in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-24-2009 5:24 PM by nico vercammen. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-24-2009 4:45 AM

BEOMASTER 5

Ik heb recentelijk de beomaster 5 in huis. Nu kan ik deze besturen via mijn tv (B&O). Echter, in mijn keuken heb ik een passiva hangen en via deze passiva en BEO4 ab kan ik niet de beomaster 5 bedienen terwijl ik wel de toets PC op de BEO4 heb toegevoegd. Heeft iemand een idee hoe je dit kan aansturen?

Dan nog 1 vraag. Ik heb een domoticasysteem in huis met een touch screen. Kun je de beomaster 5 koppelen aan een domotica systeem? Heeft iemand hier ervaring mee?

• 05-24-2009 9:12 AM In reply to

Re: BEOMASTER 5

heb je alleen de beomaster of ook het scherm.

je kunt B&O koppelen aan je domotica.

Ik ben hier toevallig mee aan het vogelen.

het is een masterlink gateway van B&O, deze hangt aan de Ml en aan de domotica via rs 232 of via utp naar domotica.

valt niet mee om dit aan de praat te krijgen zonder enige kennis.

maar het moet werken om via beo 4 of 5 het licht etc te regelen.

• 05-24-2009 10:57 AM In reply to

• Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

Ik heb zelf niet zo'n ding, maar volgens de handleiding moet je de Beomaster 5 in de Secundaire ruimte bedienen door op N.Music of N.Radio te drukken.

Daan

• 05-24-2009 5:24 PM In reply to

als je je domotica systeem wil koppelen, kijk dan zeker eens naar Lintronic box
    deze is redelijk eenvoudig en kost een tiende van de masterlink gateway.
    Ik gebruik deze in combinatie met de beo 5 een een domintell sysyteem en dit werkt feiloos. (via rs232)
    Voordeel van de mastergateway is wel dat je alle oogjes kan gebruiken in  het huis.
    Ik gebruik de beo 5 enkel in de living en dus is er geen nood voor de ML gateway
    En iderdaad de beomaster 5 moet je besturen via netradio en netmusic.
    "PC" zal je het menu geven op het TV scherm (netradio, netmusic, photo en web)

nico

Page 1 of 1 (4 items)