in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-06-2009 4:20 PM by koning. 15 replies.
Page 1 of 1 (16 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-19-2009 12:06 PM

    Beovision 10

    Weet iemand al wat de prijs indicatie word van deze aankomende LCD t.v

  • 06-20-2009 2:18 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    ja,

    Ongeveer 5500 euronen.

  • 06-21-2009 9:25 AM In reply to

    Re: Beovision 10

    Bij het aftasten van mijn dealer bleef het heel stil toen ik 5000 euro uitsprak....

    BV10 komt niet in 2009 overigens.

     

    Groet, Robert

  • 06-21-2009 3:19 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    verbaasd me niks......B&O

    Ik dacht dat ze sneller zouden inspelen op de markt (nieuwe ontwikkelingen)

  • 07-04-2009 7:35 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    Hoorde vandaag van mijn dealer dat de TV in 1KW2010 gaat uitkomen, circa 2cm dik gaat worden en gebaseerd is op het chassis van de BV8. Prijs tegen de € 6.000

    Blijft al met al dus nog even afwachten :-)

  • 07-05-2009 4:58 AM In reply to

    Re: Beovision 10

    Maak er 63mm dik van.

    Ik vind het gewoon belachelijk dat ze niet de led- techniek toepassen voor zoveel geld.(imho)

     

     

     

     

     

  • 07-05-2009 5:52 AM In reply to

    Re: Beovision 10

    Ik ben het helemaal met je eens, belachelijk dat ze de nieuwe led techniek in deze nieuwe serie 10 niet toepassen. Het betekent ook dat B&O dit jaar alleen maar de 8-40 aan de onderkant heeft uitgebracht. De 7 serie (die er al lang is) laat ik gemakshalve maar buiten beschouwing. Wel erg weinig.  

  • 07-05-2009 9:33 AM In reply to

    Re: Beovision 10

     ik heb het expliciet gevraagd omdat ik ook verrast was dat met LCD technologie het scherm zo dun zou kunnen worden. Anderszijds, Samsung en Panasonic hebben ook Plasma schermen van tussen 2 en 3 cm. dik. Weet er te weinig vanaf, ik ga het nog maar een keer vragen....

  • 07-05-2009 11:49 AM In reply to

    Re: Beovision 10

    Qua uiterlijk zal de 10 lijken op de vroegere 5 en niet op de 8 met speakers vlak (dun) onder het scherm dat is wel iets wat zeker is. Mijn dealer vertelde als ze de led technologie in deze al zouden toepassen dan is dit voor B&O begrippen zeldzaam snel en onnodig duur!

    Waarom denk je dat ze de timer functie uit de panelen halen, juist het is goedkoper. 

  • 07-05-2009 12:15 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    Weet je wat het nou is...

    Stel je koopt zo'n beovision 10, tussen de 5000/6000 euro.

    Dan mag je toch wel verwachten dat het beeld beter is dan de  samsung led LCD van 1400 euro!

    Is die laatste dan beter (samsung led) dan voel je je eigen toch genaaid (sorry voor taalgebruik)

  • 07-05-2009 6:04 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    Ik begrijp die hele hype niet dat een scherm nog dunner moet worden. Wat maakt het nou uit, in de beleving of ie 2 of 8cm dik is.

    Bovendien zie ik 2 cm echt niet gebeuren, omdat je te veel kwaliteit zou inleveren aan het geluid.

  • 07-05-2009 7:15 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    De plek in mijn woonkamer waar wij de TV willen ophangen is niet heel erg groot. Iets van 450cm bij 370cm. Een scherm dat platter tegen de muur aankomt "hangt" minder in de weg en 2cm zit gewoon mooier tegen de wand aan (persoonlijke smaak). 

    Voor mij hoeft het geluid niet uit de TV te komen, een losse set speakers is voor mij voldoende.

     

    Ik ben overigens erg aan het twijfelen of het B&O gaat worden. Heb net de lijn van Loewe zitten bekijken. Als ik deze compleet neem (46" Individual LCD met HD recorder, 5.1 surround, blue-ray, nieuwe Mediacenter en digitale tv modules) ben ik iets van € 10.000 kwijt.

    Als alternatief kan ik kiezen uit:

     

    1. de BV4/BS3/BL10/4x BL3's/Pana blue-ray/Humax voor iets van € 19.000 (aanbieding van de dealer / weliswaar een compleet ander soort systeem) of meer vergelijkbaar:
    2. BV7-40 met blue-ray/BL7-4/BL3/Humax voor iets van € 18.000
    3. BS8-40 / Pana blue-ray/Humax/BL3's voor iets van € 11.500.

     

    Als ik eerlijk ben moet ik daar dan een BS5 bijrekenen (bijna € 5.000) om het qua functie vergelijkbaar te maken. 

    Ik ben mij er van bewust dat:

     

    • het geluid van de BL's een stuk beter is.
    • Beeld, tja, lastig te beoordelen als ze niet naast elkaar staan en gecalibreerd zijn, technologisch lijken ze mij redelijk gelijk (voor de LCD's)
    • Visueel: smaak is persoonlijk, maar de afwerking van B&O is duidelijk beter.

     

    Vraag is of ik daar een dergelijk extra bedrag voor over heb. Met name omdat de technologie van de beeldschermen snel verbeterd.Dat is dan ook de reden waarom ik geïnteresseerd ben/was in een BV-10. Helemaal als daar een "uitgeklede" BS3 in/bij zit.

    Wat dat betreft begrijp ik van B&O uit commercieel oogpunt weinig. Niet iedereen zit te wachten op een BS3 die tevens een projector kan aansturen met alle toeters en bellen. Waarom niet een iets simpeler apparaat van circa 3.000 euro dat je als centrale hub kan gebruiken, een BeoCenter 2 of 3 met blue-ray en platte "monitor-look" schermen. Hierdoor zouden ze ook sneller nieuwe schermen in de markt kunnen zetten om bij de tijd te blijven en meerdere prijspunten af te dekken. Maar goed, ik werk dan ook niet bij B&OSmile

  • 07-06-2009 2:14 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    Stel, stel, ze laten alle electronica uit de 10 en brengen dit onder, incl. aansluitingen, àla, Beocenter 2 in een doos. Alles loopt door 1 kabel naar het scherm!!! Het kan. Overigens zal deze ook geen ar. scherm hebben.

    Ik ben het met Harry eens. Als je niet zo groot behuisd bent wil je ook een zo plat mogelijk scherm tegen de wand. Loewe heeft mooi vormgegeven modellen voor relatief weinig geld. Ik vind zelf dat ze kil en onpersoonlijk overkomen. B&O straalt meer warmte uit.

    Beste Heer Koning als de 10 geen led lcd heeft en Samsung wel wil dit toch niet zeggen dat de 10 een achterhaald scherm zal zijn. Ik weet niet of we elkaar begrijpen. De techniek maakt mij niet zoveel uit. Ik weet alleen dat, er bij led vele voordelen zijn.

    Aangezien wij nog eenmaal een B&O HDTV willen kopen zal het ook een 10 of  8 worden en geen ander merk. PS. Als ik in een of andere electronica zaak binnen stap, met al die TV's aan begrijp ik ook waarom ze zo goedkoop zijn. Het is om te huilen!!!

     

  • 07-06-2009 2:48 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    "Warmte", ik heb geloof ik wel min of meer hetzelfde gevoel: de TV's zijn harmonieus qua tint, vormgeving en zijn daardoor iets minder aanwezig als sec een technologische creatie.

    Overigens zou 63mm voor mij ook nog acceptabel zijn. Dat kan ik namelijk nog in de muur wegwerken. De 20cm van de BV7 en BV8 gaat niet meer.

  • 07-06-2009 4:16 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    koning:

    Weet je wat het nou is...

    Stel je koopt zo'n beovision 10, tussen de 5000/6000 euro.

    Dan mag je toch wel verwachten dat het beeld beter is dan de  samsung led LCD van 1400 euro!

    Is die laatste dan beter (samsung led) dan voel je je eigen toch genaaid (sorry voor taalgebruik)

     

    Het is hier soms net de fabeltjes krant ..................ik ga weer verder genieten van M. Jackson concert op mijn veel te dure Bv-4 .

  • 07-06-2009 4:20 PM In reply to

    Re: Beovision 10

    Het gaat erom waarom ze geen led technologie hebben toe gepast.

    Samsung 7 serie is niet om te huilen mr bergmans.

    Het is een hele mooie tv.

    Begrijp me goed ik koop ook een B&O LCD t.v ,maar ik blijf gewoon wel kritisch tegen bepaalde B&O dingen aankijken.

     Hoe kom je er bij op mr bergmans dat de BV10 geen AR heeft???

Page 1 of 1 (16 items)