in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-02-2011 1:46 PM by Beobuddy. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-27-2009 9:22 AM

    Voeding vervangen in een beovision Avant

    Sinds gisteren klapt mijn Avant er regelmatig uit. Ook het standby lampje gaat uit. Vervolgens laat ik het toestel een paar uur uit, doe hem dan weer aan en speelt vervolgens uitstekend, maar na een kwartier of 2 uur gaat hij toch weer helemaal uit.

    Hij is via een masterlink aangesloten op een Beosound 9000. Als ik de radio zoals vanochtend aandoe, speelt deze ca. 2 uur en dan houden de boxen (die aangesloten zijn op de avant) er mee op. De oorzaak lijkt dus in de Avant te zitten.

    De dealer gaf aan dat het waarschijnlijk de voeding is die stuk is, vervangingskosten ca. 400,--.

    Heeft iemand enig idee of zo'n voeding zelf makkelijk te vervangen is en of je de voeding ook gewoon los kan kopen?

     

  • 05-30-2009 5:37 PM In reply to

    Re: Voeding vervangen in een beovision Avant

    Welk type Avant hebben we het over, om maar eens mee te beginnen :) ??? (4 cijferig typenummer achterop label)

    Er bestaan qua chassis denk ik zo'n 4 of 5 verschillende versies...

    Weet je zelf iets van techniek ??, je kunt nl ook foutcodes uitlezen om te zien waar of het (evt) fout gaat.

    Je mag me ook direct mailen, dat lees ik vaker :).

  • 11-20-2011 1:35 PM In reply to

    • michgal
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 12-27-2007
    • Eindhoven, Netherlands
    • Posts 60
    • Bronze Member

    Re: Voeding vervangen in een beovision Avant

    Hallo,

     

    Een vraagje met betrekking tot onze beovision avant. We hebben het probleem dat onze tv of blijft hangen en op geen enkele toets meer reageerd of compleet op standby blijft staan of soms ook nog geen eens een stand-by aanduiding heeft. Ik kwam na zoeken hier bij het topic over de voeding terecht en vroeg me af of het daar misschien aan kan liggen?

    Ik zag dat je weet hoe je eventueel met codes in de tv kan komen, want dan ben ik wel benieuwd.

    Met vriendelijke groet,

    Michel

  • 11-27-2011 8:45 AM In reply to

    Re: Voeding vervangen in een beovision Avant

    Wat is het typenummer ?

    Blijft hangen ??, bedoel je in standby en dus niet aan gaat of als ie speelt reageert ie niet op de AB ??

  • 11-28-2011 9:12 AM In reply to

    • michgal
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 12-27-2007
    • Eindhoven, Netherlands
    • Posts 60
    • Bronze Member

    Re: Voeding vervangen in een beovision Avant

    Bedankt voor je reactie,

    Het probleem lijkt al een tijd niet meer voor te komen. Even aankijken hoe het verder verloopt.

    Weet iemand trouwens wat ervoor kan zorgen dat het menu niet in de juiste beeldverhouding staat? Want dat kregen we te zien toen de tv gereset was.

    Groetjes,

    Michel

  • 12-02-2011 1:46 PM In reply to

    Re: Voeding vervangen in een beovision Avant

    Heb je een reset in het servicemenu gedaan? Want dan ben je de klos.

    Geen van de instellingen is dan nog terug te halen. Ieder beeldformaat heeft zijn eigen beeldinstelling v.w.b. beeld geometrie...

Page 1 of 1 (6 items)