in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-09-2011 12:38 PM by Carolpa. 25 replies.
Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-31-2009 5:08 AM

BV7-40 MKIV

Zijn er al mensen die de nieuwe BV7-40 ingebruik hebben.

Je hoort op de generalforum negatieve berichten.

wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe 7 serie.

• 05-31-2009 8:47 AM In reply to

• Marco
    • Not Ranked
    • Joined on 02-27-2009
    • Netherlands
    • Posts 4
    • Bronze Member

Re: BV7-40 MKIV

Hallo, even voorstellen want ben hier gloednieuw. Ik ben redelijk B&O-fan, zo'n  10 jaar geleden begonnen met een mooie mx-tv (die nu op de slaapkamer staat en nog perfect werkt). Helaas moet ik daarbij ook zeggen dat B&O af en toe een beetje pijn doet. Op dit moment kijk ik met erg veel plezier naar mijn avant. Tussen nu en een jaar wil ik deze echter vervangen door iets anders. De nieuwe BV7-40 lijkt/leek me wel wat. De ingebouwde blueray trok ook (weliswaar schoorvoetend) mijn interesse. Reden voor dit laatste is dat de DVD-1 mij niet altijd positief is bevallen. Deze is ondertussen vervangen voor een Pioneer LX50. Superding, maar ik wilde eigenwijs toch liever een B&O-product dat er dus gewoon niet meer is. Ik bedoel, je hebt een matige ervaring, je wilt toch merktrouw zijn en ze gooien de deur voor je neus dicht. Auw!

Nog steeds wil ik graag bij de club blijven. Maar nu lees ik weer veel akeligs over de nieuwe BV7-40 op de generalforum. De ingebouwde blueray wordt daar ook niet echt positief ontvangen (en dan zeg ik het netjes). Dus twijfel. Plasma dan? De beovision4? Maar ai wat een prijsverschil met de Pioneer Kuro.

Ook ik ben dus zeer benieuwd of iemand ervaring met de nieuwe BV70-40 heeft en hoe deze bevalt.

Groetjes

Marco

• 05-31-2009 4:12 PM In reply to

• dedam
    • Not Ranked
    • Joined on 07-03-2007
    • Posts 15
    • Bronze Member

Ik heb hem sinds een week op mijn slaapkamer en hij bevalt super

Is een grote verbetering t.o.v. mk3

Ze zeuren op het generaal forum over het geluid en dat is nou juist wat mij opvalt dat het geluid helemaal super is.Ik heb de opstelling met bl6000 en dat is al indrukwekkend

In bleuray is het echt heel erg mooi   (zwart is zwart)

De kleuren benaderen mijn BV9 plasma en de 100hz is ook een verbetering bij snelle bewegingen.

IK BEN DUS TEVREDEN en al die mensen die zeuren hebben hem niet thuis staan!!!

• 06-01-2009 2:52 PM In reply to

Ben het hier helemaal mee eens , het zit hier de laatste tijd vol met zeikerds en ouwe meuk !

Dingen die nieuw zijn , zijn bij voorbaat al niet goed of te duur  ....ik lees veel liever gebruikers ervaringen van de nieuwe spullen ...maar dat is nogal lastig de laatste tijd .

• 06-01-2009 3:00 PM In reply to

Lees de eerste zin nou eens goed voor dat je uit je vel springt

-wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe 7 serie-

• 06-01-2009 6:56 PM In reply to

• Marco
    • Not Ranked
    • Joined on 02-27-2009
    • Netherlands
    • Posts 4
    • Bronze Member

Ben ik nu zo naief of zo? Ik ga er vanuit dat als mensen in dit forum berichten over gebruikservaring van een produkt ze het ook daadwerkelijk in gebruik hebben.

Voor dedam: Ten eerste; goed te horen dat de bv7 je bevalt. Vraagje: welke center speaker gebruik je en hoe bevalt de blueray. Ik bedoel niet alleen dat de blueray een mooi beeld geeft want dat gaf je al aan maar hoe functioneerd het apparaat (bediening etc).

• 06-02-2009 6:47 AM In reply to

• dedam
    • Not Ranked
    • Joined on 07-03-2007
    • Posts 15
    • Bronze Member

Het laden van 1 blueraydisk duurt wel lang maar dat schijnt normaal te zijn.En bij het laden komen er wel vreemde geluiden uit de TV. Maar zodra de blueray disk speelt ben je dat zo weer vergeten zo mooi is het.

Ik heb de Beolab 7.2 onder de TV hangen en die komt echt tot de maximale prestaties als de bleuray draait  het lijkt wel dat die dan ook nog als sub-woofer gaat functioneren echt ongeloofelijk.

• 06-02-2009 7:12 AM In reply to

koning:

Lees de eerste zin nou eens goed voor dat je uit je vel springt

-wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe 7 serie-

Ik bedoel hier niet één bepaald persoon mee en zeker jou niet  , het is gewoon de tendens hier , ik kan me  goed vinden in de woorden van Dedam ....

Ik krijg echt het gevoel als je hier een nieuwe dure B&O tv koopt je niet goed bij je hoofd bent ..............en op het kikinoko forum begrijp ik dit , maar op een liefhebbers forum niet !

Ik mis ook gebruikers ervaringen van de nieuwste spullen , ik heb echt het idee dat mensen met de nieuwste spullen denken , laat maar  ........

• 06-02-2009 10:08 AM In reply to

Ik vond toendertijd het verslag van Coolskin die zijn gebruikers ervaring deelde van zijn toen aan geschafte BV7 mkI ook interresant.

• 06-02-2009 3:50 PM In reply to

• rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

Ik vindt de gebruikers ervaring van Moxxey best interessant en informatief. Ben benieuwd of het hier om een "maandagochtend" exemplaar gaat anders sla ik nog maar eens een keertje over. Misschien dat de BV10 wat voor me is.

groet, rae 

• 06-02-2009 3:57 PM In reply to

• Frankyman
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • The Netherlands
    • Posts 38
    • Bronze Member

Ik ben het met HarleyD eens, Ik lees elke dag wel even en denk ook inderdaad "laat maar"

maar als ik een vraag stel op dit forum vind ik wel altijd een goede oplossing erbij zitten.Whistle

• 06-02-2009 4:04 PM In reply to

rae:

Ik vindt de gebruikers ervaring van Moxxey best interessant en informatief. Ben benieuwd of het hier om een "maandagochtend" exemplaar gaat anders sla ik nog maar eens een keertje over. Misschien dat de BV10 wat voor me is.

groet, rae 

Ze gebruiken wel Led backlighting bij de BV10.

Dat is volgens mij een goede verbetering voor het contrast.

• 06-02-2009 4:45 PM In reply to

• dedam
    • Not Ranked
    • Joined on 07-03-2007
    • Posts 15
    • Bronze Member

Ik heb toch 2 normale posts gedaan op deze thread.

Beginnen ze weer zeiken(sorry ik heb hier geen ander woord voor)

Ik heb hier alles van B&O staan en zou jullie heel veel kunnen vertellen maar dat ga ik echt niet doen als dat op zoeen manier gewaardeerd wordt.

Mij zie je voorlopig hier niet meer!!!!!!!

• 06-02-2009 5:10 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

HarleyD:

Ben het hier helemaal mee eens , het zit hier de laatste tijd vol met zeikerds en ouwe meuk !

Dingen die nieuw zijn , zijn bij voorbaat al niet goed of te duur  ....ik lees veel liever gebruikers ervaringen van de nieuwe spullen ...maar dat is nogal lastig de laatste tijd .

?

Over welke topic(s) heb je het ?
    Ik dacht juist dat het de laatste tijd rustiger was qua uitlatingen.
    Ben minder actief qua posten op forum (familieomstandigheden),
    maar ik probeer wel iedere dag even alles door te nemen
    en het is me niet opgevallen dat het de laatste tijd "raak" was.

• 06-02-2009 5:12 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

dedam:

Ik heb toch 2 normale posts gedaan op deze thread.

Beginnen ze weer zeiken(sorry ik heb hier geen ander woord voor)

Ik heb hier alles van B&O staan en zou jullie heel veel kunnen vertellen maar dat ga ik echt niet doen als dat op zoeen manier gewaardeerd wordt.

Mij zie je voorlopig hier niet meer!!!!!!!

Jammer, ik denk dat het grootste deel van de leden je ervaringen wél kan waarderen.

• 06-02-2009 6:09 PM In reply to

• Marco
    • Not Ranked
    • Joined on 02-27-2009
    • Netherlands
    • Posts 4
    • Bronze Member

Dedam dat zou jammer zijn.

Het is juist goed te horen dat er ook andere geluiden zijn dan die op het general forum als het om de vernieuwde BV7-40 gaat. Mij help je er in ieder geval mee want ik heb wat moeite met de keuze tussen de BV7 of de plasma en dan komt daar ook nog de BV 10 aan. Juist de gebruikerservaringen, in tegenstelling tot theoretische prietpraat (alhoewel dat soms best aardige discussies oplevert), helpt ons allen denk ik mede om keuzes te maken waarbij wij ons happy voelen.

• 06-02-2009 6:10 PM In reply to

oeps!!

• 06-02-2009 6:11 PM In reply to

test

• 06-03-2009 9:28 AM In reply to

Ik denk niet dat je iemand die ergens kritiek op heeft meteen een zeikerd moet noemen. Ik ben zelf groot liefhebber van B&O en ben een verzamelaar, maar ook ik hoor bij de groep van mensen die hun twijfel heeft over de huidige producten.

Ik ben al een tijd van plan een lcd te kopen, maar kan mezelf niet overtuigen dat de Beovision 7 of 8 een goede televisie is. De eerste berichten over de Beovision 8-40 waren lovend en ik ging vol goede moed naar de dealer, maar werd toch weer teleurgesteld toen ik het 'veegeffect' zag, terwijl op het forum gemeld werd dat dit model daar geen last van zou hebben.

De Beovision 4 vind ik wel erg mooi, maar valt buiten mijn budget.

Desalnietemin mag iemand kritisch zijn. Ik weet dat de laatste producten die ik gekocht hebt van B&O niet B&O-waardig zijn (V8000, DVD1, HDR1 en Serene). Juist door jezelf niet wijs te maken dat dit geweldige B&O-apparaten zijn voorkom je teleurstellingen......

Mijn enige recente B&O product waar ik tevreden over ben is de Beosound 2. Die koester ik zoals mijn oudere B&O-collectie. En laat mij dan maar een zeikerd zijn, maar mijn Penta's staan 18 jaar na aankoop nog steeds als nieuw in mijn kamer.

Wil ik van de huidige collectie nog zien....

• 06-03-2009 11:20 AM In reply to

• rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

Je slaat de spijker op z'n kop Pentalex; ik voel het net zo.

Ik zou graag m'n Avant vervangen door een grotere lcd en daar m'n beosound en beolabs aan hangen, maar wacht nog tot er een BV lcd komt die een vergelijkbaar plaatje geeft als m'n CRT. De BV plasma's vind ik gewoon te duur, maar daar mag een ander anders over denken. Ik noem mezelf een Beo fan want kocht vanaf m'n 25ste m'n eerste B&O spullen, nieuw bij de dealer. Ik wacht dan ook gewoon totdat B&O een BV lcd uitbrengt die ik goed genoeg vind (ook persoonlijk) en stap niet over naar een ander merk.

• 06-03-2009 1:18 PM In reply to

pentalex:

Ik denk niet dat je iemand die ergens kritiek op heeft meteen een zeikerd moet noemen. Ik ben zelf groot liefhebber van B&O en ben een verzamelaar, maar ook ik hoor bij de groep van mensen die hun twijfel heeft over de huidige producten.

Ik ben al een tijd van plan een lcd te kopen, maar kan mezelf niet overtuigen dat de Beovision 7 of 8 een goede televisie is. De eerste berichten over de Beovision 8-40 waren lovend en ik ging vol goede moed naar de dealer, maar werd toch weer teleurgesteld toen ik het 'veegeffect' zag, terwijl op het forum gemeld werd dat dit model daar geen last van zou hebben.

De Beovision 4 vind ik wel erg mooi, maar valt buiten mijn budget.

Desalnietemin mag iemand kritisch zijn. Ik weet dat de laatste producten die ik gekocht hebt van B&O niet B&O-waardig zijn (V8000, DVD1, HDR1 en Serene). Juist door jezelf niet wijs te maken dat dit geweldige B&O-apparaten zijn voorkom je teleurstellingen......

Mijn enige recente B&O product waar ik tevreden over ben is de Beosound 2. Die koester ik zoals mijn oudere B&O-collectie. En laat mij dan maar een zeikerd zijn, maar mijn Penta's staan 18 jaar na aankoop nog steeds als nieuw in mijn kamer.

Wil ik van de huidige collectie nog zien....

De tendens van "zeikerds"  gaat niet om de kritiek ....het gaat erom dat veel mensen hier een negatieve mening spuien over nieuwe spullen die ze ooit éénmalig bij de dealer hebben bekeken .......

De tijd dat de Avant/BV-3 het won van de "platte" tv is voorbij , als je dit nog steeds denkt , leef je in het verleden , maar hier is en blijft een groep mensen hun Avantje maar de hemel in prijzen ... prima , maar zeik andermans nieuwste spullen dan niet steeds af , ik hecht veel meer waarde aan kritieken van mensen die de spullen daadwerkelijk in huis hebben .

Ik vind je laatste uitspraak over je penta's er ook weer zo één , alsof de BL-5 er over 18 jaar niet meer zou zijn .....en de Penta qua geluid ook maar in zijn schaduw kan staan ?

ps : de HDR-1 is het fijnste aparaat wat B&O in jaren heeft uitgebracht , die kritiek heb ik nooit begrepen .

• 06-03-2009 1:48 PM In reply to

Over de Beolab 5 kun je heel kort zijn: geweldig!

Maar deze speakers zijn van een buitencategorie die voor de meesten onbereikbaar is.

Kijk je verder wat B&O aan goede luidsprekers te bieden heeft dan blijft alleen nog de Beolab 9 over en dan ben je over echt mooi geluid uitgepraat.

De Penta's waren toendertijd veel geld, maar toch voor de meesten nog te doen en het geluid was en is geweldig.

Verder bood B&O voor veel minder de Beolabs 3000 en 5000 aan. Ook heel mooi geluid en zeer goed betaalbaar (prijs van de lab 6000 en 8000)

Nog steeds kan ik de Beogram cd 6500 opendraaien en genieten van het binnenwerk. Al eens een Beomaster 5500 van binnen gezien? Prachtig!

En dat is wat ik tegenwoordig mis. Ik vind de Beosound 4 erg mooi vormgegeven, maar als ik dan naar het mechanisme kijk......

Vergis je niet, ik ben een echte B&O fan, maar ik ben (gelukkig) niet merk-blind en durf kritisch ernaar te kijken (ook naar mijn eigen aangeschafte producten).

• 06-03-2009 2:50 PM In reply to

Ik snap ook niet dat ze tussen de prijsklasse beolab 3 en beolab 9 geen luidspreker aanbieden.

Subwoofers in de luidsprekers is allemaal wel leuk en aardig maar die vragen wel voor een correcte plaatsing.

en ik denk dat veel B&O liefhebbers daar weinig mee bezig zijn als ik de home-setups welleens bekijk.

• 08-09-2011 8:40 AM In reply to

• popi
    • Not Ranked
    • Joined on 08-07-2011
    • Posts 2
    • Bronze Member

Ik zit net op dit forum ik zag de vraag en geef jullie antwoord op de vraag.

Ik heb de nieuwe bv 7-40 meteronder beolab 7.4 en ik moet zeggen het bevalt prima.

Gr.

• 08-09-2011 10:40 AM In reply to

Volgens mij heb ik ook een MKIV, de derde BV 7 nu een 40" inmiddels. (november 2010)

Wat me tegenviel was de inruilprijs voor mijn oude TV er ging in 2 jaar verschrikkelijk veel af. (32 inch) Verder heb ik al 2 keer de stekker eruit moeten trekken omdat hij vastliep.

Het geluid, hmmm. De speakers achter kraken nog wel is bij Full HD uitzendingen.

Voor BL9 achter BL3. Het kan zijn dat de bekabeling niet juist is, ik heb op het moment van installatie even snel een paar kabeltjes van BOSS gekocht voor de BL3, niet bij mijn dealer want deze zat om de hoek. Ik ga alle bekabeling vervangen dus ik hoop dat het dan over is.

Al met al wel gewoon een geweldige TV, bij problemen zit je bij B&O goed, ze lossen het altijd op, in tegenstelling tot de mediamarkt die zegt ach dat is al 2 jaar oud..

Mensen vergeten nog wel is dat je niet alleen een TV koopt, er zit een dvd speler in en een geluidprocessor en het is een master die je hele link bestuurd, je koopt bij een BV7-40 eigenlijk gewoon een complete besturing erbij met heel wat aansluitingen.

Groet Chucky

Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >