in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-23-2009 7:30 PM by damatt. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-19-2009 11:54 AM

    teletekst op DTV/beovision

    Ik krijg via mijn UPC afst.bed. via de knop text wel teletekst te zien. als ik de knop text op de beo4 bedien krijg ik alleen de bovenste regel te zien. teletekst wordt niet geladen. Is er een andere commando die ik moet gebruiken?

     BV.8-40 is aangesloten middels hdmi op HD-decoder van UPC (philips).

    Ik ben benieuwd wie me kan helpen.

     

    Filed under:
  • 06-19-2009 4:22 PM In reply to

    Re: teletekst op DTV/beovision

    Het text knopje op je Beo4 zal idd niet werken.

    Die is gebaseerd op het (eventuele) analoge videosignaal die naar de tv verstuurd wordt. Niet elke decoder doet dat overigens.

    In jouw geval moet je het menu van de PUC oproepen en dan kijken of daar de text optie daar bijstaat.

    Mocht dat zo zijn, dan volstaat een Go gevolgd door het juiste nummer/kleurtje.  

  • 06-19-2009 6:59 PM In reply to

    Re: teletekst op DTV/beovision

    Als je de [text] knop op de Beo4 wil gebruiken zou je ook nog de HD-decoder met een scart kabel aan de BV8-40 kunnen verbinden

    (Dus zowel HDMI én scart aansluiten)

    HDMI geeft namelijk geen teletekst signaal door en de scart wel.

    Ik weet alleen niet zeker of de Philips-decoder teletekst via de scart verstuurd.

  • 06-22-2009 3:11 PM In reply to

    Re: teletekst op DTV/beovision

    Moet je voor beeld niet aangeven of je dan gebruik maakt van hdmi of scart in de BV8?

    Als je dan voor scart gaat, kun je geen hd beelden meer bekijken.

  • 06-22-2009 8:02 PM In reply to

    Re: teletekst op DTV/beovision

    Ja, je moet wel aangeven dat je de HDMI gebruikt, maar het scartsignaal wordt ook meegezonden.

     

    Ik heb ook beide aangesloten en HDMI geselecteerd.

    Als ik nu op [TEXT] van de Beo4 druk heb ik gewoon teletekst, maar als ik de scart eruit trek is de teletekst ook weg.

  • 06-23-2009 10:38 AM In reply to

    Re: teletekst op DTV/beovision

    Als je de scart eruit hebt, heb je dan wel teletekst als je opt "text"van de afst.bed. van je decoder drukt?

    Dan heb ik nl. wel gewoon teletekst. Dus als ik met afst.bed. van de decoder teletekst aktiveer. 

  • 06-23-2009 7:30 PM In reply to

    Re: teletekst op DTV/beovision

    Zwaan:
    Als je de scart eruit hebt, heb je dan wel teletekst als je opt "text"van de afst.bed. van je decoder drukt?

    Ja dan heb ik gewoon teletekst via de decoder, maar zonder scart wordt teletekst niet naar de interne teletekstdecoder in de BV8 gestuurd.

    Dus als je de [TEXT] knop op de Beo4 (en dus de interne teletekst decoder van de BV8) wil gebruiken moet je zowel de scart als de HDMI aansluiten.

Page 1 of 1 (7 items)