in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-10-2009 5:36 AM by goedbeeldengeluid. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-07-2009 5:57 AM

    BEO Avant 28 100 knalt uit, vervolgens op standby

    Is bij iemand het probleem bekend (en oorzaak) waarom mijn B&O Avant 28 100 hz onverwachts uitknalt, beeld en geluid. Vervolgens blijft hij op standby staan. Overigens er een hoofd travo vervangen en een zenderkaart. Ook is alles schoongemaakt en zijn losse contacten verholpen. Er zijn geen bijzonderheden mbt het electriciteitsnetwerk  in het huis aangetroffen. De reparateur kan niks vinden. De tv knalt niet bij de reparateur.

    Filed under: , ,
  • 07-07-2009 5:19 PM In reply to

    Re: BEO Avant 28 100 knalt uit, vervolgens op standby

    Hmm...dus ondanks dat er 'geen gebreken' zijn geconstateerd is er wel van alles vervangen ?? (hoofd-travo en zenderkaart ??....er zit best wat in een tv maar deze dingen zijn voor mij nieuw :) ).

    Maargoed: het kan vele oorzaken hebben, een Avant die 'uitknalt' schakelt zichzelf af door een 'fout' (waardoor het geluid niet netjes zachter wordt zoals bij gewoon afschakelen), dat geen de 'plof'.

    Het is dus waarschijnlijk beveiliging die de tv afschakelt en dat ka diverse oorzaken hebben...

  • 07-08-2009 1:56 AM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: BEO Avant 28 100 knalt uit, vervolgens op standby

    Probeer in het service menu de  error codes te bekijken. Mogelijk bieden die wat duidelijkheid.

    Ik heb een soortgelijk probleem gehad wat erger en erger werd in de tijd; van 1 keer in de maand uitvallen tot meerdere keren per dag. De dealer kon dit oplossen door het chassis te vervangen, maar dat vond ik te prijzig.

    Groeten,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 07-08-2009 6:30 PM In reply to

    Re: BEO Avant 28 100 knalt uit, vervolgens op standby

    Je bedoeld waarschijlijk de lijntrafo en de kanalenkiezer?

    Dat de tv met een knal uit gaat kan ook aan het beeldbuis liggen.

    Het is soms moeilijk de oorzaak tevinden maar bij de avant komt een defect beeldbuis nog wel eens voor(kleur problemen dan wel overslag).

    Succes,

    Maurice

     

  • 07-10-2009 2:39 AM In reply to

    • EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

    Re: BEO Avant 28 100 knalt uit, vervolgens op standby

    Hmm ,...ik heb al 2 keer hetzelfde gehad met een BC1 uit 2004. Zou toch geen beeldbuis mogen zijn in mijn geval. De BC1 is nieuw gekocht. Ik zelf ga eerst eens proberen te traceren of het geen power surge kan zijn geweest van buitenaf.

    Schakelt een beovision en dus ook avant en bc1 uit d.m.v. beveiliging bij een power surge ? Weet iemand dat misschien ?

     

     

  • 07-10-2009 3:09 AM In reply to

    Re: BEO Avant 28 100 knalt uit, vervolgens op standby

    Dit is me ooit inderdaad gelukt, echter ben even kwijt hoe er in te komen (service menu) Hoe werkt het servicemenu nog maar? 

  • 07-10-2009 5:36 AM In reply to

    Weet iemand hoe je in het servicemenukomt ? afstandsbediening B&O Avant 28 100 hz

    De TV knalt af en toe zomaar uit.  (standby) Wellicht is via het servicemenu de oorzaak te achterhalen? 

Page 1 of 1 (7 items)