in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-26-2009 10:45 AM by hermflink. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-13-2009 5:37 PM

    Beovox M70 opknappen

    Hallo,

    Recent heb ik een paar M70's kunnen bemachtigen, en ben van plan ze op  te knappen. Ze zijn nog in originele staat, dus het eerste wat ik wil doen is de condensatoren in het filter vervangen. Nu heb ik op engelstalige posts binnen beoworld al gezien dat er 'cap repair kits' te krijgen zijn, maar het is mij niet duidelijk geworden waar ik die kan kopen. Kunnen jullie me misschien op pad helpen?

    Vriendelijk dank,

    Herm Flink

  • 06-13-2009 5:43 PM In reply to

    Re: Beovox M70 opknappen

    Waarom ga je die/wil je die vervangen?

  • 06-14-2009 4:23 AM In reply to

    Re: Beovox M70 opknappen

    Hoewel ze nog wel redelijk goed klinken, lees ik op verschillende fora dat condensatoren ouder dan 20 jaar (de M70's zijn van rond 1976) eigenlijk altijd vervangen moeten worden omdat ze de neiging hebben uit te drogen. Vervanging zou een merkbare verbetering geven in de geluidskwaliteit.  

  • 06-14-2009 5:39 AM In reply to

    Re: Beovox M70 opknappen

    Die condensatoren zullen je kop niet kosten denk ik.

    Ik ben er ook van overtuigd dat het geluid weer een stuk frisser klinkt als je ze hebt vervangen.

     

  • 06-14-2009 8:19 AM In reply to

    Re: Beovox M70 opknappen

    Dat verwacht ik ook, dus nogmaals mijn vraagWink: waar kan ik die setjes kopen?

  • 06-16-2009 9:10 AM In reply to

    Re: Beovox M70 opknappen

    Je moet gewoon zelf inventariseren welke type erin zitten.

     

    Bij speakerland in Oss kun je diverse hoogwaardige condensatoren kopen. Vaak heeft hij er meerdere op voorraad.

    Je kan inderdaad van MKS, MKP e.d. gaan Dat zijn aanzienlijk betere dan degene die erin zullen zitten.

    Bij mij heeft het een hele verbetering opgeleverd bij het vervangen van de filters in de penta.

    Alsof er een doek van de speaker wordt weggehaald, zeg maar.

     

    Zie hier: http://www.speakerland.nl/content/index.php

  • 06-18-2009 5:00 PM In reply to

    • RUDYV
    • Not Ranked
    • Joined on 07-31-2008
    • Belgium
    • Posts 52
    • Gold Member

    Re: Beovox M70 opknappen

    Hallo,

     

    Ja kan de " Cap repair" kits bestellen in Denemarken bij Dillen, één van de leden van Beoworld.

    Je moet gewoon een " private message" zenden naar Dillen met vermelding van het type luidspreker.

    Hij zal je dan contacteren en een prijs geven, inclusief de verzendings kosten.

    De kits met condensators komen met een afbeelding van het volledige crossover circuit, waarop met kleurcodes is aangeduid welke condensators waar moeten vervangen worden

    Hij heeft " Cap Kits " voor bijna alle B&O toestellen.

    Ik heb er ook al meerdere besteld en dat verloopt heel vlot.

     

    Rudy

  • 06-19-2009 10:18 AM In reply to

    Re: Beovox M70 opknappen

    Thanks!

    Daar kan ik wat mee. Ik zag de naam Dillen al vaker langskomen, maar wist eigenlijk niet wie of wat dat was. Ik ga hem benaderen.

    Herm

  • 06-26-2009 6:35 AM In reply to

    • Impact
    • Not Ranked
    • Joined on 06-26-2009
    • Posts 1
    • Bronze Member

    Re: Beovox M70 opknappen

    Hoi,

    Succes met het opknappen van je M70's. Ze zijn 't waard Smile

    Ik heb zelf onlangs mijn set voorzien van nieuwe condensatoren en het verschil is evident.

    Op de volgende link heb ik een kort verslag met wat foto's gemaakt (tevens van de upgrade van een stel S75-ers):

    http://forum.mfbfreaks.com/viewtopic.php?f=9&t=1329&st=0&sk=t&sd=a&start=15

    Gr.

    Gijs

  • 06-26-2009 10:45 AM In reply to

    Re: Beovox M70 opknappen

    Hallo Gijs, 

    Ik had jouw verslagje al in mijn bookmarks staan voor als ik aan de slag gaSmile

    Ik vind de M70's nu al goed klinken, ben echt benieuwd hoe ze na de  upgrade gaan klinken.

    De cap repair kit is onderweg. En dan maar eens aan de slag. 

    Kan ik je misschien benaderen voor als ik nog ergens tegenaan loop?

    Vr. groet,

    Herm

Page 1 of 1 (10 items)