4:42 AM by Premiumverum. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-06-2009 3:48 AM

    Onderstel BV8902 / LX serie televisies?

    Hallo allemaal,

    Al enige tijd heb ik het voorrecht te mogen genieten van een prachtige beovision 8902 televisie. Net zo oud als ik zelf, maar hij werkt nog geweldig, het geluid is (zeker voor een televisie) subliem en het is misschien geen HD, maar het beeld is heerlijk om naar te kijken.

    Om het geheel te completeren leek het mij leuk om hem op zijn originele onderstel te kunnen zetten (http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=564), op wieltjes of op de misschien wat modernere voet.

    Ik vroeg mij af, dit onderstel is toch het zelfde als wat later op de LX serie televisies is gebruikt?

    En, heeft iemand van U allen b&o fans nog ergens zo'n onderstel over, op marktplaats zie je ze niet vaak.

    Benieuwd naar de reacties!

    Groet,

    CJLaughing

  • 08-06-2009 6:30 AM In reply to

    Re: Onderstel BV8902 / LX serie televisies?

    Ze lijken wel heel erg op elkaar.

    Ik heb het nog eens opgezocht, de typenummers zijn wel verschillend, maar dat zegt niets. De schroef voor bevestiging onder de TV's zit bij beide TV's wel op dezelfde plek.

    En bij de 8902 hadden ze een hoge en een lage versie van de roltafel.

    Ik heb tussen haakjes de nieuwprijs die toen geldig was erbij vermeld.

     

    Beovision LX:

    naam: Roltafel ST LX55-45 (150 gulden)

    type: T4108

     

    Beovision 8902 (voor 1983):

    naam: Voet Beovision

    type: T3057 (hoog) (149 gulden)

    type: T3058 (laag) (149 gulden)

     

    Beovision 8902 (na 1983):

    naam: Voet Beovision

    type: T3064 (hoog) (159 gulden)

    type: T3063 (laag) (159 gulden)

  • 08-06-2009 7:52 AM In reply to

    Re: Onderstel BV8902 / LX serie televisies?

    Hey Damatt,

    Dank voor je reactie! Waar heb je die info uit opgezocht, heb je nog wat oude catalogi liggen of zo? Dat is nogal wat geld trouwens, in 150 gulden in 1983... maar als je al zo'n TV kon betalen natuurlijk een schijntjeStick out tongue

    Ik hoop dat ik ergens nog zo'n voet of roltafel op kan duikelen... zie overigens net een LX (?) voet op marktplaats, willen ze 70 euro voor hebben! Ongehoord.

  • 08-07-2009 11:51 AM In reply to

    Re: Onderstel BV8902 / LX serie televisies?

    Van die schroef kon ik zelf nakijken want ik heb beide TV's maar geen roltafel en ik heb inderdaad de oude catalogi nog liggen.

    De Beovision 8902 koste in 1983 trouwens 3199 gulden.

    Toe maar 70 euro, bijna dezelfde prijs als destijds in guldens, maar ja ze kunnen het natuurlijk proberen er is bijna altijd wel iemand die het er toch voor over heeft.

  • 08-07-2009 2:01 PM In reply to

    Re: Onderstel BV8902 / LX serie televisies?

    Helaas zijn de voeten niet uitwisselbaar. De bevestiging van de toestellen is niet gelijk. Wel kun je een draaivoet van een LX gebruiken (mechanisch draaien, niet elektrisch), maar dan moet je het plateau waarop de TV is bevestigd wel van de 8902 hebben. Ik heb regelmatig voeten gehad voor deze TV's, maar die heb ik inmiddels niet meer (ruimte). Ik denk dat het zoeken gaat worden. Probeer eens bij een dealer die al wat langer B&O verkoopt?

    De 8902 is inderdaad een mooie TV met een dijk van een geluid. Helaas ook met een dijk van een gewicht.........Wink

     

  • 08-08-2009 4:42 AM In reply to

    Re: Onderstel BV8902 / LX serie televisies?

    Blackrix:
    Helaas ook met een dijk van een gewicht.........Wink

    Haha, ik woon drie hoog, dat was dan ook dolle pret met verhuizen Stick out tongue Gelukkig wijst zwaargewicht over het algemeen op goede kwaliteit!Wink

    Damatt, heb je een hele verzameling TV's staan, ben je nog niet aan de plasmaschermenSmile

    Het wordt nog lastig zo'n voet te vinden denk ik... wie heeft nu nog zo'n voet van 25 jaar oud! De bijbehorende TV's hebben voor de massa al lang afgedaan (platte beeldbuizen, plasmaschermen...)

    Nouja, ik zal idd maar op zoek. Mocht je nog eens een tegenkomen...Wink

     

Page 1 of 1 (6 items)