in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-14-2009 5:53 AM by koning. 18 replies.
Page 1 of 1 (19 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-20-2009 3:12 AM

• Bank01
    • Not Ranked
    • Joined on 07-20-2009
    • Posts 2
    • Bronze Member

Reparatie na bliksem

Beste,

Heb nog niet zo lang geleden een Beovision 7-40 HD gekocht.

Nu is me  2 weken geleden de bliksem ingeslagen.

Iemand een idee hoelang zo'n reparatie gaat duren?

De dealer is nog aan t wachten op div. delen om de schade te kunnen vaststellen en aan de hand daarvan kunnen we pas zeggen wat de schade is en of deze gerepareerd gaat worden of vervangen.

Bedankt voor jullie reactie.

• 07-20-2009 11:55 AM In reply to

Re: Reparatie na bliksem

Een reparatie na bliksem is altijd moeilijk, je weet nooit hoever de bliksem is doorgeslagen in het toestel. Hoelang een reparatie duurt is dus afhankelijk van de leverbaarheid van de onderdelen. En als er meerdere mensen zijn waarbij de bliksem is ingeslagen in de apparatuur heeft je dealer waarschijnlijk nog wel meer reparaties + het is ook nog eens vakantietijd, dus vaak personeel op vakantie.

• 07-20-2009 4:22 PM In reply to

Het beste zou wezen een compleet nieuwe BV7.

• 07-21-2009 12:19 PM In reply to

Als de oude total loss wordt verklaard.........

• 07-22-2009 1:24 PM In reply to

Beste oplossing lijkt mij B&O Naarden TD! Heb je ook een waterdicht schaderapport. Bliksemschade wordt gauw afgekeurd dus..

Succes

Ernie

• 08-10-2009 7:26 AM In reply to

Bank01 hoe is het afgelopen?

• 08-12-2009 2:03 AM In reply to

• Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

Snap niet dat dat allemaal zo lang moet duren. Bij B&O-dealer Baak in Houten heb je binnen 3 dagen een prijsopgave voor je verzekering.

Testen en herstel duurt 7 dagen. Maar ja, die heeft een eigen Technische Dienst.

• 08-12-2009 5:33 AM In reply to

Ik heb eens mijn beosound 9000 te reparatie aangeboden aan B&O naarden......3 maanden wachten!!!!Angry

Een eigen technische dienst vind ik een stukje dienst verlening naar de klant toe.

Vaak is het al gerepareerd binnen een paar dagen.Smile

• 08-12-2009 2:38 PM In reply to

koning:

Ik heb eens mijn beosound 9000 te reparatie aangeboden aan B&O naarden......3 maanden wachten!!!!Angry

Een eigen technische dienst vind ik een stukje dienst verlening naar de klant toe.

Vaak is het al gerepareerd binnen een paar dagen.Smile

Er is niet veel veranderd. Een jaar of 10 geleden is m'n Beocenter 9300 naar B&O Nederland gebracht ter vervanging van het loopwerk van de CD speler. Ze zaten toen volgens mij nog in Hilversum. Duurde een week of 10...

Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

• 08-12-2009 5:23 PM In reply to

Een dealer met een eigen technische dienst is zeker een pre.

@westlander die dealer in houten is inderdaad snelWink

• 08-13-2009 5:07 AM In reply to

Tsja, een dealer met eigen technische dienst krijgt ook alleen reparaties van z'n eigen klanten. En als ze er niet uitkomen, gaat het apparaat alsnog naar Naarden. Met andere woorden, Naarden krijgt veel en veel meer reparaties te verwerken dan een eigen technische dienst van een dealer en ook vaak de moeilijke problemen. Dus vanzelfsprekend is de doorlooptijd ook langer. Maar in Naarden zit ook de meeste expertise. Veel technici zitten er al verschillende decennia en de hele dag staan ze ook nog eens de technische diensten van de dealers te woord met reparatieproblemen waar de dealers niet uitkomen.

@Koning, wat was indertijd de reden van de lange reparatietijd van de 9300?

• 08-13-2009 5:40 AM In reply to

Het was een beosound 9000.

Radio module kapot.

Ruim 3 maanden was ik hem kwijt,en wat denk je....

Krijg ik hem weer thuis zet hem aan nog steeds kapot!!!!!Super Angry moest hij weer terug.

Een kennis van mij heeft 3 keer zijn penta's moeten weg brengen voor dat ze het gevonden hadden.

Laatst was mijn nieuwe beosound 9000 kapot ,micro processor kapot.

Gelijk ook de  software chip laten vervangen.

Iets langer dan een week heeft het geduurd.Dat is weer eens wat anders dan ruim 3 maanden.

Geef mij dan maar de technische dienst bij die dealer in Houten.

• 08-13-2009 12:06 PM In reply to

De doorlooptijd heb ik uitgelegd. En waar gaat de dealer in Houten naartoe als hij er niet uitkomt? De TD in Naarden is 1 van de betere in Nederland. En waar gewerkt wordt vallen spaanders. En een microprocessor van een BeoSound 9000 vervangen,  ik schat een uurtje werk......

• 08-13-2009 12:22 PM In reply to

Minder zelfs!

Jij weet ook wel dat je die onderdelen eerst moet bestellen.

Als je naar ruim 3 maanden een beosound 9000 hebt achter gehouden en je krijgt hem dan terug en je hoort keiharde ruis hebt je hem niet eens getest!

dat ben je toch wel met me eens?

Gewoon heel slordig

• 08-13-2009 5:25 PM In reply to

Alle apparatuur wordt op de technische dienst uitvoerig getest. Maar dat het niet zo zou moeten gaan moet ik toegeven. Ik neem aan dat je wel om een reden hebt gevraagd waarom dit is gebeurd?

• 08-13-2009 5:39 PM In reply to

Ging allemaal via mijn toenmalige Dealer.

Ik eiste wel een vervangende beosound 9000 tot dat mijn eigen beosound weer gerepareerd was.

Ik had byna 3,5 maand geen muziek meer.

De dealer heeft nog wel geprobeerd om de nieuwe beosound te laten hangen maar B&O Nederland wou de kapotte nog een keer terug zien.  

• 08-14-2009 3:51 AM In reply to

Maar wat was de reden dat alles 3,5 maand geduurd heeft?

• 08-14-2009 5:15 AM In reply to

Hoi

Heb zelf lab 6000 en sound 3000 laten reparen en mijn ervaring super service.Smile

Alles binnen met een week weer retour.

Zoals eerder gezegd waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.

Werd gebeld bij de 3000 dat het iets langer ging duren om dat het onderdeel niet op vooraard was.

Zo zie je ieder zijn eigen ervaring met een dealer of Td naarden.

Je kan niet alles over een kam scheren.Wink

• 08-14-2009 5:53 AM In reply to

Blackrix:

Maar wat was de reden dat alles 3,5 maand geduurd heeft?

Daar konden ze geen passend antwoord opgeven.

Ze zeiden alleen we willen de beosound 9000 nog een keer terug zien.

Toen kreeg mijn voormalige dealer zelf een TD en hebben ze besloten hem zelf te maken.

Binnen een poep en scheet was hij weer gemaakt.

Page 1 of 1 (19 items)