Dank voor jullie reacties!
Alweer via Ebay een MMC3 cartridge gekocht.
De Beogram eens flink onderhanden genomen. Verkoper had de Beogram opgestuurd zonder de transportschroeven te gebruiken
.
Doos rammelde van alle kanten dus had al een akelig vermoeden dat er het een en ander los zat, en jawel hoor, draaiblad lag los in de platenspeler. Hij had zelfs niet de moeite genomen om de twee tangentiale armpjes te beschermen. Gelukkig werkte alles nog behalve dan de naald die aan vervanging toe is. Ik heb de platenspeler helemaal schoon kunnen krijgen en zelfs de kunststof stofkap is weer zo goed als nieuw. Zat helemaal onder de krassen. Flink wat displex gebruikt en ik moet zeggen, dit spul werkt fantastisch. Een incidentje waar ik een rood hoofd van kreeg
, na het sluiten van de "motorkap" bleek dat ik vergeten was om het kapje terug te zetten. Dat is het kapje die over de twee tangentiale armen zit, waar de instelschroefjes zitten voor o.a. de hoogte instelling. Beide armpjes lagen ineens los op de draaitafel, nog hangend aan de ragfijne aansluitdraadjes. Schrok me rot, dacht dat het afgebroken was. Na bestudering van hoe terug te zetten slaagde ik er gelukkig in om het geheel weer op zijn plek te zetten. En alles functioneert weer
!
De alu platen bovenop alle units van de 5500 heb ik ook onderhanden genomen en gelakt met een spuitbus alu/zilverlak.
Alles ziet er weer als nieuw uit en het glimt van alle kanten!
Het is me trouwens opgevallen dat van de Beosystem 5500 vrijwel geen manuals te krijgen zijn. Wel van de 4500, 6500 en 7000 serie.
Waar ligt dat aan? Kan iemand mij ook helpen aan de komplete manuals van deze 5500 set?
Groetjes, Leslie
B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735
Beovirus? What's that?