in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-22-2009 8:30 AM by ridmaur. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-03-2007 4:36 AM

    Beovision 6 en Apple TV

    Iemand ervaring met Beovision 6 en Apple TV? Apple TV heeft het over een HDMI aansluiting op je breedbeeld tv. Is dat de DVI aansluiting op de Beovision 6-22"? En kan de Beo 4 de Apple remote afstandbediening simuleren?
    Alvast bedankt voor de antwoorden...

    groet,
    Rob
  • 06-04-2007 1:45 AM In reply to

    Re: Beovision 6 en Apple TV

    Hoi Rob,

    Ik heb mijn Beocenter 6-26 via DVI aangesloten op de HDMI van mijn PS3; audio loopt via de separate audio-ingang (ben ff t naampje kwijt) ... ik heb vooralsnog hiervoor een lowbudget HDMI-DVI kabeltje voor gebruikt en dit werkt prima ... via de Beo4 middels [LIST][PC] aan te roepen. Zou dus ook moeten kunnen met Apple TV.

    Voor je Apple Remote control kun je mogelijk gebruik maken van Lintronic (http://www.lintronic.dk/). Voorwaarde is dat de afstandbediening via infrarood werkt (en zoals bij de PS3 via bluetooth). Dit kastje converteert het infrarood-signaal van de Beo4, naar het infrarood-signaal van ieder willekeurige afstandbediening. De daadwerkelijk codering vindt softwarematig plaats in het kastjes. Ik heb dit gedaan voor de aansturing van mijn Philips DVD-speler, MCE-computer en AV-switchbox. Ik zie overigens de Apple TV niet in de lijst van Lintronic staan, maar wel andere producten van Apple ... met enige technische kennis, kun je dit overigens zelf snel doen.

    Groet,

    Anton

  • 06-04-2007 4:52 AM In reply to

    Re: Beovision 6 en Apple TV

    Dit draadje moet maar even weer onder de aandacht :-) vooral nu Apple de nieuwe versie van 160Gb heeft uitgebracht wordt het toch wel interessant.
    Ik heb zelf de Beovision 7 iemand al ervaring?
    De components aansluiting is in mijn versie nog afgedopt en upgrading kost rond de 400 euro.
    Maar neem aan dat ik ook een verloop kan nemen van HDMI naar DVI en dan als extra een audio kabel voor het geluid.
    Iemand dit al geprobeerd?
    Of wachten op een update van de Beovision 7 die neem ik aan wel HDMI krijgt (Volgens geruchten rond september)

    De Apple remote dan maar simuleren voor Beo4 met Lintronic kastje of kan de Beo5 dit??


    PS. Anton was me voor had niet op "post" gedrukt. (gestoord door telefoon en daarna ff vergeten :-))

  • 06-04-2007 3:08 PM In reply to

    Re: Beovision 6 en Apple TV

    ridmaur:
    Is dat de DVI aansluiting op de Beovision 6-22"

    Houd er in ieder geval rekening mee dat de 6-22, geen HD-content kan weergeven.

     

    Laatst heb ik een Apple TV zien draaien op een (non-B&O) scherm, en dat geeft een plaatje om je vingers bij af te likken.Yes 

  • 06-04-2007 4:58 PM In reply to

    • Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

    Re: Beovision 6 en Apple TV

    Ik heb de Apple TV aangesloten via de component video/audio ingang op mijn Beovision 7.
    Want via de HDMI had ik dansende lijnen, dus moest ik wel voor deze optie kiezen.
    En dat werkt perfect en het beeld is echt wel zeer goed moet ik zeggen.


    Guy 
  • 11-22-2009 3:30 AM In reply to

    Re: Beovision 6 en Apple TV

    Ik ben van plan om een gebruikte Bang & Olufsen Beovision 6 22 te kopen. Dit ter vervanging van mijn huidige MX4000 die geen Apple TV ondersteund. Ik vroeg mij af of de problemen rond de Apple TV al zijn opgelost na alle updates die door Apple zijn uitgebracht.

     

    Groet,

    Johan

     

  • 11-22-2009 8:30 AM In reply to

    Re: Beovision 6 en Apple TV

    Ik heb nog immer dat de BV 6-22 af ten toe de melding laat zien dat er geen DVI signaal is (blauwe melding op zwart scherm). Dit is intermittent en maar heel kort zichtbaar maar blijft irritant. Verder is het beeld prachtig en strak. Net als het toestel zelf. Ik heb de Apple TV verbonden met een HDMI-DVI kabel.

    Ander probleem waar je mee te maken kan krijgen is HDCP; als materiaal beschermd is (bijv. in US iiTunes store gekochte films) zal het niet afspelen op de Beovision 6-22 omdat de BV6-22 geen HDCP ondersteunt. Ik heb (om dit probleem te omzeilen) een HDMI/DVI repeater aangeschaft (zie http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=7238). Daarnaast stelt deze repeater mij in staat om ook een PS3 op mijn Beovision 6-22 aan te sluiten. Waar ik overigens de zelfde meldingen zie voorbijkomen als hierboven beschreven bij de Apple TV.

    Volgens mij liggen de problemen niet zozeer bij de Apple TV maar meer bij de Beovision 6-22. Deze TV is niet echt geschikt om de (bijna) HD kwaliteit van Apple TV en PS3 te verwerken. Een betere koop zou zijn een BC6-23 die volgens mij wel HD zijn voorbereid (net als de BC6-26 en de BV6-26 met HD kit).

    groet, 
    Rob 

     

Page 1 of 1 (7 items)