in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-24-2009 6:34 PM by mestreechteneer. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-24-2009 1:44 AM

    • rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

    Beeldkwaliteit BV8-40

    Dit weekend ben ik weer eens bij de dealer langs geweest om uitgebreid naar de BV8-40 (en BV7-40/MKIV) te kijken. Het toestel was gekoppeld aan een HD Humax. De beeldkwaliteit van de HD zenders was erg goed. Ik heb een tijdje een tenniswedstrijd bekeken op Euro Sport HD en werd aangenaam verrast door het erg goede plaatje. Geen hinderlijke strepen etc en erg goede kleuren. Hetzelfde voor een docu op NatGeo. OP de niet HD kanalen was de kwaliteit een stuk minder. De GP op Silverstone op RTL7 bijvoorbeeld was wat teleurstellend waarbij snelle bewegingen beduidend minder van kwaliteit waren. Ook niet-sport programma's waren wat minder. Ik heb overigens geen BR bekeken (wat ongetwijfeld een prachtig plaatje oplevert) omdat ik m.n. geinteresserd ben in "normale" tv uitzendingen.

    Mijn conclusie is (zoals die eerder ook al op het General Forum te lezen was) dat het duidelijk van de bron afhangt hoe de BV (en waarschijnlijk iedere andere LCD) presteert. Indien het standaard zender pakket in HD beschikbaar zou zijn had ik de BV7 of 8 direct gekocht. Ik heb thuis echter SD (STB-C via Nokia 119C) en blijf wat twijfelen. Hoe kan ik de kwaliteit van m'n signaal verder verbeteren: een andere STB of misschien aan de schotel?

    rae

  • 06-24-2009 8:00 AM In reply to

    Re: Beeldkwaliteit BV8-40

    Het kan ook aan de instellingen van de HD Humax afhangen en hoe ver je van de TV staat.

    Ik heb zelf de Humax HDR5050 en als ik die de uitgangsresolutie automatisch laat bepalen is het beeld van de "normale" (576i) uitzendingen best slecht te noemen. Maar als ik de Humax op 720p of 1080i zet (hij stuurt dan de zenders in 720p of 1080i naar de TV) is het beeld van de "nornale" zenders wel goed.

    Ned 1, 2 en 3 worden trouwens vanaf 4 juli 2009 in HD uitgezonden.

     

  • 06-24-2009 2:14 PM In reply to

    Re: Beeldkwaliteit BV8-40

    Om je twijfel weg te nemen. Ik ben zelf altijd zeer kritisch. Ik vind het beeld echt subliem. Alleen bij voetbal zie ik een lichte zweem van de ballijn. voor de rest: top. Wel heb ik in het service-menu de filmmode uit gezet. Hierdoor werd het beeld vloeiender. Geldt ook bij het kijken van bluray. Ook dan is het zeer mooi.

    Ik heb een HD-decoder van UPC (philips). Niet alleen voor de 6 hd zenders maar ook voor de niet-hd zenders. Doordat de aansluiting via hdmi verloopt zijn nl. de niet-hd zenders ook mooier. Via hdmi minder verlies dan met scart.

    succes met je keuze.

  • 06-24-2009 6:34 PM In reply to

    Re: Beeldkwaliteit BV8-40

    Die nokia 119c gelijk de prullenbak in, waardeloos ding met slecht beeld. Gewoon humax hd decoder aanschaffen en fatsoenlijke kabels.

Page 1 of 1 (4 items)